Ako sme už viackrát uviedli, „veterán automobilového priemyslu“, Sandy Munro, podrobil novinku Tesla Model Y reverznému inžinierstvu. Nedávno pritom prezradil 5 najväčších vylepšení oproti Modelu 3.
Elektrický crossover strednej triedy, Tesla Model Y, vychádza zo sedanu Model 3, pričom s ním podľa Elona Muska zdieľa 75 % súčiastok. Tesla však svoje elektromobily neustále zdokonaľuje, a tak nie je prekvapením, že Sandy Munro objavil viacero vylepšení.
A o tie najväčšie sa s nami podelil prostredníctvom Youtube kanála E For Electric. Na začiatok spomína kvalitu spracovania exteriéru vozidla. Podľa neho je na tom novinka oveľa lepšie z hľadiska medzier medzi dielmi karosérie, v porovnaní s Modelom 3, ktorý v minulosti taktiež podrobil reverznému inžinierstvu.
„Nepovedal by som, že ide o úroveň BMW alebo Lincoln a podobne, ale je to obrovské zlepšenie oproti tomu, čo sme videli v prípade Modelu 3 (jeden z prvých kusov),“ povedal v tejto súvislosti Munro. A dodal, že v rámci exteriéru ho tiež potešilo odstránenie všetkého chrómu.
Ďalšie „obrovské vylepšenie“
Následne Munro upriamil pozornosť na zadnú časť karosérie, kde Tesla podľa neho eliminovala až 80 dielov a množstvo zvarov tým, že prešla k tlakovo liatym dielom. Opäť pritom použil slová „obrovské zlepšenie,“ tentokrát však v súvislosti so všetkými predchádzajúcimi modelmi značky Tesla.
Ďalšie vylepšenie sa podľa neho týka indukčného motora, ktorý Tesla používa pri AWD verziách na prednej náprave. Bežne využívanú meď v ňom nahradila hliníkom, čo síce mohlo teoreticky o niečo zhoršiť jeho vlastnosti, napr. účinnosť, avšak Munro kvituje, že tento krok priniesol zníženie nákladov a zjednodušenie výrobného procesu.
Zaujímavé je, že expert na tzv. „dizajn pre zoštíhľovanie výroby“ vyzdvihol aj redukciu hmotnosti a aerodynamiku Tesly Model Y, a to aj napriek tomu, že vozidlo zatiaľ nepodrobil dôkladnejšiemu testovaniu. Vychádza pritom z toho, čo zatiaľ videl. A v rámci kompletne rozobraného auta toho videl určite dosť.
Jeho favoritom je však pridanie systému Octovalve a tepelného čerpadla, ktoré zlepšujú účinnosť vozidla, čo spoločne s redukovanou hmotnosťou a dobrou aerodynamikou prispieva k špičkovej efektivite vozidla a výbornému dojazdu.
Zdroj: E For Electric/Youtube via Insideevs
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model Y dostane karosériu inšpirovanú hračkárskym autíčkom, hovorí Musk
Tesla Model Y vs. Tesla Model 3: Porovnanie, hlavné rozdiely
Prvý test Tesly Model Y: „Ponúka najlepšiu hodnotu za vaše peniaze“
5 komentárov
Tá Tesla ide stále dopredu. Takže vlastne žiaden šok z týchto informácií…
Kto navrhol to auto? Ved to vyzera strasne… nebyt dotacii, nakblizsich 5 rokov si elektromobil nikto nekupi. Iba ak nejaky svihnuty ekologicky aktivista. Ale to je fajn. Nech vychytaku chyby. Aj ked soferi elektromobilov asi velke informacie nedaju. Su radi, ze sa vozoa ako na kolotoci.
Rado mal by si prestať používať akékoĺvek návykove látky,alebo aspoň siprečitaj čo píšeš lebo nema to hlavu ani pätu.
Z 5 tich pre zakaznika 2 uzitocne zlepsenia z toho jedno len odhadom.
1 „zlepsenie“ z otrasneho na celkom ujde, cize skoro ako by sa to malo robit nepovazujem za megazlepsenie
A 2 „zlepsenia“ su pre zefektivnene a zlcanenie vyroby. Zakaznik z toho nic nema, ze Tesla viac zarobi na ukor zhorsenia vlastnosti auta. A ked ma Yka 75% suciastok z 3jky a este ju zlacnili, lebo zjednodusili vyrobu a pouzili lacnejsi material, tak by ju mali predavat za menej ako 3jku a nie za viac? :)))
Az tak obrovske vylepsenia to teda niesu z pohladu zakaznika.
Dočkame sa zlacnenia chve to čas,