Najlacnejšia Tesla Model Y sa už má vyrábať aj v Európe, a to s batériami od BYD

1

Z Nemecka prichádza neoficiálna správa, že v európskej továrni spoločnosti Tesla (Giga Berlin) bola spustená výroba základného, cenovo najdostupnejšieho modelu Tesla Model Y. Ten má byť vybavený batériami od veľkého konkurenta Tesly – spoločnosti BYD, pričom je možné, že batériový pack by mohol byť „štrukturálny“.

Doteraz sa v nemeckej továrni Giga Berlin vyrábala Tesla Model Y len vo verziách Long Range a Performance. Základný model, kedysi označovaný ako „Standard Range„, s kapacitne menšou batériou a pohonom zadnej nápravy sa dováža(l) z Číny, pričom tamojším dodávateľom batérií (LFP) je spoločnosť CATL.

A aktuálne prichádza nemecký Teslamag s neoficiálnou správou, že v Giga Berlin sa od tohto týždňa už vyrába aj cenovo najdostupnejší Model Y. Odvoláva sa pritom na nemenované „dôveryhodné zdroje“. Ďalšou zaujímavosťou je, že tento model má používať batérie od nového dodávateľa. A to čínskej spoločnosti BYD, ktorá je zároveň najväčším konkurentom Tesly z hľadiska objemu produkcie elektromobilov.

Používa štrukturálnu batériu?

Zaujímavou informáciou tiež je, že základná Tesla Model Y vyrábaná v Nemecku má používať jednoliatu prednú časť karosérie, ktorá sa vyrába prostredníctvom zariadenia Giga press. A aj to môže teoreticky naznačovať, že batériový pack tohto modelu by mohol prepájať prednú a zadnú jednoliatu časť (tá sa vyrába touto metódou v Giga Berlin už dlhšie) na štrukturálnej úrovni, takže batériový pack by sa dal nazvať štrukturálnym.

Takýto typ konštrukcie vozidiel pritom Tesla oznámila už v roku 2020 v rámci svojho Battery Day. Elon Musk ho označil za revolučný a plánoval ho po prvýkrát zaviesť v rámci Giga Berlin. A to aj vďaka vlastnej novej „štrukturálnej batérii“ s vlastnými novými článkami 4680. Napokon však prednosť dostal domáci závod Giga Texas. Zrejme aj kvôli pomalému nábehu výroby nových batériových článkov v USA, ktoré sa mali spočiatku dovážať do Nemecka.

Tomu, že batéria od BYD by mohla byť štrukturálna, môžu nasvedčovať aj európske homologizačné dokumenty, ktoré sa objavili v auguste minulého roka. V nich sa pritom nachádza Tesla Model Y vybavená batériou od BYD, ktorá je homologovaná ako „štrukturálna“.

To teda naznačuje, že základná Tesla Model Y vyrábaná v Giga Berlin, by mohla používať okrem samotných článkov od BYD aj novú technológiu Cell-To-Body od tejto čínskej spoločnosti, ktorá bola prvýkrát použitá zrejme v modeli BYD Seal.

Samozrejme, uvedené informácie treba brať s rezervou, keďže zatiaľ neboli potvrdené na oficiálnej úrovni. Zaujímavé bude pritom sledovať európske konfigurátory spoločnosti Tesla. Konkrétne, či sa v rámci nich nezmenia špecifikácie základného Modelu Y. Tesla Model Y s batériami od BYD bola totiž v rámci spomínaných európskych dokumentov homologovaná s dojazdom 440 km WLTP (kapacita batérie: 55 kWh), zatiaľ čo verzia s batériou od CATL je homologovaná s dojazdom 455 km WLTP (kapacita batérie: 60 kWh).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla má plánovať európsky „hyper rast“ a „pochovanie spaľovacích motorov“
Tesla sa inšpiruje Henrym Fordom, hovorí šéf Fordu a varuje Muska pred historickým vývojom
Tesla ponúka Model 3 v „novej“ verzii s dojazdom až 634 km. Zatiaľ nie pre všetkých

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Zaujimavejsie bude, ci po vzore modelu 3 v US bude aj long range verzia modelu Y s LFP bateriou a tym padom lacnejsia. Zatial je to teda iba v modeli 3 takto a iba US ale ktovie…

Pridajte komentár