Tesla Powerwall pomohla ušetriť austrálskej rodine počas 4 rokov 7650 € za elektrinu

6

Rodina Pfitznerovcov, ktorá žije v prímestskom dome v Sydney a ktorá si ako prvá v Austrálii kúpila batériové úložisko Tesla Powerwall, „hlási“, že im ich solárny systém doteraz ušetril na účtoch za elektrinu v prepočte cca 7 650 €. A to za 4 roky.

Tesla Powerwall je úložisko elektrickej energie, určené pre domácnosti. Energia sa v nich akumuluje vďaka rovnakým batériovým článkom, aké sa používajú v elektromobiloch Tesla Model 3.

Majitelia využívajú tieto zariadenia na ukladanie vlastnej elektriny, ktorú si vyrobia napríklad prostredníctvom solárnych panelov alebo ako záložných zdroj v prípade výpadku energie. Taktiež sa dá využiť na cielené znižovanie ceny za elektrinu.

A to v prípade, že sa Powerwall nabíja lacnejším nočným prúdom a využíva na „poháňanie“ domácnosti cez deň. Nakoľko však stojí 8 000 $ (vrátane inštalácie), návratnosť takéhoto riešenia je za bežných okolností otázna. V prípade regiónov ako Austrália však môže byť Tesla Powerwall veľkým finančným prínosom, a to najmä v spojitosti so solárnymi panelmi, pričom celý systém dokáže pokryť energetické nároky domácnosti do značnej miery či úplne.

Zaujímavé čísla

Veľké prínosy batériového úložiska Tesla Powerwall sa ukazujú aj v prípade spomínaných Pfitznerovcov, ktorým ich solárny systém s výkonom 5 kWp a Powerwallom prvej generácie mal ušetriť na účtoch za elektrinu 7 657 €, tzn. cca 160 € mesačne. Denne ich pritom elektrina vyšla na 0,42 €, pričom využívali aj klimatizáciu.

Pred inštaláciou Tesla Powerwall platili za elektrinu štvrťročne 518 €, teraz ich účty nemajú presahovať sumu 41 €. Chris Williams, šéf spoločnosti Natural Solar, ktorá inštaluje takéto systémy na austrálskom trh, pritom hovorí, že väčšina ich zákazníkov dosahuje až 90 % úspory. Návratnosť investície má byť 7 rokov.

Pfitznerovci používajú 1. generáciu Tesla Powerwall, ktorá bola drahšia ako dnes ponúkaný Powerwall 2 s dvojnásobnou kapacitou, takže návratnosť môže byť teoreticky ešte rýchlejšia. Treba ale dodať, že návratnosť sa môže veľmi líšiť v závislosti od regiónu. Solárne systémy však nemusia byť len o návratnosti a šetrení, ale predovšetkým o udržateľnosti a „čistej“ energii.

Slnečných regiónov s drahou elektrickou energiou či ľudí s „eko-zmýšľaním“ je každopádne na Zemi dosť. Tesla tak má veľké obchodné príležitosti v tejto oblasti. Veď okrem Powerwallu ponúka aj solárne panely a solárnu strechu.

Zdroj: Electrek

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dojmy z novej solárnej strechy Tesla V3 od jedného z prvých majiteľov
Virtuálna elektráreň Tesly je prínosom, aj keď je hotová len z 2 %
Najväčšia batéria sveta od Tesly ušetrila Južnej Austrálii za rok 25 mil. €

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Návratnosť investície 7 rokov – to je slušné. Otáznou začína byť návratnosť 10 rokov a viac.
    Iba snilkovia bez zmyslu pre realitu môžu snívať o návratnosti 2 až 3 roky, prípadne zopár mesiacov…

  2. Už toľkú dobu sa zaoberáte Teslou a neviete že PowerWall nemá rovnaké články ako autá Tesla? A nieto ešte ako Model 3….. S a X používajú 18650 NCA , pričom PowerWall 18650 NMC, Model 3 2170 pravdepodobne stále NCA.

      • The Tesla Energy products use the NMC chemistry, while the vehicles use NCA. NMC has much better durability (5000+ full cycles vs 500-1000 full cycles), whereas NCA has much better energy density (280 Wh/kg vs something like 150 Wh/kg).

        • Ide o prispevok pouzivatela fora TMC z roku 2016, ktory neuvadza zdroj tejto informacie. Kazdopadne sa to zrejme vztahuje na Powerwall 1, kedze 2. generacia sa zacala vyrabat v roku 2017. Tesla uvadza, ze v ramci Powerwall 2 pouziva clanky 2170, pricom v ramci nasledujuceho zdroja nespomina viacero technologii/“chemii“: https://www.tesla.com/blog/battery-cell-production-begins-gigafactory.

          To samozrejme nemusi dokazovat pouzitie rovnakej technologie v ramci vsetkych aplikacii, na druhej strane niektore specializovane e-mobility portaly v minulosti uviedli, ze v Modeli 3 a v novych energy produktoch sa pouzivaju rovnake baterie. Kazdopadne, ak mate doveryhodny zdroj, ktory tvrdi opak, sem s nim, budeme vam vdacni.

          • Zdravíčko, vyzerá to tak že máte pravdu. Od 2017 kedy vyšli Powerwall 2 sa v nich používajú 2170. Ale čo sa chémie týka myslím že zvolili rovnaký výber ako pri 18650.

Pridajte komentár