Tesla Model Y dostane karosériu inšpirovanú hračkárskym autíčkom, hovorí Musk

4

Tesla Model Y má inovatívnu karosériu, napriek tomu ju Tesla onedlho vylepší. Produkcia Modelu Y tak bude ešte efektnejšia, rýchlejšia a lacnejšia. A dočká sa pravdepodobne aj Model 3.

V rámci podcastu Third Row Tesla diskutoval Elon Musk s automotive expertom Sandym Munrom aj na tému konštrukcie a výroby novinky Tesla Model Y. Dozvedeli sme sa pritom naozaj zaujímavé veci, pričom Munro vyjadril obdiv nad chystaným vylepšením Modelu Y a neskôr aj Modelu 3.

Sandy Munro v rámci svojho reverzného inžinierstva Tesly Model 3 kritizoval nadmerné množstvo glejených častí, zbytočnú zložitosť a časti, ktoré sa môžu pokaziť. Elon Musk pritom priznal, že riešenie zadnej časti nie je najlepšie a vyzerá ako „pečvorková“ prikrývka.

Preto sa Tesla Model Y dočkala v tomto smere zásadných zmien. Jej karoséria sa totiž podľa Muska skladá v podstate len z dvoch spojených čast. Tesla však pôjde do maximálneho extrému, keďže karosériu má už onedlho tvoriť jeden celistvý odliatok. Šéf Tesly pritom dodáva, že inšpiráciou bol pohľad na hračkársky Model S od spoločnosti Hot Wheels. Položil si totiž otázku, prečo by nemohol uplatniť koncept jednoliatych hračkárskych autíčok na skutočné vozidlá.

Obrovský posun vpred

Musk dodal, že na jednoliatu karosériu prejdú koncom roka, na čo Sandy Munro zareagoval jednoducho: „whoa“. Toto by totiž bol obrovský posun, ktorý by eliminoval množstvo inventára, náhradných dielov, surovín, montážnych procesov či časti s potenciálom na zlyhanie.

Inými slovami povedané, produkcia Tesly Model Y bude ešte efektnejšia, rýchlejšia a lacnejšia. Veď nebude potrebné rôznymi metódami spájať zrejme až 70 jednotlivých častí karosérie (na základe dávnejšieho vyjadrenia Elona Muska) ako v prípade konvenčnej stavby.

Zvárania, glejenie, skrutkovanie a nitovanie karosérie, tak ako je tomu napr. pri Modeli 3, by teda bolo nahradené jedným odliatkom, o ktorý sa má postarať zariadenie veľkosti domu. Napriek tomu to prináša okrem redukcie nákladov aj o 30 % nižšie priestorové požiadavky na karosársku dielňu.

Šéf Tesly dodal, že novej technológie karosárskej výroby sa pravdepodobne dočká aj Model 3. Avšak zrejme až o 2 roky.

Zdroj: Cleantechnica

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Reverzné inžinierstvo Tesly Model Y odhaľuje ďalšie vylepšenia oproti Modelu 3
Tesla si dala patentovať technológie, ktoré by jej mohli výrazne pomôcť
Expert porovnal elektromotory Tesiel Model Y/3 a e-áut iných výrobcov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Pri čítaní tohoto článku ma napadlo, ako to je všeobecne s jazdnými vlastnosťami EV, teda podvozkových častí vozidla. Moc sa o tom nepíše. Objavujú sa noví a noví výrobcovia a ich atraktívne prototypy EV, teda hlavne karosérie, ale čo podvozky a ich jazdné vlastnosti?! Vyrieši „všetko“ nízke ťažisko a elektronika?

  2. Tesla Y asi nie je pre každé vrecko, ale pri toľkých giga-zlepšovákoch a zlacneniach výroby (káble, batéria, karoséria…) by mohli niečo spustiť – aspoň na 35 tis. s DPH, nech je to aj pre mňa.

  3. Glejene casti, glejenie, co su to za vyrazy? To je take nabytkarske nazvoslovie. Asi sa jedna o lepene spoje a lepenie. Glej, to su rozomlete kopyta, to asi v tej TMY nebude…

  4. Mna by skor zaujimalo ak bude karoseria z jedneho kusu znamena to ze pri buracke, alebo nejakom vacsom tukanci bude treba menit celu karoseriu? Alebo to bude rovno totalka?

Pridajte komentár