Nová revolučná „Tesla batéria“ má byť výsledkom spolupráce s Číňanmi

6

Spravodajská agentúra Reuters prichádza s mnohými informáciami, ktoré sa týkajú novej batérie spoločnosti Tesla. Tá má ponúknuť životnosť 1 600 000 km a náklady, vďaka ktorým sa vyrovnajú ceny elektromobilov a spaľovákov. Na tejto batérii má pritom Tesla spolupracovať s čínskou spoločnosťou CATL.

Zdroje Reuters uvádzajú, že nová „prevratná“ batéria spoločnosti Tesla sa dostane na trh koncom tohto alebo začiatkom budúceho roka, a to prostredníctvom elektromobilu Tesla Model 3, ktorý sa bude vyrábať v čínskej továrni Tesla Giga Shanghai. A samozrejme nemá ostať len pri tomto modeli a tomto produkčnom závode.

Batérie sú navrhnuté tak, aby zvládli prevádzku v rámci 1 milióna míľ (1,61 mil. km) a zabezpečili ziskovosť elektromobilov Tesla pri rovnakej alebo nižšej cene ako v prípade porovnateľných spaľovacích áut. A to nie je všetko ohľadom „batériových plánov“ spoločnosti Tesla, dodávajú zdroje Reuters.

Tesla sa chce podľa ich informácií totiž stať aj dodávateľom elektrickej energie. A to vraj aj vďaka pripojeniu batérií jej vozidiel do elektrickej siete v rámci tzv. V2G.

Aj v spolupráci s čínskym CATL

Nová „miliónová“ batéria mala byť vyvinutá aj v spolupráci s jedným s najväčších vývojárov a výrobcov batérií pre elektromobily na svete – čínskou spoločnosťou CATL. Využívať má technológie Tesly, ktoré sú tiež výsledkom spolupráce s laboratóriom špičkového batériového experta Jeffa Dahna, ktoré Tesla finančne dotuje.

Tesla-batéria“ novej generácie má mať vyššiu energetickú hustotu, väčšiu skladovacou kapacitu a nižšie výrobné náklady, ktoré by mali priniesť cenovú konkurencieschopnosť elektromobilov voči porovnateľným konvenčným automobilom.

Zdroje ďalej informujú, že to majú zabezpečiť aj inovácie na úrovni batériovej chémie – nízky alebo žiadny obsah kobaltu či použitie aditív, materiálov a filmov, ktoré redukujú vnútorné zaťaženie batérie, čo umožňuje ukladanie väčšieho množstva energie a počas dlhšej doby.

Rýchlejšia výroba, „2. život“ a recyklácia

Zníženie výrobných nákladov umožnia okrem podstatne vyššieho objemu produkcie aj nové technológie, ktoré prinesú zrýchlenú vysoko automatizovanú produkciu batériových článkov. Podľa zdrojov Reuters sa Tesla tiež sústreďuje na „druhý život“ batérií, ktoré doslúžia v rámci elektromobilov, ako aj ich recykláciu spoločne s „pridruženou“ spoločnosťou Redwood Materials, za ktorou stojí bývalý technologický šéf Tesly, JB Straubel.

Na záver pripomínané, že ide o neoficiálne, Teslou nepotvrdené informácie, aj keď Musk už pomerne dlho hovorí napr. o batériách so životnosťou 1 mil. míľ. Tie oficiálne sa dozviem v rámci tzv. Tesla Battery Day, ktorý sa môže podľa posledných Muskových odhadov uskutočniť v 3. májovom týždni. Ten je však už za rohom a zatiaľ sa nezdá, že sa v tejto veci niečo deje. Nečudovali by sme sa pritom, keby opäť došlo k jeho odkladu, a to najmä kvôli problém so spustením továrne Tesla Fremont.

DOPLNENÉ: Elon Musk aktuálne uviedol, že Battery Day môže byť posunutý na neskôr. Jednou z možností je podľa neho rozdelenie na 2 časti: budúci mesiac webcast a o pár mesiacov klasická udalosť s účasťou ľudí.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesly by mohli mať „chemický predlžovač dojazdu“. Vďaka hybridnej batérii
Batérie Tesla vs. konkurencia – expertíza Sandyho Munra
Nové batérie od čínskeho CATL budú „výkonnejšie“ ako tie od Tesly

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. Uvádzaná životnosť je pre EV až vysoko prebytočná, určite však pre 2. život, a aj priamo pre akumulačné zdroje zaujímavá. Pre EV by sme teraz potrebovali viac tú hustotu energie pre šikovné 200 – 250 kWh batérie! Držím palce Tesle, CATL-u, ale aj ostatným, čo na batériách usilovne pracujú!

Pridajte komentár