Najlacnejšia Tesla Model Y vyrábaná v Európe sa nabíja rýchlejšie ako tá z Číny, naznačuje nabíjacia krivka

1

Základná, cenovo najdostupnejšia Tesla Model Y sa už vyrába aj v európskej továrni spoločnosti Tesla – Giga Berlin, a to s novou batériou. Po prvotných neoficiálnych správach to potvrdil jeden z prvých majiteľov „novinky“. A aj vďaka nemu máme k dispozícii prvé informácie ohľadom nabíjania tohto modelu, ktoré vyzerajú sľubne.

Tesla donedávna vyrábala v Giga Berlin Model Y len vo verziách Long Range a Performance. Základnú verziu s pohonom zadnej nápravy a kapacitne menšou batériou, ktorá sa kedysi označovala ako „Standard Range“, pritom dovážala z Číny.

A aktuálne už vieme, že túto základnú a cenovú najdostupnejšiu verziu začala vyrábať aj v Nemecku, a to pre európsky trh. Potvrdil sa pritom predpoklad na základe homologizačných dokumentov z minulého roka, že Európania sa dočkajú inej batérie, než má model z Giga Shanghai (výrobcom je CATL).

Ide o LFP batériu od spoločnosti BYD, pričom spomínané homologizačné dokumenty naznačujú, že je aplikovateľná na štrukturálnej úrovni vozidla. To by mohlo znamenať, že v prípade novinky z Giga Berlin prepája prednú a zadnú jednoliatu časť karosérie.

Zdá sa tiež, že sa nepotvrdili obavy z o niečo menšieho dojazdu, čo naznačovali homologizačné dokumenty. Batéria by totiž mala mať nakoniec podobnú kapacitu (60 kWh) ako batéria v doteraz dovážanom „čínskom“ modeli (62 kWh) a Tesla neupravila údaj o dojazde v rámci európskych konfigurátorov.

Náznaky rýchlejšieho nabíjania

Čo sa však zdá sa zmenilo, je rýchlosť nabíjania, resp. krivka nabíjania novej batérie. To totiž naznačuje prvé zdokumentované nabíjanie Tesly Model Y Standard Range „Made in Germany“ s batériou od BYD. Jeho výsledky sa objavili v rámci nemeckého Tesla fóra TTF, na čo upozornil Teslamag.

Používateľ ingolfernst zverejnil informácie ohľadom nabíjania svojho nového vozidla, na základe ktorých ďalší používateľ fóra eivissa urobil graf s nabíjacími krivkami pre batérie od BYD a CATL. V prípade batérií od CATL pritom vychádzal z údajov flotily Teslalogger.

tesla model y nabijacia krivka

Zdroj: eivissa/TTF

Ako máme možnosť vidieť, nabíjacia krivka batérie od BYD naznačuje rýchlejšie nabíjanie. Veď kým maximálny nabíjací výkon batérie od CATL (takmer 175 kW) prudko a pomerne lineárne klesá hneď od začiatku, tak v prípade batérie od BYD sa drží v rámci SoC rozsahu cca 23 až 50 % a až potom začne prudko lineárne klesať, pričom krivky sa pretnú cca pri SoC 85 %.

Zo zverejnených obrázkov priebehu nabíjania tiež vyplýva, že nabitie z 37 na 80 % trvá cca 12 min, z 37 na 91 % cca 19 min, z 37 na 99 % cca 32 min a z 11 na 71 % cca 15 min.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Základná vs. najvýkonnejšia Tesla Model Y: Porovnávací test spotreby na rovnakých kolesách
Tesla poodhalila chystaný menší a lacnejší elektromobil. A pracuje aj na ďalšom modeli
„Nová“ Tesla Model 3 zrejme dostane nový volant a príde o páčky. Má byť aj dlhšia či športovejšia a v interiéri elegantnejšia

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. BYD batétia môže byť novšia, resp. na nabíjanie má lepšiu chémiu! Za polovičnú cenu by som však kľudne bral aj tú CATL batériu! 🙂

Pridajte komentár