Tesla zjednoduší vyvíjaný 3-motorový systém pre svoje extra-výkonné modely

0

Ako už vieme, Tesla pracuje na novom extra-výkonnom pohonnom systéme „Plaid“, ktorý sa dostane do novej pripravovanej top verzie Tesly Model S a neskôr aj do iných modelov. „Nový“ Model S pritom nebude len o výkone, ale aj športových jazdných vlastnostiach a praktickosti, keďže tiež ponúkne novú 7-miestnu konfiguráciu interiéru.

Tesla začala minulý rok na legendárnom okruhu Nürburgring testovať nový pohonný systém Plaid, ktorý zahŕňa až 3 elektromotory. A to v rámci modelu Tesla Model S, ktorý bude zároveň prvým sériovým modelom značky vybaveným novou extra-výkonnou pohonnou jednotkou.

Chystaná top verzia Modelu S prívlastkom Plaid však dostane navyše okrem iného aj nový podvozok, ktorý bude  prispôsobený aj na jazdenie po závodných okruhoch. Očakávať však zrejme môžeme aj „civilné“ režimy nastavenia, pre komfortnú jazdu po bežných cestách.

7-miestna rodinná raketa

Zaujímavosťou je, že nová verzia, ktorá sa dostane nad už tak šialene rýchlu verziu „Performance“ (zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,6 s), ponúkne 7-miest na sedenie (zrejme voliteľný variant). Elon Musk pritom v tejto súvislosti povedal, že nejde o 5-miestnu verziu s 3. radom sedadiel pre deti, ktorý Tesla kedysi ponúkala za príplatok. Aj keď riešenie sedadiel v novinke bude podstate identické.

„5 originálnych sedadiel smerujúcich dopredu a 2 menšie smerujúce dozadu. Nové zadné sedadlá ale pojmu väčších cestujúcich ako predtým. Skvelé rodinné riešenie. Pred niekoľkými rokmi som sa spolu s mojimi 5 chlapcami a Tulalah zúčastnil road tripu po Amerike,“ uviedol Musk na adresu novej 7-miestnej verzie Modelu S.

Musk neskôr dodal, že verzie elektromobilov Plaid (vrátane modelu Modelu X) dostanú kapacitne väčšie batérie. Odhalenia „Tesla hackera“ Greena pritom naznačujú, že tie by mohli ponúknuť využiteľnú kapacitu 109 kWh. Plaid verziu tiež dostane „športiak“ Roadster 2, v jeho prípade však nie je úplne jasné, či bude vybavený väčšou ako štandardnou batériou (200 kWh).

Rýchle časy už počas prvotných testov

To, že bude nová top verzia Tesly Model S extrémne rýchla aj na závodných okruhoch, naznačili minuloročné testy prototypov na Nürburgringu. „Pozorovateľ“ nemeckého portálu Auto Motor und Sport totiž „ručne“ zaznamenal čas 7:23 min na jedno kolo.

Išlo síce o amatérsky získaný neoficiálny čas, ten však naznačoval, že nová verzia Tesly Model S by mohla byť o 19 s rýchlejšia ako najvýkonnejšie Porsche Taycan, ktoré sa hrdí titulom najrýchlejšieho elektrického sedanu na Nürburgringu.

Na to vzápätí Musk zareagoval vyjadrením„To je len začiatok. Očakávame, že tieto traťové časy budú prekonané produkčnou verziou 7-miestneho variantu Modelu S Plaid, ktorý sa dostane do výroby okolo októbra/novembra budúceho roku.“

„Je príliš komplikovaný“

No ale prejdime už k aktuálnej správe, ktorá súvisí s novým pohonným systémom Tesla Plaid. Šéf Tesly totiž prostredníctvom siete Twitter napísal: „Chystáme sa trochu zjednodušiť Plaid. Bol príliš komplikovaný.“ Viac však neprezradil, a tak nevieme, na akej úrovni toto zjednodušenie prebehne.

Snáď to bude prinesie min. zjednodušenie produkcie či použitého „HW“, dôsledkom čoho budú nižšie výrobné náklady a možno aj nižšia predajná cena. Dúfame pritom, že to, ako aj aktuálna korona-kríza nebudú mať zásadný vplyv spustenie výroby vozidla, pretože sme už teraz veľmi zvedaví, čo dokáže.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Top Gear reaguje na spochybnenia závodu Tesly Model S a Porsche Taycan
Sériová Tesla Roadster 2 bude ešte šialenejšia ako predstavený prototyp
Elektromobily budú najrýchlejšie autá na svete, hovorí moderátor Top Gear

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár