Elon Musk avizuje, že budúci rok sa dočkáme oznámenia väčšinou neočakávaných nových technológií od spoločnosti Tesla. Čo to bude…?
Dva dni po predstavení elektrického ťahača Tesla Cybertruck uverejnil Elon Musk tweet s nasledovným textom: „Cybertruck je pre túto chvíľu naším posledným predstaveným produktom, ale budúci rok oznámime niektoré (väčšinou) neočakávané technológie.“
A to je všetko, čo sme sa od neho v tejto súvislosti dozvedeli. Takže nám poriadne zamotal hlavu. Čo (ne)čakané teda očakávať? 🙂 Predpokladá sa, že Tesla predstaví v rámci investorského dňa zameraného na pohonné jednotky a batérie svoje zámery ohľadom vlastnej produkcie batériových článkov, ale aj novej pohonnej jednotky.
Batériové technológie?
„V rámci Dňa Batérií sa chystáme komplexne prehodnotiť batérie na úrovni chémie článkov, modulov, celého balenia, architektúry a výrobného plánu, ktorý bude smerovať k produkcii 1 TWh batériových článkov ročne,“ povedal Musk v rámci konferenčného hovoru pri príležitosti zverejnenia hospodárskych výsledkov Tesly za Q2/2019.
Je teda pravdepodobné, že Tesla oznámi novú technológiu batérií. K dispozícii máme pritom viaceré nápovede. Tesla tento rok kúpila spoločnosť Maxwell, ktorá sa okrem iného špecializuje aj na superkondenzátory. Začalo sa preto špekulovať, že táto technológia by mohla slúžiť v elektromobiloch ako výpomoc pre batérie.
Viacerí odborníci sa však zhodujú, že Tesla skôr využije inú technológiu od Maxwellu, a to tzv. suché elektródy. Maxwell tvrdí, že táto technológia dokáže zabezpečiť energetickú hustotu batérií cez 300 Wh/kg, pričom má potenciál na vyše 500 Wh/kg.
Ešte predtým si však Tesla dala patentovať batériu „s lepším výkonom, živnosťou a výrobnými nákladmi“. V priebehu roka potom oznámil vedúci asociácie Tesla Canada Industrial Research / NSERC, Jeff Dahn, batériu so životnosťou 1 600 000 km, ako aj batériu technológie Li-Metal.
Čo ďalšie?
Čo sa týka pohonného systému elektromobilov Tesla, očakávať môžeme predstavenie 3-motorovej pohonnej jednotky „Plaid„, ktorá sa okrem iného dostane aj do nových super-výkonných verzií vlajkových lodí Model S a Model X.
V hre je zrejme aj prezentácia plne autonómneho systému Autopilot 4. úrovne, ktorý zvládne autonómnu jazdu aj v najnáročnejšej premávke, vrátane orientácie na križovatkách so semaformi. S tým by tiež mohlo súvisieť oznámenie podrobnejších informácií o sieti Tesla Network, pripadne o službe Robotaxi.
Môžeme sa však dočkať aj avizovaného lietajúceho modelu Tesla Roadster 2 s technológiou malých raketových motorov od SpaceX či unikátneho výrobného zariadenia, ktoré podľa Muska dokáže zredukovať produkciu 70 častí rámu vozidiel na jednu jedinú.
- Zdroj: Tesla cez teslarati.com
- Zdroj: Tesla cez teslarati.com
Toto sú však viac či menej očakávané technológie, preto sme zvedaví, čím nás Tesla prekvapí. A čo si myslíte vy?
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla môže nahradiť stierače laserovou technológiou, odhaľuje patent
Tesly si samodiagnostikujú problém a automaticky predobjednajú náhradné diely
Tesla Model 3: Vyladenie podvozka za pomoci NASA a špeciálne pneumatiky
3 komentáre
He he, čo si o tom myslím? Mám byť úprimný?
Mňa už Elon Musk nedokáže šokovať ničím.
Teda pokiaľ náhodou nevymyslí „teleportovanie“, prípadne posun v čase, nejaký „časovrat“…
No ked kupili Maxwell, tak asi nehovori do vetra
Za najväčší prínos by som určite považoval posun v oblasti batérií, t.j. energetická hustota a životnosť.
Batéria je predsa len „srdcom“ elektromobilu. Tu je tzv. „úzky profil“ elektromobilov.
Ale pozor – nie úzky profil v zmysle nedostatkového tovaru, ale v technologickom význame, kde má význam ako „najslabší článok výroby, zásobovania a pod.“