Prekvapenie: Tesla zmodernizovala Model Y MIC. Nie je to však „Juniper“

3

Tesla aktualizovala model Tesla Model Y, ktorý sa vyrába v Číne (MIC). Vylepšila pritom dojazd či zrýchlenie a vykonala úpravy interiéru a „kolies“. Ani zďaleka však nejde o zásadnú modernizáciu na spôsob „nového“ Modelu 3. Tá by mala prísť neskôr v rámci projektu „Juniper“.

Prekvapivé správy prišli aktuálne z Číny. Tesla totiž bez predchádzajúcich náznakov ľahko modernizovala Model Y vyrábaný v Giga Shanghai, informuje CnEVpost. Sme pritom zvedaví, či, resp. kedy sa dočkáme aj aktualizácie Modelu Y „Made in Berlin“, ktorý je určený pre európsky trh.

Všetky 3 verzie Tesly Model Y vyrábané v Číne majú ľahko aktualizovaný interiér. Podobne ako nový Model 3 dostali nové obloženie palubnej dosky aj ambientné podsvietenie. Zvyšok, vrátane volantu či postranných páčok, však zdá sa zostal zachovaný. Zmeny sa tiež dotkli aerodynamických krytov kolies, ktoré sú po novom „čierne“.

Aj aktualizácia niektorých parametrov

Aktualizácia priniesla základnej verzii o máličko vyšší dojazd (554 namiesto 545 km CLTC). Základná Tesla Model Y si však celkom výrazne polepšila v oblasti zrýchlenia z 0 na 100 km/h, ktoré po novom zvládne za 5,9 s (predtým 6,9 s). V prípade verzie Long Range sa aktualizácia dotkla dojazdu, ktorý vzrástol zo 660 na 688 km (CLTC).

tesla model y kolesa

Zdroj: Tesla

Parametre najvýkonnejšej verzie Performance zostali zdá sa nezmenné. A nezmenila sa ani cena Tesly Model Y „2024“ vyrábanej v Giga Shanghai. Túto jemnú modernizáciu tak dostali zákazníci grátis.

tesla model y 2024

Zdroj: Tesla

Stále sa však očakáva riadna modernizácia po vzore vynovenej Tesly Model 3 „Highland“, ktorá má byť výsledkom modernizačného programu s údajným názvom „Juniper„. Podľa neoficiálnych informácií sa má zásadne vynovený Model Y dostať do výroby cca o rok.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Možná podoba „faceliftovanej“ Tesly Model Y | Rendery od LaMianDesign
Tesla „Model“ 2 má byť inšpirovaná Cybertruckom a jej výroba má začať inde
„Taxi“ Tesla Model S prekonala nájazd 500 000 km. O koľko klesol jej dojazd?
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Takéto modernizácie by sa mali diať bez predchádzajúcich oznámení. Neviem či bolo potrebné vylepšovať akceleráciu. Skôr by bol prospešný výraznejšie dlhší dojazd, niečo nové v interiéri, alebo lepšia cena. No nie?! 🙂

  2. Neviem či bolo potrebné vylepšovať akceleráciu… no, nevies… doteraz si to vedel len ty ze nevies, ale vdaka tomu ze mas neskrotnu potrebu napisat hocijaku hovadinu len aby si nieco napisal, tak to vieme teraz vsetci… nevies…

Pridajte komentár