Tesla si v prípade svojho najnovšieho dostupného elektromobilu Tesla Model Y naozaj verí. Zdá sa pritom, že môže byť na dobrej ceste k naplneniu dávnejšieho očakávania Elona Muska ohľadom jeho predajnosti, ktoré sa v tej dobe mohlo javiť ako prehnane ambiciózne. „Model Y ako najpredávanejšie auto na svete“ (bez ohľadu na druh pohonu) však v dnešnej dobe neznie až tak nerealisticky. A Tesla toto očakávanie oživuje aj aktuálne.
Starší súrodenec Modelu Y, elektrický sedan strednej triedy Tesla Model 3, už niekoľko rokov po sebe dominuje ročným štatistikám predaja elektromobilov, pričom je s najväčšou pravdepodobnosťou najpredávanejším plne elektrickým automobilom aj celkovo.
Elon Musk už pred rokmi avizoval, že elektrický crossover strednej triedy Tesla Model Y časom prekoná Model 3, s ktorým má mnoho spoločného. Toto vyjadrenie však neprekvapilo, keďže vo všeobecnosti záujem o sedany klesá a naopak hviezda áut typu SUV či crossover významne stúpa.
Oveľa prekvapujúcejšie však vyzneli Muskove vyjadrenia, že Model Y by sa mohol stať vôbec najpredávanejším autom bez ohľadu na druh pohonu (v rámci ročných štatistík). Tie pritom zazneli ešte predtým, ako sa Model Y začal predávať.
Tesla si za svojimi ambíciami stojí
Aktuálne v rámci výročného stretnutia akcionárov spoločnosti Tesla Elon Musk uviedol, že Tesla Model Y je na najlepšej ceste stať sa najpredávanejším autom na svete (bez ohľadu na druh pohonu), upozornil Electrek. Tentokrát sa to však už nezdá ako niečo úplne nerealistické.
Musk presnejšie povedal, že tento rok má byť Model Y najpredávanejším autom na základe celkových príjmov. A dodal, že aj vďaka budúcemu nábehu výroby v čerstvých továrňach Giga Berlin a Giga Texas očakávajú, že Tesla Model Y sa budúci rok stane najpredávanejším autom aj na základe počtu.
Čo hovoria známe štatistiky?
Pohľad na minuloročné štatistiky od Car Industry Analysis ukazuje, že Model 3 bol deviatym (508 000 ks) a Model Y devätnástym najpredávanejším autom na svete (392 000 ks). Tesla Model Y sa pritom začína dostávať na niektoré trhy ešte len teraz (napr. do Austrálie). A napr. do Európy sa začala dodávať až v auguste 2021.
Každopádne Tesla má ešte čo robiť, keďže minuloročný bestseller Toyota RAV4 si pripísala 1 132 000 predajov. To však nemusí byť až taký problém, ako sa môže zdať na prvý pohľad. Musk avizuje, že cieľom Tesly je do konca tohto roka dosiahnuť produkčnú kapacitu 2 mil. áut ročne. Dá sa pritom predpokladať, že tá sa bude v priebehu budúceho roka ešte zvyšovať a najväčšiu kapacitu bude mať k dispozícii Model Y.
Nuž, uvidíme. Zdá sa, že dopyt po Modeli Y je aktuálne silný aj napriek viacerým zásadným zvýšeniam ceny a Tesla má dobre nakročené v prípade produkčných kapacít. Čo sa však bude diať vo svete budúci rok po stránke ekonomického, pandemického a spotrebiteľského vývoja či vývoja v rámci dodávateľských reťazcov a vojny na Ukrajine, nevie predpovedať nikto. Niet pritom pochýb, že tieto faktory ovplyvnia aj to, ako sa bude dariť spoločnosti Tesla.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky BYD prekonal Teslu v predaji „hrušiek a jabĺk“. „Hruškám“ však stále dominuje Tesla
Tesla Model Y vyrobená v Nemecku prešla Bjornovým testom dojazdu. Zaujala efektivitou
Tesla prerušila rekordnú predajnú sériu, jún je však prísľubom rastu
Jeden komentár
Zaujímala by ma uhlíková stopa tohoto úspešného modelu Tesla Y, a to od výroby a prevádzky k prípadnej likvidácii …. Nula to určite nebude, ale o koľko bude menšia v porovnaní s odchádzajúcou klasikou?!