Tesla Model Y disponuje inžiniersky skvostným zariadením, uvádza Elon Musk

5

Elon Musk sa aktuálne vyjadril, že ich horúca novinka Tesla Model Y je vybavená zariadením, ktoré je stelesnením jednej z najlepších inžinierskych prác, ktoré videl v poslednej dobe. A tým je tepelné čerpadlo, ktoré by mohlo mať veľmi pozitívny vplyv na dojazd novinky v chladných klimatických podmienkach.

Manuál k elektrickému crossoveru strednej triedy, Tesla Model Y, pomerne nedávno odhalil potešujúce prekvapenie. A to, že je vybavený tepelným čerpadlom. Popis pritom naznačuje, že pôjde o prvým model značky, ktorý využije toto zariadenie na vykurovanie kabíny.

Tesla Model 3, ktorá je základom pre Model Y, pričom má zdieľať so svojím súrodencom 75 % súčiastok, tepelné čerpadlo nemá. Vlajkové lode Model S a Model X disponujú patentovaným zariadením tohto typu, ktoré sa využíva na vyhrievanie batérie, keď je treba.

Tesla v manuáli k Modelu Y uvádza nasledovné: „Model Y používa tepelné čerpadlo na zabezpečenie maximálnej účinnosti; preto môže váš kompresor klimatizácie a externý ventilátor pracovať a generovať hluk, aj keď je vonkajšia teplota nízka a vozidlo sa vykuruje alebo nabíja na Superchargeri.“

Vykurovanie kabíny počas chladných dní by teda nemalo mať tak negatívny vplyv na spotrebu, a teda aj dojazd vozidla, ako je tomu napríklad v prípade Tesly Model 3. Nedávne testy pritom ukázali, že tento elektrický sedan stráca v zime na dojazde veľkú porciu km, a to aj kvôli zapnutému vykurovaciemu systému.

Rozdiel v spotrebe môže byť aj 16 %

Vo veľkom „zimnom“ teste 20 elektromobilov od NAF Tesla Model 3 Long Range s teoretickým dojazdom 518 km (EPA), resp. 560 km (WLTP) dosiahla dojazd 404 km. Dôkazom, že v nižšom dojazde v chladných klimatických podmienkach má prsty aj vykurovanie, je test redakcie Car and Driver, v rámci ktorého sa ukázalo, že zapnuté vykurovanie zvýšilo spotrebu vozidla o 16 %.

Takže prítomnosť tepelného čerpadla v Tesle Model Y je pre budúcich slovenských zákazníkov určite veľmi dobrou správou. Obzvlášť, keď sa na základe aktuálnych tweetov Elona Muska zdá, že nepôjde o hocaké zariadenie tohto druhu.

Musk vychválil čerpadlo aj tím

Elon Musk napísal na adresu tepelného čerpadla nasledovné: „Tepelné čerpadlo Modelu Y je jednou z najlepších inžinierskych prác, akú som videl v poslednej dobe. Tím to posunul na ďalšiu úroveň.“ A dodal: „Konštrukčné techniky PCB aplikované na vytvorenie výmenníka tepla, by boli fyzicky nemožné za použitia bežných prostriedkov. Tepelné čerpadlo má tiež lokálnu vykurovaciu slučku pre rýchle naviazanie a rozšírenie využiteľného teplotného rozsahu. Octavalve je tiež celkom špeciálne. Tím odviedol skvelú prácu. Ja nemám žiadne zásluhy.“

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvý test Tesly Model Y: „Ponúka najlepšiu hodnotu za vaše peniaze“
Tesla Model Y vs. Tesla Model 3: Porovnanie, hlavné rozdiely
Obrovský test zimného dojazdu 20 populárnych elektromobilov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Začínam mať pomerne jasnú predstavu o tom, ktorý konkrétny model od Tesly budem vlastniť.
    Už dávno mám jasnú predstavu, ktorú konkrétnu značku automobilov vyrábajúcu EV budem vlastniť.
    A už dávno neriešim, aký bude pohon môjho nového automobilu.
    A teda nech už konečne začne vyrábať Giga Berlín!
    Ale hlavne, v súlade so želaním asi všetkých, nech už konečne ten súčasný najväčší a zároveň najmenší terorista na svete v podobe toho vírusu odíde niekam – dajme tomu – do histórie!!!

  2. Pekne JD, ja to vidím podobne. Myslím, že model Y je presne to, čo by vyhovovalo veľkosťou a dojazdom väčšine rodín a áno aj tých slovenských. Jediné auto v domácnosti, ktoré by sa navyše dalo zdieľať napríklad so susedmi, alebo širšou rodinou.
    Takže by mohlo svitať naozaj na časy, kedy prestaneme chorobne túžiť všetci vlastniť auto (respektíve veľké auto) a tí, čo naň nebudú mať, si ho budú môcť jednoducho požičať na dlhšie cesty. Samozrejme za dodržiavania základov hygieny 😉

  3. Po prečítaní článku o zimnom dojazde 20 elektroáut ma prekvapili Hyundai Kona a Ionic, ktoré mali najnižšie straty kapacity. Majú tepelné čepadlá?! Ak sa v Tesle skombinuje klíma pre posádku a batériu, a navyše s technickým zlepšením, tak O.K.! Taký má byť pokrok!

Pridajte komentár