Tesla ako najpredávanejšia značka áut a Model 3 ako najpredávanejšie auto za rok 2021 v Nórsku, resp. Švajčiarsku – bez ohľadu na druh pohonu

11

Začínajú sa objavovať prvé štatistiky ohľadom predaja automobilov za rok 2021 na rôznych trhoch. Tie prinášajú aj výsledky, ktoré boli ešte pred niekoľkými rokmi nepredstaviteľné. A to, že Tesla sa stane najpredávanejšou značkou áut bez ohľadu na druh pohonu a že plne elektrický model sa stane najpredávanejším automobilom bez ohľadu na druh pohonu. Týka sa to pritom minimálne Nórska a Švajčiarska.

To, že je Tesla najpredávanejšou značkou áut bez ohľadu na druh za rok 2021 v „Mekke elektromobility“, teda Nórsku, už až tak moc neprekvapí. Každopádne je veľkým úspechom, keď stále mladá spoločnosť, ktorá ani nie je čistokrvnou automobilkou a ktorá vyrába len elektromobily, ovládne nejaký automobilový trh. Obzvlášť, keď konkurencia rastie.

No a zrejme ešte väčším úspechom nielen pre Teslu, ale celkovo pre elektromobilitu, môže byť to, že Tesla Model 3 sa stala najpredávanejším autom bez ohľadu na druh pohonu vo Švajčiarsku za rok 2021, keď tesne predbehla Škodu Octavia.

Ale poďme sa pozrieť na súvisiace zaujímavé štatistiky postupne. Portál Electrek upozornil, že v roku 2021 mali elektromobily na nórskom trhu s novými automobilmi podiel 64,5 %. Hybridy si ukrojili 27,2 % a spaľovacím autám zvýšilo 8,2 %. Tesla sa pritom stala najúspešnejšou značkou, keď predala vyše 20 000 vozidiel a dosiahla trhový podiel 11,6 %.

Stačili jej na to 2 modely, keďže v Nórsku boli minulý rok dostupné len modely 3 a Y. Tesla Model 3 sa stala najpredávanejším modelom na nórskom trhu (12 058 ks) a Tesla Model Y, ktorá sa začala dodávať až koncom augusta, skončila štvrtá (8 267 ks). Zaujímavé tiež je, že v top 10 najpredávanejších modelov sa umiestnilo až 9 elektromobilov.

Spaľováky sa Modelu 3 museli skloniť aj vo Švajčiarsku

Pohľad na štatistiky najpredávanejších automobilov vo Švajčiarsku za rok 2021 bez ohľadu na druh pohonu, na ktoré upozornil Rob Dickinson, musel potešiť nielen Teslu, ale aj priaznivcov elektromobility vo všeobecnosti. Tamojším bestsellerom sa totiž stala Tesla Model 3 (5 072 ks), keď cca o 100 ks prekonala obľúbený model Slovákov, Škodu Octavia.

Treba si pritom uvedomiť, že vo Švajčiarsku nie sú elektromobily ani zďaleka tak adaptované ako v spomínanom Nórsku, o čom svedčí aj ďalšie poradie. Veď ďalší plne elektrický model VW ID.3 (2 423 ks) skončil až na 19. mieste.

Nuž, sme zvedaví na ďalšie predajné štatistiky áut, pretože sa zdá, že elektromobily si vo všeobecnosti opäť výrazne polepšili z hľadiska počtu predaných kusov, ako aj trhového podielu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Rozprávkový príbeh elektromobilov v Nórsku začal porušením zákona
Tesla a čínske značky dominujú tohtoročným globálnym predajom áut do zásuvky
Historický míľnik: Najpredávanejším autom v Európe sa stal po prvýkrát elektromobil

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Škoda Octavia nie je priamym konkurentom Tesly 3. Bolo by veľmi zaujímavé vedieť, ktoré značky a modely utrpeli straty tým, že sa kupujúci rozhodli práve pre Teslu!

  2. A teraz trosku reality do zivota. Co tak zverejnit kolko spalovakov sa predalo v norsku ojazdenych. Tieto polovicate pravdy sa mi strasne pacia. Ludia nove auta kupovat nechcu lebo su drahe tak kupuju ojazdene ale to samozrejme nespomeniete. A hlavne ze tesla predala „najviac“ aut ale to ze snad polku z nich zvolavaju ze su na vtaka to uz je pohoda.

    • K tomu zvolávaniu: Tesla zvoláva autá dobrovoľne a len preventívne, nikto jej to neprikázal a ani
      k otvoreniu kapoty alebo poškodeniu káblika zadnej kamery nikdy nedošlo.

    • Sranda je, ze sa vzdy najdu nejaki bubaci, co tu strasia ako EV horia, kazia sa alebo im treba 5x menit baterky.. Ale akoby sa uz uplne zabudlo, alebo sa zvyklo, ze benzin je vybusny a ze sa casto stava, ze pri havarii sa plastova nadrz pretrhne ..pripadne milion inych „tajnych“ zvolavaciek velkych znaciek s uplne zavaznejsimi bezpecnostnymi problemami brzd, podvozku, pripadne tolerovane chyby bez zvolavaciek. Tesla ak zvolava, tak ide casto o kozmeticke chyby, ktore ine znacky zamerne nechavaju, resp.vyrabaju roky modely s chybami. Ale na to uz sa hejteri EV nesustredia, a tlac to ma zakazane zverejnit, inak by im nedali otestovat nove modely od VW group.

Pridajte komentár