Tesla oznamuje, že počas testovania prototypu novej pohonnej jednotky a podvozka v rámci nového režimu Plaid dosiahla na okruhu Laguna Seca rekordný čas. Tieto vylepšenia sa pritom dostanú do sériových elektromobilov Tesla budúci rok.
Fanúšikovia Tesly určite dobre poznajú tzv. Ludicrous Mode, vďaka ktorému veľké rodinné elektromobily porážajú v rámci drag race drahé superšportové modely exkluzívnych značiek. No a to Tesle zjavne nestačí, keďže aktuálne testuje režim „Plaid Mode„, ktorý je podľa Elona Muska nad Ludicrous Mode.
Jeho aplikácia si pritom podľa Tesly vyžiada novú pohonnú jednotku a podvozok. Elon Musk pritom potvrdil, že nové extrémne verzie Tesiel budú mať až 3 elektromotory, pričom nový podvozok naznačuje, že Tesla bude chcieť zabezpečiť Modelu S, príp. X podobné jazdné vlastnosti ako v prípade ospevovaného Modelu 3.
Musk tiež dodal, že pohonná jednotka „Plaid“ je asi rok od výroby a bude dostupná v rámci modelov S, X a Roadster 2, pričom jasne vylúčil jej zahrnutie do modelov 3 a Y. Tieto verzie pritom budú podľa neho najdrahšie z celej ponuky, avšak lacnejšie ako konkurenti. V modeli Roadster 2 „Founders Series“ bude ale režim Plaid štandardom.
„Flux kondenzátor“
Elon Musk v jednom zo svojich tweetov súvisiacich s novým pohonným systémom Plaid spomenul aj balík výbavy „flux capacitor“. Takže sa môže zdať, že najextrémnejší režim Tesly by mohol využívať technológiu kondenzátorov spoločnosti Maxwell, ktorú Tesla kúpila tento rok. Treba však povedať, že „flux capacitor“ je aj zariadenie z filmu Návrat do budúcnosti…
Počas testovania rekord
Zaujímavosťou je, že počas testovania novej pohonnej jednotky a podvozka v rámci elektromobilu Tesla Model S bol dosiahnutý na legendárnom americkom okruhu Laguna Seca čas 1:36.555 (zajazdený amatérskym jazdcom), čo podľa Tesly znamená tamojší rekord v rámci 4-dverových sedanov.
Elon Musk tiež napísal, že na ďalšom legendárnom okruhu, tentokrát na nemeckom Nürburgringu je už Tesla Model S, a to v 7-miestnej konfigurácii. Z toho vyplýva, že Tesla sa pokúsi prekonať rekord Porsche Taycan v rámci elektrických sedanov s modelom vybaveným príplatkovými sedadlami pre deti. Má tak zrejme zálusk aj na rekord medzi 7-miestnymi vozidlami. 🙂
V tejto súvislosti Insideevs informuje, že Tesla má na Nürburgringu Model S s označením P100D+. Takže sa zdá, že ide o model so spomínaným prototypom pohonnej jednotky Plaid a nového podvozka.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elon Musk chváli Porsche Taycan, chce ho ale pokoriť za pomoci víťaza F1
Tesla by mala mať k dispozícii nové batérie so životnosťou cez 1 600 000 km
Tesla Model 3 má vraj najlepší audiosystém. V čom je jeho tajomstvo?
3 komentáre
Zaujímavosť mimo tému článku
auto.pravda.sk/magazin/clanok/524779-perpetuum-mobile-najvacsi-elektromobil-sveta-vraj-netreba-nabija…
https://www.teslamagazin.sk/komatsu-edumper-elektromobil/
Ďakujem za info. Nabudúce si príspevok najprv overím cez vyhľadávanie.