Spravodajská agentúra Reuters prichádza s mnohými informáciami, ktoré sa týkajú novej batérie spoločnosti Tesla. Tá má ponúknuť životnosť 1 600 000 km a náklady, vďaka ktorým sa vyrovnajú ceny elektromobilov a spaľovákov. Na tejto batérii má pritom Tesla spolupracovať s čínskou spoločnosťou CATL.
Zdroje Reuters uvádzajú, že nová „prevratná“ batéria spoločnosti Tesla sa dostane na trh koncom tohto alebo začiatkom budúceho roka, a to prostredníctvom elektromobilu Tesla Model 3, ktorý sa bude vyrábať v čínskej továrni Tesla Giga Shanghai. A samozrejme nemá ostať len pri tomto modeli a tomto produkčnom závode.
Batérie sú navrhnuté tak, aby zvládli prevádzku v rámci 1 milióna míľ (1,61 mil. km) a zabezpečili ziskovosť elektromobilov Tesla pri rovnakej alebo nižšej cene ako v prípade porovnateľných spaľovacích áut. A to nie je všetko ohľadom „batériových plánov“ spoločnosti Tesla, dodávajú zdroje Reuters.
Tesla sa chce podľa ich informácií totiž stať aj dodávateľom elektrickej energie. A to vraj aj vďaka pripojeniu batérií jej vozidiel do elektrickej siete v rámci tzv. V2G.
Aj v spolupráci s čínskym CATL
Nová „miliónová“ batéria mala byť vyvinutá aj v spolupráci s jedným s najväčších vývojárov a výrobcov batérií pre elektromobily na svete – čínskou spoločnosťou CATL. Využívať má technológie Tesly, ktoré sú tiež výsledkom spolupráce s laboratóriom špičkového batériového experta Jeffa Dahna, ktoré Tesla finančne dotuje.
„Tesla-batéria“ novej generácie má mať vyššiu energetickú hustotu, väčšiu skladovacou kapacitu a nižšie výrobné náklady, ktoré by mali priniesť cenovú konkurencieschopnosť elektromobilov voči porovnateľným konvenčným automobilom.
Zdroje ďalej informujú, že to majú zabezpečiť aj inovácie na úrovni batériovej chémie – nízky alebo žiadny obsah kobaltu či použitie aditív, materiálov a filmov, ktoré redukujú vnútorné zaťaženie batérie, čo umožňuje ukladanie väčšieho množstva energie a počas dlhšej doby.
Rýchlejšia výroba, „2. život“ a recyklácia
Zníženie výrobných nákladov umožnia okrem podstatne vyššieho objemu produkcie aj nové technológie, ktoré prinesú zrýchlenú vysoko automatizovanú produkciu batériových článkov. Podľa zdrojov Reuters sa Tesla tiež sústreďuje na „druhý život“ batérií, ktoré doslúžia v rámci elektromobilov, ako aj ich recykláciu spoločne s „pridruženou“ spoločnosťou Redwood Materials, za ktorou stojí bývalý technologický šéf Tesly, JB Straubel.
Na záver pripomínané, že ide o neoficiálne, Teslou nepotvrdené informácie, aj keď Musk už pomerne dlho hovorí napr. o batériách so životnosťou 1 mil. míľ. Tie oficiálne sa dozviem v rámci tzv. Tesla Battery Day, ktorý sa môže podľa posledných Muskových odhadov uskutočniť v 3. májovom týždni. Ten je však už za rohom a zatiaľ sa nezdá, že sa v tejto veci niečo deje. Nečudovali by sme sa pritom, keby opäť došlo k jeho odkladu, a to najmä kvôli problém so spustením továrne Tesla Fremont.
DOPLNENÉ: Elon Musk aktuálne uviedol, že Battery Day môže byť posunutý na neskôr. Jednou z možností je podľa neho rozdelenie na 2 časti: budúci mesiac webcast a o pár mesiacov klasická udalosť s účasťou ľudí.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesly by mohli mať „chemický predlžovač dojazdu“. Vďaka hybridnej batérii
Batérie Tesla vs. konkurencia – expertíza Sandyho Munra
Nové batérie od čínskeho CATL budú „výkonnejšie“ ako tie od Tesly
6 komentárov
To až si přečtou zaťatý fosiláci, tak jim jistě v tý spalovací kedlubně jebne.
To si pozriem bedy bude mat Tesla EV za 20 000 Eur a zivotnostou 1 600 000km t.j. pri rocnom najazdene 20 000km – takze zivotnost 80 rokov. Dufam ze daju zaruku aspon 40 rokov a 800 000km. Za takychto podmienok si ho objednavam.
robko to by si musel tych 20.000 najskor mat 😉 ale za tu dieslovu chrochtavku viac ako 300evri vo vykupe nedostanes, takze budes tu moct len nadalej vypisovat pixoviny…
Tebe uz jeblo!!!!
Anonyme
Uvádzaná životnosť je pre EV až vysoko prebytočná, určite však pre 2. život, a aj priamo pre akumulačné zdroje zaujímavá. Pre EV by sme teraz potrebovali viac tú hustotu energie pre šikovné 200 – 250 kWh batérie! Držím palce Tesle, CATL-u, ale aj ostatným, čo na batériách usilovne pracujú!