Čerstvo uverejnené patentové prihlášky ukazujú, že Tesla neustále pracuje aj na vývoji technológií, ktoré zefektívňujú výrobu jej vozidiel. A niet sa čomu diviť. Veď efektívna produkcia je kľúčom k znižovaniu nákladov, rastu a možnému znižovaniu cien elektromobilov.
Elon Musk už v minulosti hovoril o revolučnej technológii výroby Tesly Model Y. Jej podstatou má byť špeciálna architektúra, ktorá umožňuje použitie len zlomkového množstva kabeláže a jej automatizovanú inštaláciu prostredníctvom robotov.
Bežne je to pritom práca pre ľudí, pretože pri konvenčných riešeniach by to bolo pre roboty veľmi náročné a pre výrobcu veľmi neefektívne. Pre porovnanie, celková dĺžka káblov v Tesle Model S dosahuje 3 km. V novom Modeli 3 to je už len 1,5 km. A v chystanom Modeli Y to má byť už len 100 m.
Takže výroba nových vozidiel s patentovanou technológiou, o ktorej informuje Electrek, by mala byť značne efektívnejšia, pričom Tesla ušetrí aj množstvo materiálu. Dôsledkom toho bude zníženie výrobných nákladov, zrýchlenie výroby, ale aj vyššie marže či priestor pre znižovanie cien vozidiel.
- Zdroj: Tesla cez electrek.co
- Zdroj: Tesla cez electrek.co
1 diel namiesto 70
A podobný efekt by mala mať aj ďalšia patentovaná technológia Tesly. Jej podstatou je podľa Teslarati zariadenie na výrobu rámov vozidiel prostredníctvom odlievania.
Tento stroj má podľa Muska zredukovať výrobu 70 častí na jednu jedinú. Nie je tak potrebné jednotlivé diely zvárať či skrutkovať, čo šetrí čas a náklady. A to nielen pracovné, ale aj kapitálové, keďže nie sú potrebné zostavovacie roboty.
Ďalšou z výhod má byť aj zníženie hmotnosti rámu vozidla. A to určite prispeje k zvýšeniu efektivity Tesly Model Y. V porovnaní s Modelom 3, s ktorým tento väčší crossover zdieľa nielen pohonnú jednotku, by mal mať Model Y o 8 až 10 % nižší dojazd. Zdá sa tak, že bez spomínanej technológie by bol tento rozdiel ešte väčší.
- Zdroj: Tesla cez teslarati.com
- Zdroj: Tesla cez teslarati.com
Zdroj titulnej fotografie: Steve Jurvetson/Flickr
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elon Musk pripomína, že patenty Tesly sú dostupné pre všetkých
Výrobní pracovníci Tesly budú zrejme využívať okuliare s rozšírenou realitou
Tesly si samodiagnostikujú problém a automaticky predobjednajú náhradné diely
4 komentáre
Musk skončí, Jeho aktiviti ničia vašu planétu, Za vaše prežitie na planéte Zem váš HENOCH
Koľko krát, ste boli na WC, pán Henoch? Aj to, čo z vás vyšlo, určitým spôsobom, znehodnotilo a znečistilo túto planétu…
Pán Henoch.Vaša hlúposť začína pri pravopise a končí na inej planéte.Váš Človek.
Zaujímalo by ma ako sa bude meniť napríklad pokrivený blatník, keď bude celá karoséria z jedného kusu.