Tesla je posadnutá zvyšovaním účinnosti svojich elektromobilov, ukazujú patenty

4

Tesla sa pokúša zvýšiť energetickú účinnosť takmer každého komponentu, do ktorého vedie nejaký drôt. Podľa novo zverejnených patentov vieme, že momentálne pracujú aj na efektívnejšej regulácii teploty sedadiel a účinnejšom posilňovači riadenia.

Energeticky najefektívnejšie

Modely Tesla Model 3, S a X sú aj po príchode množstva nových elektromobilov kráľmi svojich segmentov z hľadiska účinnosti, resp. efektivity využívania disponibilnej energie. Tesly sa pritom môžu pochváliť napr. účinnými motormi, relatívne nízkou váhou a výbornou aerodynamikou. Napriek tomu sa spoločnosť Tesla neustále snaží posúvať hranice účinnosti ďalej.

Lepšia regulácia teploty sedadla

Tento patent prichádza s riešením, ako ponúknuť cestujúcim viac pohodlia za menej energie. Tesla sa na adresu terajších systémov vyjadrila nasledovne:

„Pokusy o zabezpečenie vetrania vzduchom cez sedaciu penu zvyčajne nedokážu eliminovať prebytočné teplo tak, aby sa zabezpečilo pohodlné prostredie pre cestujúcich. Navyše, konvenčné vyhrievacie systémy sú objemné, čo zvyčajne vyžaduje, aby bolo sedadlo hrubšie. Výsledkom je, že teplo sa musí pohybovať cez viacero vrstiev, ktorých sa cestujúci priamo nedotýka. Preto sme sa pokúsili o zdokonalenie systému regulácie teploty sedadiel.“

Svoj nový návrh pritom opisuje takto:

„Sedadlo obsahuje systém na reguláciu teploty, ktorý je spojený s najmenej jednou zo sedacích častí a operadlom. Systém na reguláciu teploty obsahuje základnú vrstvu a strednú vrstvu priľahlú k základnej vrstve. Prostredná vrstva dáva možnosť prietoku tekutiny. Súčasťou celého systému je aj krycia vrstva umiestnená na stredovej vrstve. Systém regulácie teploty tiež obsahuje najmenej jeden vyhrievací prvok umiestnený medzi medzivrstvou a krycou vrstvou. Ďalším prvkom je čerpadlo na tekutinu, ktoré zabezpečuje jej tok medzivrstvou.“

Celý systém, tak ako sme ho opísali, má byť nielen efektívnejší ale aj lacnejší ako terajšie riešenia. Detailnejšie informácie nájdete tu.

Efektívnejšie riadenie

Ďalšia patentová prihláška sa venuje vylepšeniu riadenia: „Nový systém riadenia je v porovnaní s inými, na trhu dostupnými systémami riadenia, kompaktnejší. Potrebuje menej miesta a nevyžaduje na prevádzku veľké množstvo dodatočnej energie.“

Systém efektívnejšieho riadenia bol podľa všetkého navrhnutý dizajnérom Markom Kaufmanom, dlhoročným mechanickým dizajnérom spoločnosti. Mark stojí napríklad za dizajnom niektorých kolies, ale aj netradičným riešením rámu tzv. „sokolích dverí“ Modelu X.

ZAJAZDI SI NA TESLE

Patent popisuje efektívnejšie riadenie pomocou volantu, ktoré je vďaka motorčeku s hriadeľom a sústavou prevodov regulované sofistikovanejšie. Systém riadenia tak spotrebuje menej energie. Celé znenie patentu nájdete tu.

Radi by sme tieto nové vylepšenia videli v elektromobiloch Tesla čo najskôr. Treba však mať na pamäti, že nie všetky patenty, o ktoré spoločnosti žiadajú, uzrú svetlo sveta.

Zdroj: Electrek 1, 2

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla si dala patentovať inovatívny elektromagnetický stierač
Elon Musk pripomína, že patenty Tesly sú dostupné pre všetkých
Tesla pracuje na technológii bezrámového „holografického“ displeja

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

4 komentáre

  1. Raz darmo…casy ked mercedes, BMW ci Audi boli IN…su davno prec…Dnes je TOP znackou sveta TESLA…potom daleko nic…potom Nissan, Hyundai…zase daleko nic…a potom nemecke automobilky

    • Správny rebríček. A pravdivý.
      Automobilka VW musela tiež najprv dobre dostať „na frak“ v podobe náhrady škôd cca 30 mld. dolárov za aféru „dieselgate“. A zrazu – koľký to „obrat v myslení“ smerom k elektromobilite…

      Žeby to bolo tak, že treba najprv dostať „na bendžo“? A zrazu začneme rozmýšľať ináč?

  2. No presne, len porsche sa stále nechce zatvarit, že dostalo na bendžo od 7 ročnej modelky S a ta sa snaží to rýchlo zaplatiť.. Nuž nič.. Taky je biznis, kto dá viac, ten má pravdu 🙁

Pridajte komentár