Úradníci sa snažia „donútiť“ Teslu, aby sprístupnila svoje nabíjačky iným vozidlám

0

Ako sme písali, Tesla sa nebráni sprístupneniu svojej obrovskej siete rýchlonabíjacích staníc Supercharger autám iných značiek. Zdá sa však, že štát New York to chce zobrať do vlastných rúk.

Elon Musk sa už dávnejšie vyjadril, že nabíjacia sieť Supercharger by mohla slúžiť aj elektromobilom od iných výrobcov, ktorí prejavia záujem. Podmienkou Tesly pritom je, aby ich vozidlá dokázali využiť ponúkanú rýchlosť nabíjania. A taktiež by sa mali podieľať na súvisiacich nákladoch.

Minulý mesiac však šéf Tesly dodal, že ho v tejto súvislosti doteraz nikto neoslovil. „Nikto ma nekontaktoval, takže… Možno oslovili iných ľudí z našej spoločnosti, ale tí ma o tom doteraz neinformovali…,“ povedal Musk.

Dodáva, že spolupráca s inými výrobcami elektromobilov v tomto smere je pravdepodobná, ale zdá sa, že aktuálne nikoho nezaujíma. Aktuálne to vyzerá tak, že o sprístupnenie najväčšej nabíjacej siete Tesla Supercharger (1 533 staníc, 13 344 nabíjacích bodov) sa viac zaujímajú úradníci štátu New York. A to na lokálnej úrovni.

Ak nesprístupní, poplatok za odber

Piati zmocnenci, ktorí pracujú v rámci verejných služieb štátu New York a majú na starosti verejnoprospešné záležitosti, oznámili spoločnosti Tesla veľmi zaujímavú správu. Pokiaľ vraj nesprístupní svoje tamojšie nabíjačky Supercharger aj iným vozidlám, nebudú jej nabíjacie stanice oslobodené od poplatkov za nadmerný odber elektriny, informuje Electrek.

Tento poplatok je pritom značný, pretože môže predstavovať 80 % poplatkov za elektrinu, v závislosti od konkrétneho mesiaca. Aj keby Tesla pristúpila na túto „hru“, sprístupnenie nabíjacích staníc Supercharger by nebolo nič jednoduché.

Americké verzie elektromobilov značky Tesla, ako aj jej rýchlonabíjačky, totiž využívajú vlastný, proprietárny typ konektora. A navyše, autentifikácia a spoplatňovanie nabíjania prebieha na základe rozpoznania vozidla po pripojení k nabíjačke a jeho priradenia k účtu majiteľa.

ZAJAZDI SI NA TESLE!

Úradníci pritom dodávajú, že Tesla môže aj naďalej prevádzkovať nabíjačky s vlastným konektorom. Musí však na rovnakom mieste vybudovať všeobecne dostupné nabíjacie body s rovnakým výkonom, aby bola oslobodená od spomínaného poplatku. Niečo nám vraví, že Tesle sa toto v podstate diskriminačné „riešenie“ nebude moc pozdávať.

Veď má v „zálohe“ solárne systémy a batériové úložiská Powerpack, ktoré by jej mohli pomôcť znížiť špičkový odber natoľko, že sa na ňu nebudú vzťahovať dodatočné poplatky.

Zdroj titulnej fotografie: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla spustila svoju najmodernejšiu nabíjaciu stanicu Supercharger
Vo Vysokých Tatrách pribudne 10 nových nabíjacích staníc
Audi propaguje svoj elektromobil e-tron pri nabíjacej stanici Tesla Supercharger

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár