Spoločnosť Tesla vo vývoji technológií nezaháľa, čoho dôkazom sú aj nedávne patenty. Tými sú systém pre automatické hustenie pneumatík určený pre chystaný ťahač Tesla Semi a integrované odliatky pohlcujúce energiu, ktoré súvisia s bezpečnosťou elektromobilov vybavených „giga“ odliatkami karosérie.
Patentový úrad USA vydal spoločnosti Tesla patent, ktorý sa týka systému automatického hustenia pneumatík pre chystaný elektrický ťahač Tesla Semi, informuje Teslarati. Systém zahŕňa monitorovanie tlaku v pneumatikách, ako aj časť, ktorá automatický nahustí pneumatiku na požadovanú úroveň, keď v nej tlak klesne pod nastavenú hodnotu.
Rozhodne nejde o žiadny výstrelok, keďže tlak pneumatík má vplyv na efektivitu vozidla (obzvlášť elektrického), a teda aj jeho spotrebu. No a spotreba je v rámci nákladnej dopravy extrémne dôležitá, keďže je jedným z kľúčových faktorov prevádzkových nákladov, od ktorých do veľkej miery závisí toto odvetvie dopravy.

Zdroj: Patentový úrad USA via Teslarati.com
Integrované odliatky pohlcujúce energiu
Ďalší z nedávnych patentov spoločnosti Tesla nesie názov „integrované odliatky pohlcujúce energiu“, informuje Tesmanian. Ten má priamy vplyv na bezpečnosť vozidla, najmä v prípade čelného nárazu a nárazu zozadu. Súvisí pritom s inováciami Tesly v oblasti konštrukcie svojich elektromobilov.
Ako už vieme, Tesla začína konštrukciu vybraných vozidiel riešiť pomocou nevídane veľkých jednodielnych odliatkov, ktoré nahrádzajú desiatky častí spájaných rôznymi spôsobmi do celkov prednej a zadnej časti vozidla. Namiesto toho používa „gigantické“ stroje Giga press, ktoré vyrábajú jednodielne odliatky prednej a zadnej časti.
No a spomínaný patent súvisí so zapracovaním deformačných zón, ktoré pohlcujú vzniknutú nebezpečnú energiu po náraze, do týchto jednodielnych odliatkov, čo určite nie je nič jednoduché. Patentovaná technológia však môže integrovaná aj v rámci rámu vozidla.

Zdroj: Patentový úrad USA via Tesmanian.com
Absorpcia nebezpečnej nárazovej energie prebieha vďaka progresívnej deformácia a prasklín v odliatku. Progresívna deformácia má pritom zabezpečiť robustnosť a opakovateľnú nárazovú výkonnosť.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesle bol schválený patent ohľadom laserovej technológie na čistenie sklenených povrchov
Tesla si patentuje extrakciu lítia pomocou kuchynskej soli. Má to znížiť náklady a enviro-záťaž
Tesla si dala patentovať ďalšiu batériovú chémiu. Je však čo zlepšovať
4 komentáre
Menej atraktívne informácie ako tie o nových batériách a modeloch áut, ale keď pôjde o úspornosť a bezpečnosť, tak budú bodovať! Trochu ma však znepokojujú tie „jednoliate“ karosérie, keď bude potrebná oprava …
Však to je len rám, miesto pozvarania je vylisovany,, teraz keď chcete opraviť, tak musíte poškodeny diel vyrezať a privarit nový,, tiež nevymienate celý rám.. pri väčších vyliskoch to bude totožné, akurát budete musieť privarit menšiu časť a nie celý veľký vylisok… Pri väčšine kolízii sa však vymieňajú len vonkajšie diely,, keď treba opravovať rám tak je to väčšinou na „odpis“
Pozor nie vylisovaný, ale odliaty rám s integrovanými odliatkami pohlcujúcimi energiu!!! To pôjdu autá oveľa častejšie rovno do šrotu ….
Automatické hustenie pneumatík počas jazdy – no neviem neviem.
Monitorovanie tlaku v pneumatikách je dnes už povinné.
A hustenie za jazdy – aká je to novinka? Vo vojenských vozidlách v 70 – tych rokoch minulého storočia (možno už skôr) – samozrejmosť. OT (obrnemý transportér) alebo náklaďák dokázal dofukovať pneumatiku po troch priestreloch z ručnej zbrane.
Takže ešte raz – aká je to novinka? No neviem neviem…