Médiá v posledných dňoch zaplavili správy o tom, že Americký národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky prešetruje petíciu, v rámci ktorej sa uvádza, že elektromobily Tesla sú náchylné na samovoľné zrýchlenie, ktoré môže viesť k nehodám. A aktuálne sa k tejto téme vyjadrila aj spoločnosť Tesla.
V spomínanej petícii sa uvádza, že všetky modely značky Tesla sú náchylné na samovoľné zrýchlenie. Tzn., že zrýchlia bez toho, aby vodič zošliapol pedál akcelerátora, čo môže viesť k nebezpečným situáciám. Tento problém sa má údajne týkať cca 500 000 vozidiel, ktoré boli vyrobené v rokoch 2013 až 2019.
Teslarati informuje, že petícia zahŕňa 127 sťažností od majiteľov vozidiel alebo iných osôb, ktoré vystupujú v ich mene. Podstatnou „zaujímavosťou“ pritom je, že predkladateľom petície je Brian Sparks, ktorý je tzv. „shorterom“ akcií spoločnosti Tesla, informuje CNBC. Shorteri sú pritom „investori“, ktorí profitujú z poklesu hodnoty akcií. A takáto petícia môže uškodiť Tesle a hodnote jej akcií.
Podľa CNBC, Americký národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) dostáva historicky množstvo sťažností tohto typu, a to ohľadom veľkého počtu rôznych vozidiel. Vyšetrovanie vo väčšine prípadov odhalí, že ide o chybu vodiča, ktorý si pomýlil pedále.
Stanovisko spoločnosti Tesla
Spoločnosť Tesla aktuálne vydala k tejto petícií oficiálne stanovisko. V ňom uvádza, že petícia je kompletne nepravdivá a spomína aj to, že bola podaná „shorterom“ jej akcií. Dodáva, že vyšetruje každý jeden prípad, v rámci ktorého jej zákazníci tvrdia, že ich elektromobil samovoľne zrýchlil. Na základe dát, ktoré si Tesla dokáže z vozidla „vytiahnuť“, pritom mala vždy zistiť, že vozidlo zrýchlilo vždy potom, ako vodič použil pedál akcelerátora.
Tesla taktiež informovala, že jej elektromobily sú vybavené dvoma nezávislými senzormi polohy pedála akcelerátora, pričom ak dôjde k chybe, systém vozidla preruší krútiaci moment motora. Tesla myslí aj na možnosť neúmyselného zošliapnutia oboch pedálov (akceleračného aj brzdového) naraz. V takomto prípade dôjde k potlačeniu vstupu akcelerátora, preruší sa krútiaci moment a vozidlo sa zastaví pomocou neprerušovaného brzdenia.
Tesla dodáva, že na identifikáciu potenciálne nesprávneho použitia pedálov využíva tiež senzory systému Autopilot, aby bolo možné zabrániť potenciálnej nehode, či nehodu zmierniť. Každý zo spomínaných systémov je pritom nezávislý a zaznamenáva údaje, takže Tesla môže podľa vlastných slov presne preskúmať, čo sa v skutočnosti stalo.
Tesla tiež uvádza, že pravidelne spolupracuje s NHTSA pri preverovaní sťažností zákazníkov ohľadom samovoľného zrýchlenia, pričom vždy bolo preukázané, že vozidlo fungovalo správne.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla vydala správu o nehodovosti a požiaroch svojich elektromobilov
Najšialenejšie mýty o elektromobiloch. „Nemožno v nich jazdiť za dažďa…“
Aké novinky chystá spoločnosť Tesla na rok 2020?
3 komentáre
Hovada vichcaté shorterské!
No jo, ale všemi debilními médii to už stačilo proběhnout, další „důkaz“ že Tesla auta jsou špatná… Nejhorší na tom, je že „červíček“ pochybností zůstane, natož u lidí, co si tento vysvětlující článek nepřečtou. A ony debilní média tento opravný článek už nevydají – není tak zajímavý, že ano…
Preboha, čo je to za „hnis“ – títo shorteri? To sú „ľudia“, ktorí profitujú z toho, že iným ubližujú a poškodzujú ich záujmy?
Pripomína mi to konanie majiteľa pohrebníctva, ktorý vraždí ľudí, aby mu „išiel kšeft“?
Predpokladám, že toto je samozrejme legálne.
Nuž, aj demokracia má svoje tienisté stránky…