Tesla sa bude rozhodovať, či začne využívať platenú reklamu

3

Elon Musk a Tesla nie sú zástancami platenej reklamy, čo je unikátne nielen v rámci automobilového priemyslu. Na blížiacom sa výročnom stretnutí akcionárov kalifornskej spoločnosti sa však bude hlasovať, či bude musieť jej vedenie zmeniť svoj postoj. Predstavenstvo Tesly je však stále názoru, že platená reklama nie je potrebná.

Tesla uvádza, že má len veľmi malé náklady na marketing, pričom neinvestuje do platenej reklamy. Elon Musk pritom tvrdí, že peniaze, ktoré iné spoločnosti investujú do reklamy, Tesla radšej používa na vylepšovanie svojich produktov.

Pre úplnosť dodávame, že Tesla mohla nedávno porušiť svoje zásady ohľadom platenej reklamy. Podľa portálu Electrek totiž v Číne využila „influencerskú livestream službu„, ktorá je spoplatnená. To sa však dá vzhľadom na koronakrízu pochopiť.

Veď reštartu predajov po ich takmer úplnom zastavení mohlo výrazne pomôcť upozornenie na to, že Tesla začne  na čínskom trhu ponúkať novú verziu Modelu 3 a že základný Model 3 zlacnie tak, aby sa kvalifikoval pre získanie tamojšej štátnej dotácie.

Každopádne by išlo o výnimku, čo sa však pokúša zmeniť akcionár spoločnosti Tesla, James M. Danforth. Ten totiž podal návrh, aby Tesla začala využívať platenú reklamu aspoň v malej miere (50 $ na 1 vyrobené vozidlo). O ňom sa pritom bude hlasovať na výročnom stretnutí akcionárov spoločnosti, ktoré sa uskutoční 7. júla.

Dôvody podania návrhu

Podľa Danforth sa platená reklama stala nevyhnutnosťou, keď Tesla v 1. štvrťroku 2019 oznámila, že zruší svoje showroomy a sústredí sa len na online predaj. V tejto veci však treba povedať, že Tesla napokon prehodnotila svoje rozhodnutie a zrušila len najmenej efektívne prevádzky, pričom veľkú väčšinu ponechala. A na to upozorňuje vo svojom stanovisku aj predstavenstvo Tesly.

Danforth ďalej uvádza, že reklama môže zvýšiť hodnotu značky, oslabiť dezinformačné kampane voči Tesle, či zvýšiť povedomie o klimatických zmenách a pomôcť ich prechádzaniu.

Stanovisko predstavenstva Tesly

Predstavenstvo spoločnosti Tesla však investorom odporúča, aby hlasovali proti spomínanému návrhu. Podľa predstavenstva neslúži najlepším záujmom spoločnosti ani akcionárov. Uvádza pritom napríklad to, že predaje ich produktov neustále rastú aj bez platenej reklamy (s výnimkou „korona-obdobia“…) či to, že ich produkty získavajú množstvo ocenení.

Dodáva tiež, že Tesla má vo svojom tíme ľudí, ktorí najlepšie vedia, čo je pre Teslu v tejto oblasti najlepšie. Manažment sa pritom domnieva, že prostriedky, ktoré by boli vynaložené na platenú reklamu, lepšie poslúžia zákazníkom a akcionárom spoločnosti Tesla.

A ako by ste hlasovali v tejto veci vy?

Zdroj: Electrek, titulná ilustračná fotografia: Steve Jurvetson/Flickr (CC BY 2.0) 

SÚVISIACE ČLÁNKY:
6 reklám, v ktorých majú konkurenčné automobilky „narážky“ na Teslu
Schwarzenegger propaguje elektromobily tak, že odhovára záujemcov od ich kúpy
Lexus spamuje majiteľov Tesiel. Chce, aby vymenili elektromobily za hybridy

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. A načo reklamu, keď stíhajú predávať produkciu aj bez reklamy?
    Tesla je ikona, Teslu predstavovať netreba.
    Už veľký problém by bol, keby bol zrušený SHOWROOM.
    Tú Teslu si pred objednávkou predsa každý chce tak nejak „omakať“ naživo, previezť sa, zoznámiť sa s funkciami, ovládaním… atď.
    Autá nepatria do sortimentu, ktorý sa bežne predáva cez internet. Nie je tak?
    Slovensko nemá Tesla showroom, zrejme nie je pre Teslu dosť atraktívna krajina.
    Ale! Keby som si ja išiel kúpiť Teslu, určite by som najprv navštívil showroom v Prahe, alebo vo Viedni, alebo…

  2. Už moje babička mi říkala, že reklama je jen na věci, co by se normálně neprodaly. A co se týče reklamy na Teslu, tak by to byly vyloženě vyhozené peníze.

  3. Malo sa preda aj samo. Ak sa ma predavat masovo asi bez reklamy to nejde. Zatial reklamu nepotrebovali, kedze tych par aut co vyrobili (v porovnani so zvyskom sveta) sa predalo samo medzi fanusikov znacky, ktory boli ochotny strpiet aj niekolkorocne dodacie lehoty na objednane auto. Strpeli aj nekvalitu, aj chybajuci showroom, aj mizernu servisnu siet ak vobec nejaku atd.
    Ale toto im masovo ludia nezhltnu bez oblbovania reklamou. 🙂
    Idu do fazy ked chcu predavat vo velkom. Ale aj konkurencia po svete sa uz prebudza nech je aka je. Nie kazdy potrebuje kozmicku lod za tazke prachy. VW by predal mozno aj miliony trapnych, ale lacnych up/city/mii, keby ich vedel dodat. Tesla ked bude chciet predat miliony aut za desiatkytisic eur bez servisnej siete bude musiet beznych ludi presvedcit reklamou, aby si kupili produkt, ktory vlastne nepotrebuju. To sa uz nepreda samospadom medzi fandami znacky.
    Alebo pridu s malymi lacnymi autami pre ludi, volkswagenmi :))))
    A tiez ked vybuduju servisnu siet. Ja si nemienim kupit auto na bezne jazdenie, ktore ma najblizsi servis 500-700+km daleko. A uz vobec nie ked je v nom este poradovnik na opravu na x tyzdnov.
    Je pravda, ze dobre sa predava samo (len v akom mnozstve), ale tiez je pravda, ze reklama predava.

Pridajte komentár