Tesla za 25 000 $ bez volantu a pedálov? Nielen to malo zaznieť na internom stretnutí Tesly

5

Z viacerých zdrojov prichádzajú správy ohľadom interného stretnutia, resp. konferenčného hovoru v rámci spoločnosti Tesla s účasťou Elona Muska, kde mali zaznieť mnohé zaujímavé novinky. A to aj ohľadom chystaného menšieho a cenovo dostupnejšieho elektromobilu, modelu Cybertruck, „Robo Van-u“, otvorenia siete Supercharger či Muskovej cesty na Mars.

Sawyer Merritt, ktorý prostredníctvom siete Twitter zvykne prinášať aj neznáme informácie ohľadom Tesly s odvolaním sa na zdroje z vnútra spoločnosti, pred niekoľkými hodinami zverejnil zaujímavé neoficiálne informácie, ktoré mali zaznieť v rámci interného konferenčného hovoru a ktoré mali priniesť zúčastnené zdroje, upozornil portál CleanTechnica. A to:

Budúci mesiac má byť spustená testovacia fáza sprístupnenia nabíjacej siete Tesla Supercharger pre elektromobily iných značiek. Začať by sa mohlo v Holandsku. Továreň spoločnosti Tesla v Nemecku „Giga Berlin“ má byť schválená v októbri.

Pickup Tesla Cybertruck sa má začať vyrábať až koncom budúceho roka, pričom hromadná výroba má byť spustená v roku 2023. Tesla má tiež chystať „Robo Van“ (zrejme autonómny elektromobil typu van), ktorý má byť zameraný na osoby so zdravotným postihnutím.

Elon Musk má očakávať najmenej 10-násobný rast spoločnosti Tesla. Nevieme však na akej úrovni a v akom časovom horizonte. Možno do 10 rokov, keďže o 10 rokov sa údajne chystá na Mars. Ako pritom vieme, ďalšia Muskova spoločnosť SpaceX okrem iného pripravuje aj misiu na „červenú planétu“.

Systém autonómneho riadenia FSD verzie 10, ktorá má byť „zjavením“, sa má po prvýkrát objaviť budúci týždeň (zrejme v rámci programu „skorého prístupu“), pričom 2 týždne na to sa má dočkať aj širšia verejnosť (najskôr zrejme bežní zákazníci z USA).

Údajné novinky ohľadom „25-tisícovej“ Tesly

No a zrejme najviac záujmu bude o možné novinky ohľadom menšieho a cenovo dostupnejšieho elektromobilu od Tesly, ktorý má stáť od 25 000 $ (bez DPH). Ten sa podľa údajných interných rozhovorov nebude volať Tesla Model 2, ako sa zvykne tento chystaný model „pracovne“ nazývať. Jeho možné meno sme sa však nedozvedeli.

Oveľa podstatnejšou informáciou však je, že Tesla sa má snažiť, aby jeho výroba začala v roku 2023, informuje Electrek s odvolaním sa na zdroj, ktorý sa mal zúčastniť spomínaného interného stretnutia. Musk tento model pritom už dávnejšie avizoval na rok 2023, avšak zrejme v súvislosti s príchodom na trh. Spustenie výroby v roku 2023 pritom nemusí znamenať aj to, že v rovnakom roku budú spustené jeho dodávky.

Aktuálne mal šéf Tesly tiež spojiť vydanie tohto očakávaného modelu s nasaditeľnosťou systému plne autonómneho riadenia. A dokonca sa mal zúčastnených spýtať, či chcú, aby toto vozidlo prišlo s volantom a pedálmi. Taktiež mal dodať, že vsádza na plnú autonómiu tohto modelu. To by naznačovalo, že Musk naozaj verí systému FSD, ktorý je stále vo vývoji a ktorý má okrem iného zabezpečiť službu „Tesla robotaxi„.

