Tesla Semi má byť podstatne drahšia, ako bolo avizované. A čo reálny dojazd a nabíjanie?

10

Prvé elektrické ťahače Tesla Semi už jazdia v službách spoločnosti PepsiCo, a tak sa objavujú informácie z ich reálneho používania. A to aj ohľadom dojazdu a nabíjania. Padla tiež prvá zmienka o ich cene či kapacite batérie.

Spoločnosť Tesla po niekoľkoročnom oneskorení spustila v októbri minulého roku výrobu svojho elektrického ťahača Semi, ktorý má mať revolučný potenciál. A v decembri odovzdala prvé kusy svojmu prvému zákazníkovi – spoločnosti PepsiCo, ktorá si ešte v roku 2017 rezervovala 100 ks.

Rýchlosť nabíjania?

Začiatkom tohto roku dcérska spoločnosť PepsiCo, Frito-Lay, v rámci tlačovej správy informovala, že v areáli jej modestského závodu sa nachádzajú 4 nabíjacie stojany Tesla Megacharger s výkonom po 750 kW, ktoré zabezpečia ťahačom Semi dojazd až do 640 km počas 1 hodiny nabíjania.

Následne však web Motortrend, ktorý sa zúčastnil prezentácie vozového parku spoločnosti Frito-Lay v Modeste, na základe informácií od predstaviteľov spoločnosti uviedol, že batéria Tesly Semi sa z takmer nulovej kapacity nabije na 70 % za cca 30 min, čo už zodpovedá aktualizovaným vyjadreniam spoločnosti Tesla. A nabitie na 100 % má trvať cca 90 min. Motortrend tiež uviedol, že podľa vodičov spoločnosti Frito-Lay má mať ťahač Semi batériu s kapacitou 1 000 kWh, resp. 1 MWh. A má byť tiež „neuveriteľne pohodlný“ a jazdiť ako bežné auto.

tesla semi nabijanie vykon megacharger prax pepsi

Zdroj fotografie: Frito-Lay

A jazdu si pochvaľoval aj vodič, s ktorým sa mal rozprávať používateľ siete Reddit – asymptottally, na čo upozornil web Teslarati. Podľa vodiča, ktorý mal mať Teslu Semi k dispozícii v svoj prvý deň, sa v tomto ťahači jazdí potešujúco hladko. A vytknúť mal len „ťažkosti s používaním aplikácie“.

A new Pepsi branded Tesla Semi rolled up across the street this morning
by u/asymptottally in teslamotors

Reálny dojazd?

Používateľ asymptottally odfotografoval ťahač Tesla Semi, na ktorom jazdil spomínaný vodič, pričom z fotografií palubného systému má vyplývať, že pri kapacite batérie cca 80 % malo mať vozidlo zostatkový dojazd cca 600 km (teoreticky: 100 % = 750 km). Tento údaj treba brať samozrejme s rezervou, keďže ten bol pravdepodobne vypočítaný na základe vtedy aktuálneho spôsobu jazdy, pričom nevieme, ako bolo vozidlo zaťažené, aký bol profil trasy či ako rýchlo vozidlo jazdilo. Papierovo by pritom plne naložená Tesla Semi mala zvládnuť dojazd 800 km na plne nabitú batériu.

V súvislosti s reálnym dojazdom Tesly Semi sa tiež objavila informácia na webe The Sacramento Bee, na čo takisto upozornil web Teslarati. Podľa The Sacramento Bee mala viceprezidentka spoločnosti PepsiCo pre výrobu Erica Edwardsová uviesť, že vozidlá Semi zvládnu cca 640 km, kým ich je potrebné nabiť. Samozrejme aj toto treba brať s rezervou, keďže okrem už spomínaných atribútov nevieme, pri akom stave batérie putujú tieto vozidlá na nabíjačku a na akú úroveň sa pritom nabíjajú. Zdá sa však, že vozidlá sú použiteľné aj na dlhé trasy.

Cena?

The Sacramento Bee tiež zverejnil vyjadrenie šéfa Úradu riadenia kvality ovzdušia pre metropolitnú oblasť v Sacramente (ten financoval nákup 18 ťahačov Semi) Alberta Ayalu, z ktorého vyplýva, že jedno vozidlo stálo cca 250 000 $. To je pritom podstatne vyššia suma, ako Tesla avizovala v rámci predstavenia prototypu modelu Semi v roku 2017 – 180 000 $ za model s dojazdom 800 km. Za ten čas sa však toho udialo veľa, korekcia odhadovanej ceny tak nemôže byť prekvapením. Každopádne si treba počkať na oficiálny cenník spoločnosti Tesla.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla doručila prvé ťahače Semi s bezkonkurenčným dojazdom a odhalila novinky
Elektrický ťahač má ušetriť až 200 000 $ počas svojej životnosti
Tesla oznámila výstavbu 2 tovární na model Semi a nové batérie 4680. Investícia zhltne 3,6 mld. $

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Ten termín „reálny dojazd“ by sa v odborných článkoch nemal vôbec používať, predsa dojazd elektromobilu závisí od mnohých premenných, takže reálne nič také ako reálny dojazd neexistuje. To len nepriatelia elektromobility šermujú s „reálnym dojazdom“, aby dokázali, že výrobcovia elektromobilov zavádzajú zákazníkov.

    • žiadny dojazd by sa nemal uvádzať ! ani spalovaky neuvadzajú dojazd, len spotrebu ( a tá tiež sedí, len pri sviatočnom vodičovi pri 85 km/h , presne ako WLTP u elektro áut ). stačí uviesť kapacitu batérie a spotrebu, dojazd už záleží hodne od vodiča, presne ako v spalováku.

      • Uvádza sa dojazd podľa určitej metodiky, napr. WLTP, to pomáha pri porovnávaní jednotlivých modelov a na to je aj metodika WLTP určená. Neodborné je hovoriť o nejakom „reálnom dojazde“, určenom nevedno ako a stavať ho proti WLTP dojazdu.

  2. Informácie tohoto článku som „vzal na vedomie“! Držím palce Tesle aj užívateľom, aby sa všetko čo najrýchlejšie a najúspešnejšie rozbehlo!

    Chcem však upozorniť na jednu vec. Tesla v roku 2017 sľubovala Semi za 180.000 $. Dnes sa odhaduje, že cena bude až 250.000 $, čo je skoro o 40% viac! Ak nám dnes výrobcovia sľubujú, že pripravujú BEV za „20.000“, tak to v čase, keď prídu na trh, môže byť kľudne 25 až 30 tisíc !!!

Pridajte komentár