Tesla Model Y vyrobená v Nemecku prešla Bjornovým testom dojazdu. Zaujala efektivitou

6

Známy e-mobility youtuber Bjorn Nyland testuje jeden z prvých elektromobilov Tesla Model Y vyrobených v nedávno spustenom nemeckom závode Giga Berlin. A samozrejme nemohol vynechať ani svoj tradičný test dojazd a efektivity.

Tesla sa pred pár dňami pochválila, že jej nová továreň Giga Berlin vyrobila za týždeň 1 000 elektromobilov. Od maximálnej plánovanej kapacity je tak síce ešte poriadne ďaleko, na druhej strane, prvý vyrábaný model  – Model Y, má k dispozícii čoraz viac Európanov.

Test dojazdu pri rýchlosti 90 a 120 km/h

Jedna z prvých Tesiel Model Y „Made in Germany“ (MIG) sa dostala k Bjornovi Nylandovi, ktorý si posvietil aj na jej spotrebu a dojazd. A to v rámci svojho tradičného testu pri priemerných rýchlostiach 90 km/h a 120 km/h (maximálna rýchlosť v Nórsku), o čom informoval Insideevs.

Bjorn konkrétne otestoval Model Y Performance MIG, čo je prvá verzia vyrábaná v Nemecku. Zároveň ide o najvýkonnejší Model Y, ktorý zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km za 3,7 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Samozrejmosťou je pohon oboch náprav. Čo sa týka oficiálneho dojazdu, Tesla v európskych konfigurátoroch uvádza hodnotu 514 km (WLTP).

Test spotreby/efektivity a dojadu tohto elektrického crossoveru strednej triedy prebiehal v podstate v ideálnych podmienkach, keďže bolo sucho a vonkajšia teplota dosahovala 18 – 19 °C.

Dosiahnuté výsledky

Bjorn Nyland v rámci svojho testu zaznamenal pri rýchlosti 90 km/h priemernú spotrebu 14,6 kWh na 100 km a pri rýchlosti 120 km/h 20,5 kWh na 100 km. A to sú vzhľadom na veľkosť a typ vozidla, hmotnosť, výkon či veľké a široké športové kolesá (21″) a pneumatiky (Pirelli P Zero) s nemalým valivým odporov určite výborné hodnoty.

Prepočítané na dojazd, za v podstate ideálnych podmienok by mala Tesla Model Y Performance MIG s odhadovanou využiteľnou kapacitou batérie 74,4 kWh dojazd okolo 510 km pri priemernej rýchlosti 90 km/h a 361 km pri priemernej rýchlosti 120 km/h.

Porovnanie s Modelom Y LR MIC

Pre približné porovnanie efektivity novej Tesly Model Y MIG vo verzii Performance pridávame aj hodnoty namerané počas Bjornovho testu Modelu Y (za podobných podmienok) vyrobeného v Číne (MIC). A to vo verzii Long Range (LR), ktorá má nižší výkon, menšie kolesá (19″ s aerodynamickými krytmi), nižšiu hmotnosť (cca o 60 kg), zrejme o niečo väčšiu svetlú výšku (a teda zrejme o niečo horšiu aerodynamiku) a zdá sa že aj nižšiu využiteľnú kapacitu batérie (cca o 4 kWh).

  • Priemerná rýchlosť počas testu: 90 km/h / 120 km/h
  • Dojazd: 493 km / 359 km
  • Priemerná spotreba energie: 14,2 kWh/100 km / 19,5 kWh/100 km
  • Vonkajšia teplota: 20 °C / 18 °C
  • Pneumatiky: Hankook evo3 (255/45-19)
  • Dojazd bez aerodynamických krytov kolies 479 km pri teplote 20 °C / 348 km pri teplote 21 °C

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model Y s novými batériami 4680 odhaľuje tajomstvá ohľadom nabíjania či efektivity
Porovnanie dojazdu Tesly Model Y LR pri „ideálnej“ a „nízkej“ teplote v rámci Bjornovho testu
Nová metodika hodnotenia elektromobilov sa zameriava na ich efektivitu. Lídrom Tesla Model 3

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

    • Ááále, záujem o test Bjorna Nylanda by aj bol. Veď prečo by nie. Akurát že je až tak na tretej alebo štvrtej „koľaji“ dôležitosti.
      Však – chcel by som Teslu? Určite áno, veď Tesla je najsuper.
      Ale – mám na ňu? No…
      Mám ju kde kúpiť? Iste, ale…
      Mám ju kde servisovať? Iste, ale…
      Zvyknem si na to „bezpáčkové“ ovládanie iba pomocou displeja? Iste, aj keď…

      A až niekedy hodne potom nastupuje Bjornov test dojazdu…

      • JD, ďakujem za reakciu! Sem tam sa objaví bezvýhradný a teda nekritický názor a komentár na Teslu, ako teraz pri článku o VW ID.Aero. Čakal som, že títo komentátori teraz zborovo pritakajú uvedeným výsledkom, aj keď sa nemecká Tesla viac-menej len zaradila do očakávaných parametrov. A ono nič! Pritom plne súhlasím s tými „ale“ pri rozhodovaní sa o kúpe Tesly na Slovensku!

        • Kedy je -5 ? Kedy cestuješ pri -5 viac ako 600 km denne . Raz za 10 rokov.
          Ja cestujem každý rok na vianoce z DK na SK 1400 km. Problém už nie je -5, ale či sa dá niekde lyžovať ? Vleky pod Kráľovou hoľou niekedy ani nezapínajú. Prírodný sneh max 5 mm.

          Problém nie je nabíjať o 5 min dlhšie,ale havárie a veľa aut. Preto niekedy cestujeme 15 hod a niekedy 24 hod. Viac krát som stratil 5 hod v dopravnej zápche.

  1. Treba pripomenut, ze Bjorn testuje naozaj realne a mna teda vysledky testu absolutne nesklamali.
    Mensie kolesa a sirka pneu by urcite posunula Y MIG mierne nad MIC verziu, ale ani o to tu prilis nejde..
    Ide hlavne o to, ze oná tesla y zatial stale nema realnu konkurenciu..ak samozrejme porovnavame jablka s jablkami a nie napriklad taycan, ktory stoji 4x tolko a aj spotreba je o dost vyssia.
    A medzi posledne ale, by som k JDovmu prispevku doplnil: mam napriklad taky taycan alebo eqs, kde nabijat? Ano, ale superchargrov tesla je viac a su lacnejsie nez ionity.

Pridajte komentár