Napriek tomu však s najväčšou pravdepodobnosťou môžeme očakávať menšiu Teslu vybavenú volantom a pedálmi, čo samozrejme nevylučuje verziu bez týchto základných komponentov automobilu, ktorá by bola zrejme určená najmä pre spomínané robotaxi či iné komerčné využitie.

Nuž, uvidíme. Pre istotu záverom ešte pripomíname, že ide o neoficiálne informácie, takže ich treba brať s rezervou.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elon Musk: Tesla začne do 2 rokov dodávať elektromobily bez volantu
Tesla môže urobiť aj elektrický minivan. Musí však vyzerať dobre
Tesla môže vďaka Robotaxi dominovať biliónovému trhu s mobilitnými službami

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Elon sa toho zbavuje ako Steve Jobs floppy mechaniky v 1998. Potom cd/dvd atď. To bol poprask – čo je to za šialenstvo iMac bez floppy? Takže to EV len s AI vidim reálne

  2. Dovolím si o sebe tvrdiť, že som vždy a stále za nové riešenia, nové prístupy, novinky v každej oblasti a tak.
    (Konieckoncov preto som stále „zavesený“ na portáli teslamagazin.sk.)
    Príklad – cca v r. 2010 bola naša domácnosť, zrejme ako jedna z prvých, kompletne vybavená LED žiarovkami. Podotýkam, vtedy sa ešte nenachádzali v „kamenných predajniach“, dali sa kúpiť iba cez internet, nikto o tom v podstate nič nevedel. Vtedy boli v móde „úsporné žiarivky“, ktoré po asi 1000 štartoch začínali černať a pomaly „odchádzali“.
    Tieto nové LED-ky sa vtedy ľudovo volali „kukurice“ (corn – podľa tvaru) a boli drahé – cca od 25 € za kus hore.
    Ľudia tomu neverili – čo je to za „čudo“.
    Dnes je to ináč – LED žiarovky filament majú tvar klasických žiaroviek (tým pádom ľudia tomu už veria), stoja pár eur a dostať ich kúpiť trebárs v Kauflande. A vlastne sa iné už ani kúpiť nedajú.
    Ale – v prípade áut bez volantu a bez pedálov som skeptik. Nie je skrátka možné naprogramovať „všetko“.
    Zrejme vždy bude potrebný dozor človeka. Veď napríklad vlaky, lode, lietadlá sú dnes vybavené systémami, o ktorých sa laikom ani nesníva a napriek tomu je tam vždy ten vlakvedúci. prípadne posádky s kapitánmi na čele.
    Rôzne asistenčné veci, ako sledovanie jazdných pruhov, adaptívny tempomat, prípadne čiastočne autonómne riadenie sú super. Ale bez volantu a bez pedálov – čo ti ja viem…
    Iba jeden príklad – zo života: v meste sa konal nejaký sprievod a polícia tam riadila premávku. Všetky smery mali „červenú“ (zrejme aby tam nejaký blbec nevpálil na zelenú) a policajti na striedačku púšťali jednotlivé smery. Ako bude reagovať auto bez volantu, ktorému svieti červená a policajt ukazuje terčíkom – choď, choď?
    Tento príklad určite nie je štandardný, ale práveže život pripravuje spústy neštandardných a tým pádom nenaprogramovaných, prípadne nenaprogramovateľných situácií.
    Alebo?

    • JD, v prípade, že by väčšina áut bola fsd, ten stredoveký policajt by tam rozhodne nemusel nič riadiť terčíkom. Jednoducho by tam nebol.
      A potom, naprogramovať sa dá čokoľvek, a teda aj priorita policajta pred semaformi.
      Ale súhlasím, rok 23 je pomerne blízko na takúto revolučnú vec akou určite bude auto bez volantu.
      No zároveň dosť ďaleko na to, aby sme tu mali „len“ ďalšiu malú teslu. Evidentne, ostatní výrobcovia zatiaľ len snívajú o lacných baterkach a o tom, kto im ich predá. Zatiaľ čo ich čínske elektromobilky úplne prevalcuju aj v EÚ!

Pridajte komentár