Najlacnejšia „európska“ Tesla Model Y by mohla ponúknuť dojazd 440 km

1

Len včera sme informovali o správach, podľa ktorých by mala Tesla Model Y „Made in Germany“ dostať batérie Blade od spoločnosti BYD. No a nová správa v tejto súvislosti ešte viac naznačuje príchod základnej, cenovo najdostupnejšej verzie Modelu Y (Standard Range s pohonom RWD) na európsky trh. A to aj v kontexte kapacity batérie od BYD a dojazdu vozidla. Nemá ísť pritom o obyčajnú batériu Blade, ale o verziu určenú pre štrukturálny pack.

Aktuálne sa v Giga Berlin vyrába „európska“ Tesla Model Y vo „vyšších“ verziách Long Range a Performance. Tie mali byť pôvodne vybavené novými štrukturálnymi batériami od Tesly, ktoré obsahujú nové články formátu 4680.

Napokon sa však situácia vyvinula inak a Model Y „Made In Germany“ začal s konvenčnými batériami obsahujúcimi články 2170. To by však nemuselo platiť v prípade základného modelu Tesla Model Y Standard Range s pohonom zadnej nápravy (RWD), ktorý by mohol byť na základe správ nemeckého webu Teslamag na dobrej ceste.

Teslamag najskôr na základe vlastných neoficiálnych zdrojov „potvrdil“ skoršie neoficiálne správy o tom, že v Giga Berlin sa už nachádzajú batérie od spoločnosti BYD. A potom informoval, že má k dispozícii uniknuté dokumenty, ktoré sa týkajú európskej homologizácie Modelu Y s batériou od BYD.

V dokumentoch sa má uvádzať, že toto vozidlo je vybavené batériou s kapacitou 55 kWh a ponúka dojazd 440 km. To naznačuje to, o čom sme špekulovali vo včerajšom článku. Teda, že novú batériu od BYD dostane základná verzia Modelu Y s označením Standard Range, ktorá aktuálne nie je dostupná pre európsky trh.

Pôjde o štrukturálnu batériu?

Ďalšou veľkou zaujímavosťou je, že batéria od BYD bola homologovaná ako „štrukturálna“. Teda, že plní aj nosnú funkciu v rámci konštrukcie vozidla. Tak ako je tomu v prípade štrukturálnej batérie s článkami 4680 od Tesly. To naznačuje, že nepôjde o „obyčajné“ LFP batérie BYD Blade s technológiou „Cell-To-Pack“, ako sa pôvodne predpokladalo. Tesla tak môže mať k dispozícii úplne novú technológiu od BYD, a to Cell-To Body, ktorá robí z batériových článkov Blade štrukturálnu batériu.

Ako uvádza Insideevs na základe informácií od výrobcu, táto technológia má zvyšovať objemové využitie batérie o 66 %. A taktiež má stáť za zvýšením štrukturálnej bezpečnosti v prípade čelnej zrážky o 50 %. Čo sa týka torznej tuhosti v porovnaní s bežnou karosériou, tá sa mala zdvojnásobiť.

Nuž, otázkou zostáva, či alebo kedy sa Európania dočkajú cenovo najdostupnejšej verzie crossoveru Tesla Modelu Y („Standard Range“). Podľa iných neoficiálnych informácií majú zísť prvé vozidlá vybavené batériami od BYD z výrobnej linky v Giga Berlin do jedného mesiaca. Môže však ísť len o pilotnú výrobu či testovacie vozidlá, keďže ďalší neoficiálny zdroj tvrdí, že masová výroba by mala byť spustená až budúci rok.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model Y vyrobená v Nemecku prešla Bjornovým testom dojazdu. Zaujala efektivitou
Tesla ako najpredávanejšie auto sveta? Model Y má mať dobre nakročené, avizuje výrobca
Tesla Model Y má dostáť novú LMFP batériu kombinujúcu výhody 2 najpoužívanejších technológií

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár