Ako vieme, Tesla testuje novú 3-motorovú pohonnú jednotku, ako aj podvozok, pre pripravované nové verzie modelov S a X s prívlastkom Plaid. Tie sa stanú najvýkonnejšími elektromobilmi značky, pričom ako sa aktuálne dozvedáme, dostanú aj kapacitne väčšie batérie.
Keď Elon Musk v septembri oznámil, že pošle Model S na legendárny závodný okruh Nürburgring, mysleli sme si, že len kvôli prekonaniu času, ktorý tam zajazdil konkurenčný elektrický sedan Porsche Taycan. Napokon sa však ukázalo, že Tesla chystá nové varianty svojich elektromobilov.
Tie pritom nebudú len výkonnejšie a rýchlejšie, ale ponúknu aj batériu s väčšou kapacitou. A Model S aj novú interiérovú konfiguráciu so 7 miestami na sedenie. Tesla kedysi už ponúkala za príplatok 2 zadné sedadlá pre deti, ktoré boli inštalované v rámci zadného kufra. Nový rad sedadiel však podľa Muska pojme väčších cestujúcich ako v prípade predchádzajúceho riešenia.
Jednoduchá odpoveď…
Čo sa týka použitia kapacitne väčšej batérie, o tom sme sa dozvedeli vďaka otázke používateľa siete Twitter (Ryan), ktorá bola smerovaná Elonovi Muskovi: „Elon, plánujete v modeloch S a X Plaid použiť kapacitne väčšie batérie ako používate v súčasnosti?“ Muskova odpoveď „áno“ pritom hovorí jasne.
…a množstvo otázok
Čo to ale presne znamená zatiaľ nevieme. Môžeme len špekulovať, či Tesla konečne použije v prípade svojich vlajkových lodí novšie batériové články, ktorými disponuje Model 3 či batériové úložiská Powerpack a Powerwall. V hre pritom môže byť aj nová technológia batériových článkov so životnosťou 1 600 000 km, ktoré Musk avizoval na budúci rok.
Ďalšou možnosťou je pridanie batériových modulov v rámci existujúcej batérie, aby dojazd najvýkonnejších variantov zodpovedal vezii Performance, prípadne Long Range, keďže vyšší výkon sa zrejme prejaví aj na nižšej efektivite, a teda aj dojazde. Aj keď v prípade novej 3-motorovej konfigurácie to nemusí byť pravda.
Elon Musk sa v júni vyjadril nasledovne: „Nebude to trvať dlho, kým budeme mať automobil s dojazdom 400 míľ (644 km).“ A tým mal pravdepodobne na mysli dojazd podľa realistického cyklu EPA, keďže Tesla Model S Long Range dosahuje dojazd 610 km podľa „optimistickejšieho“ cyklu WLTP už dnes.
Extrémne rýchly prototyp
A mimochodom, aktuálne testovanie prototypu Tesly Model S Plaid na Nürburgringu malo podľa magazínu Auto Motor und Sport priniesť čas 7:13 min, uvádza Teslarati. Pre porovnanie, najvýkonnejšia verzia modelu Taycan to oficiálne zvládla za 7:40 min. Takže sa zdá, že Tesla je na dobre ceste, pričom sériový model by mal poraziť nemecký športovo ladený elektromobil aj oficiálne.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla zvýšila nabíjací výkon Modelu 3 SR+ až o 70 %
James May (ex-Top Gear) si kúpil Teslu Model S: „Je to iba auto“
Top Gear reaguje na spochybnenia závodu Tesly Model S a Porsche Taycan