Zákazníci Tesly prídu o možnosť získať provízie a bonusy. Odporúčací program končí

1

Elon Musk aktuálne informuje, že jeho spoločnosť definitívne ukončí program odporúčania svojich produktov, tzv. Tesla Referral Program. Zákazníci tak stratia možnosť získať hodnotné či originálne provízie a bonusy.

Pre istotu na začiatok vysvetlíme, čo je to Tesla Referral Program. Každý zákazník Tesly, ktorý si kúpi jej produkt (s výnimkou “merch” produktov) dostane svoj osobný “odporúčací” kód. Keď cez tento kód zakúpi nejaký produkt Tesly iný zákazník, majiteľ kódu získa províziu a nový zákazník bonus.

Tento program tak slúžil na pomerne prirodzenú propagáciu produktov značky Tesla a zabezpečenie nových zákazníkov. Tesla pritom neinvestovala takmer žiadne peniaze do tradičných typov reklamy. Spoliehala sa takmer výlučne na odporúčanie svojich produktov prostredníctvom zákazníkov, ktorí sú ich majiteľmi.

“Tesla Referral Program, pre zákazníkov spoločnosti Tesla, končí 1. februára. Ak chcete odporučiť priateľovi, aby si kúpil Teslu a získal 6-mesačné bezplatné nabíjanie na Superchargeroch, urobte tak pred týmto dátumom,” píše Elon Musk cez Twitter.

V ďalšej svojej komunikácii potvrdzuje, že sa jedná o definitívne zrušenie programu a nielen o ukončenie aktuálneho “kola”. Musk v tejto súvislosti dodáva, že Tesla Referral Program značne navyšuje náklady vynaložené na vozidlá, najmä na Teslu Model 3.

Budeme tak zvedaví, či Tesla investuje aspoň časť ušetrených peňazí do tradičnej reklamy alebo vymyslí nový motivačný program, ktorí ju bude stáť menej peňazí. Aktuálne sa však zdá,  že Tesla nepotrebuje v podstate žiadnu platenú reklamu. Ďalšou možnosťou tak je, že ušetrené financie vykáže vo forme “zisku”, keďže finančné trhy a investori budú zrejme očakávať už len jej pozitívne hospodárske výsledky.

Čo ste mohli získať?

Tesla Refferal Program bol výbornou motiváciou pre obe strany. A teda pre existujúcich aj nových zákazníkov Tesly. Veď mohli získať aj veľmí hodnotné či originálne provízie a bonusy, ktoré väčšinou nebolo možné kúpiť.

Existujúci zákazník mohol za úspešné odporučenie získať napríklad originálne disky kolies, “signature” nabíjací wallbox HPWC s podpisom Elona Muska, pozvánky na podujatia, kde Tesla predstavuje svoje nové produkty, 1 000 €, poukážky na nákup v Tesla shope, vyvezenie vlastnej fotografie do vesmíru či dokonca elektromobily Tesla.

Asi finančne najhodnotnejšou províziou pritom bola možnosť získať pripravovaný elektromobil Tesla Roadster 2 (v hodnote 200 000 $) zdarma. Každý zákazník, ktorý dokázal odomknúť vďaka väčšiemu počtu odporúčaní “tajnú” úroveň Referral programu, si mohol každým ďalším odporúčaním znižovať cenu tohto modelu. A minimálne jednému zákazníkovi sa podarilo znížiť jej cenu na nulu.

Čo ešte môžete získať?

Nový zákazník, ktorý stihne objednať elektromobil Tesla Model S alebo Model X cez odporúčací kód existujúceho zákazníka do 1. februára, získa nabíjanie v sieti Tesla Supercharger na pol roka zdarma. V prípade objednávky bez testovacej jazdy je to až 9 mesiacov.

Zoznam provízií pre existujúceho zákazníka, ktorý odporučil vozidlo, nájdete v našom článku Odporučte elektromobil Tesla a Elon Musk pošle vašu fotku do vesmíru.

Zdroj: Elon Musk/Twitter, titulná fotografia: Ben Sullins/Teslanomics

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla prekvapila niektorých európskych držiteľov rezervácií na Model 3
Tesla má riešenie, ktoré bráni blokovaniu nabíjacích miest inými vozidlami
Tesla Model 3 má výborný dojazd aj pri takmer diaľničnej rýchlosti

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Tesla dlhodobo všemožne znižuje svoje náklady, aby mohla jednak dosahovať zisky, ale zároveň aby s tými ziskami tiež dokázala predávať model 3 za 35000 USD. Zrušením referral programu teda defacto len vymenila zákazníkom referral výhody za výhodu dostupnosti lacného auta, čo je fajn.

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!