Tesla pokračuje v prekonávaní predajných rekordov. Dosiahla rekordný kvartál aj rok

3

Tesla „ignoruje“ problémy v automobilovom dodávateľskom reťazci a dôsledky pandémie a „každým“ štvrťrokom aj rokom prekonáva svoje predajné čísla, resp. štatistiky týkajúce sa vyrobených a doručených vozidiel. V 4. kvartáli 2021 pritom opäť prekonala očakávania analytikov a za celý rok 2021 aj svoje vlastné všeobecné ciele ohľadom zvyšovania produkcie a dodávok.

Tesla sa zatiaľ zdá byť nezastaviteľná, keď štvrtý kvartál 2021 je jej 6. rekordným v rade z hľadiska predajov/dodávok elektromobilov, ako aj produkcie. Štvrťročné štatistiky dodaných vozidiel:  Q3/2020 – 139 300 ks, Q4/2020 – 180 570 ks, Q1/2021 – 184 800 ks, Q2/2021 – 201 250 ks, Q3/2021 – 241 300 ks a Q4/2021 – 308 600 ks.

Takže ako vidíme, Tesla v poslednom kvartáli minulého roku dodala rekordný počet svojich vozidiel (308 600 ks), čím vo všeobecnosti opäť prekonala aj očakávania analytikov (zachytili sme čísla cca od 260 000 do necelých 290 000 ks). Pripájame pritom aj údaj o vyrobených elektromobiloch za 4. kvartál 2021 – 305 840 ks.

Neprekvapí, že predajom opäť dominovali dostupnejšie modely Tesla Model Y a Model 3 (296 850 dodaných kusov). Podstatne drahšie vlajkové lode s problémovou dostupnosťou sa podieľali na celkových dodávkach 11 750 kusmi.

Celoročné štatistiky

Spoločnosť Tesla vo svojej aktuálnej správe tiež zverejnila predajné čísla za celý rok 2021, ktorý bol takisto jej rekordným. Doručila v ňom 936 172 svojich elektromobilov (Model 3/Y: 911 208 ks, Model S/X: 24 964 ks, celkovo vyrobených vozidiel: 906 032 ks), čo je cca o 87 % viac ako v prípade roku 2020, kedy Tesla napriek extrémne ťažkej situácii napokon dodala pred krízou plánovaných 500 000 áut (dodatočne vykázane štatistiky ukázali, že mierne túto hranicu prekonala).

Pol milióna dodaných áut v roku 2020 pritom znamenalo 50-% nárast oproti roku 2019 (367 500 ks). No a 50-% medziročný rast je pre Teslu všeobecným cieľom, takže ten bol za rok 2021 pomerne významne prekonaný. Napriek tomu, že minulý rok rozhodne nebol ľahký ani pre automobilový priemysel, ktorý trápili aj veľké problémy s dodávateľským reťazcom.

Tesle sa darí aj na najväčších trhoch

Doterajšie predajné štatistiky naznačujú, že Tesla by sa mala stať najväčším výrobcom elektromobilov aj za rok 2021, pričom by mohla mať aj najpredávanejší model. Uvidíme, tieto štatistiky by sme mali spoznať čoskoro.

Každopádne, aj keď ešte nie sú známe presné čísla, môžeme povedať, že Tesla dominovala na domácom trhu (USA) s elektrickými autami, napriek tomu, že sa na jej elektromobily nevzťahovali tamojšie dotácie („daňový kredit“) vo výške 7 500 $ (ten sa vzťahuje len na prvých 200 000 predaných áut každej automobilky), tak ako v prípade iných výrobcov (s výnimkou GM – tiež vyčerpali stanovený limit).

Keď nerátane naozaj „lacný“ model Wuling Hong Guang MINI EV s cenou v prepočte od 3 800 €, Tesla v rámci elektromobilov trónila aj na najväčšom automobilovom trhu, t.j. v Číne. Sme pritom zvedaví aj na európske čísla, kde sa takisto očakávajú výborné výsledky. Môžeme totiž napr. spomenúť, že v septembri sa Tesla Model 3 v Európe stala najpredávanejším automobilom bez ohľadu na druh pohonu.

Čo sa týka vyhliadok predaja pre rok 2022, Tesla má veľký potenciál rastu. A to najmä vďaka novým továrňam v Texase a Berlíne, ktoré by mali byť spustené v najbližších dňoch, resp. týždňoch.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla chce pomerne čoskoro predávať viac áut ako dnes Toyota a VW Group dokopy
Tesla a čínske značky dominujú tohtoročným globálnym predajom áut do zásuvky
Historický míľnik: Najpredávanejším autom v Európe sa stal po prvýkrát elektromobil

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. „Keď nerátane naozaj „lacný“ model Wuling Hong Guang MINI EV s cenou v prepočte od 3 800 €, Tesla v rámci elektromobilov trónila aj na najväčšou automobilov trhu, t.j. v Číne.“

    Toto považujem za nešťastný výrok, zhadzujúci mimoriadny úspech Číňanov. Navyše v kategórií ultra lacných EV o ktorých západný výrobcovia tvrdia, že sa nedajú ziskovo vyrábať! V tejto triede v pomere cena/výkon nemajú premožiteľa, podobne ako Tesla v kategórii high-end.

    Tesla je „iba druhá“ a musela sa skloniť pred premožiteľom Wuling Hong Guang MINI EV.
    A Európa zase prehráva v ďalšej významnej kategórii tovarov…

  2. IK, porovnávať prvenstvo vo výrobe BEV len cez počet vyrobených kusov Wuling/Tesla sa dá, ale nedá to ten správny obraz o skutočnej situácii v tejto brandži ….

    • Žiadna tabuľka nemôže dať komplexný obraz. To je pravda. Na druhej strane si všímam tendencie zahmlievať a dezinformovať o reálnom stave BEV. Špeciálne v prípade západných producentov, ktorí utrpeli výrazné porážky voči čínskym producentom. Hlavne v oblasti škálovania výroby, pomere cena/výkon, v neschopnosti predávať lacné BEV, vyrábať LFP a podobne.

      Mimochodom aj Tesla sa musela minulý rok celosvetovo v pluginoch skloniť pred BYD. Je „iba“ druhá!

Pridajte komentár