Analýza dátového experta Kevina Rookea odhaľuje, že Tesla sa stala kumulatívne najväčším výrobcom „automobilov do zásuvky“ na svete. A to napriek „hendikepu“.
Nuž, slušný výkon na spoločnosť či dokonca „startup“, ktorý ani nie je automobilkou a ktorý mal podľa mnohých „odborníkov“ už dávno skrachovať, pričom podľa ďalších „krachuje dodnes“.
Treba pritom zdôrazniť, že Rookeho analýza, ktorá čerpala z údajov spoločnosti EV Volumes zahŕňa predaje „čistokrvných“ elektromobilov a plug-in hybridov („vozidlá do zásuvky“), pričom Tesla nevyrába žiadne vozidlá s plug-in hybridným pohonom.
Tesla dodala vyše 800 000 áut
A čo hovoria konkrétne čísla? Podľa Rookeho analýzy, na ktorú upozornil Electrek, dodala Tesla do októbra tohto roka svojim zákazníkom 807 954 elektromobilov, zatiaľ čo druhý najväčší výrobca, čínsky gigant BYD, 787 150 (v priemere podstatne lacnejších) elektromobilov a plug-in hybridov.
Rooke v tejto súvislosti uvádza, že v prípade e-áut značky BYD klesá v priebehu posledných 5 rokov predaj plug-in hybridných automobilov, a to v prospech plne elektrických.
Zdá sa, že BYD, ako aj ďalšie automobilky, budú mať s prípadným prekonaním Tesly nemalé problémy. A to najmä v rámci predaja „čistokrvných“ elektromobilov. Veď Tesla zrejme už čoskoro uvedie na trh model, ktorý má ešte väčší predajný potenciál ako jej jednoznačný bestseller – Model 3.
Reč je o Modeli Y, ktorý je v podstate SUV/crossover verziou tohto úspešného sedanu strednej triedy, pričom SUV/crossovery sú aktuálne podstatne obľúbenejším segmentom áut ako sedany, a tak to má byť aj v budúcnosti. A ukazuje sa, že úspechom by mohol byť aj kontroverzný radikálny pickup Tesla Cybertruck. „Výpomoc“ tiež príde v podobe modelov Semi a Roadster 2, aj keď v ich prípade sa neočakávajú „horibilné“ predajné čísla.
Bude tak zaujímavé sledovať nielen čínske automobilky, ale napr. aj koncern Volkswagen, ktorý má v oblasti elektromobility jednoznačne najambicióznejšie plány spomedzi tradičných výrobcov áut.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model 3 predbehla Škodu Octavia v rámci európskeho predaja
Elektrická Škoda Citigo sa vypredala už aj na Slovensku. Čo ďalej?
Španielske zastúpenie značky Kia zakázalo dílerom predaj elektromobilov a hybridov
5 komentárov
Ešte vo vymenovanom portfóliu chýba TESLA Pickup.
Aj keď sa tento model zatiaľ ešte „nenarodil“…
A Tesla Cybertruck je co prelud ?
Tesla Cybertruck je Tesla Cybertruck. „Hranatá“.
A Tesla Pickup je (alebo bude) Tesla Pickup. „Guľatá“. Ako Tesla Semi.
Možno je to tá istá Tesla, iba trochu „zhranatela“. Neviem…
Nuž, prekonať najlepšieho je vždy ťažké. A to veľmi ťažké.
A je vcelku jedno, či sa jedná o šport, vedecký pokrok, umenie alebo trebárs predaj elektroáut.
Nie je tak?
Že Tesla prekonala aj Číňanov :)… Niekedy to tak trochu preháňajú…
Tak ako aj článok, že čínska tesla je lepšia ako americká lebo medveď…. Však Číňania a Poliaci (európska Čína) nemajú nič kvalitné… Kupujeme od nich veľa vecí, lebo sú lacný a koniec koncom tesla tam má Giga Factory…
Som zvedavý kedy Musk príde s elektro topánkami a predá viac ako slávna čínska značka aiaidiai…
Teraz by som im pustil tú správnu pesničku ( analýza dokázala hovno)