Tesla Model Y bude produktom ponaučení z modelov 3, S a X

0

Elon Musk hovoril o ponaučeniach z výroby Model 3, ako aj z „transformácie“ Modelu S na Model X, ktoré boli využité pri vývoji novinky Tesla Model Y.

Crossover strednej triedy Tesla Model Y vychádza zo sedanu Model 3, s ktorých zdieľa až 75 % súčiastok. Tesla sa pri tejto „transformácií“ pritom mohla oprieť o skúsenosti nadobudnuté pri „prerode“ sedanu Model S na SUV Model X.

„Pekelný“ prerod

„Modelom X sme sa nakoniec radikálne odklonili od Modelu S. V rámci Tesly Model Y sme sa snažili vyhnúť technologickým „módnym trendom“, ako v prípade Modelu X. Prechod z Modelu S na Model X mal byť jednoduchý, no bolo z toho peklo, a to kvôli mnohým novým technológiám. Bolo by príliš riskantné pre našu spoločnosť, keby sme to isté urobili aj v prípade Modelu Y,“ povedal Elon Musk v rámci podcastu Ride the Lighting.

„Len“ praktickejšia verzia Modelu 3

Tesla Model Y bola vyvíjaná ako flexibilnejšia „verzia“ Modelu 3 s väčším počtom miest na sedenie, väčšou prepravnou kapacitou, vrátane batožinového priestoru a väčšou výškou. Pri zavádzaní týchto zmien však mala Tesla podľa Muska na pamäti aj vplyv veľkosti vozidla na dojazd.

Usilovali sa preto, aby bol Model Y čo najviac podobný Modelu 3. A to vrátane koeficientu odporu vzduchu. Z tohto dôvodu nechceli príliš zvyšovať prednú časť elektromobilu. Podľa Elona Muska sa podpísala o niečo  horšia aerodynamika a vyššia hmotnosť na 8 až 10 % znížení dojazdu v porovnaní s Modelom 3.

Vylepšenia pri výrobe

Musk tiež opísal niektoré vylepšenia týkajúce sa výroby, v porovnaní s Modelom 3. Pri výrobe podvozka sa namiesto lisovania 70 častí odleje jediný diel, a to pomocou veľkého odlievacie stroja. Výsledkom toho je nižšia hmotnosť, redukcia tepla pri výrobe a nižšie výrobné náklady, ako aj kapitálové výdavky na roboty.

O mieste výroby elektromobilu Tesla Model Y sa podľa Muska ešte definitívne nerozhodlo. Za prvú voľbu sa považuje továreň v kalifornskom Fremonte, kde sa vyrábajú všetky modely značky. Druhou možnosťou je Gigafactory 1 v Nevade, kde sa vyrábajú batérie a pohonné jednotky. Vo Fremonte by mala byť jednoduchšia implementácia výroby, v Nevade zas nižšie náklady.

Zdroj: Teslarati, titulná fotografia: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prvé dojmy zo zvezenia v novom kompaktnom SUV Tesla Model Y
Tesla zvyšuje ceny Modelu Y, ktorý sa ešte ani nevyrába
Tesla Model Y predstavená! Je to SUV verzia Modelu 3 | AKTUALIZOVANÉ

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár