Tesla Model Y vyrábaná v Európe bude karosárskou revolúciou, hovorí Musk

10

Elon Musk už pomerne dlhú dobu spomína, že Tesla Model Y prinesie revolúciu vo výrobe. Spočiatku sa v tejto veci spomínalo inovatívne riešenie kabeláže, neskôr aj spôsob konštrukcie karosérie. Očakáva sa pritom, že všetky kroky budú smerovať k plne automatizovanej výrobe, v rámci ktorej „stroje vyrábajú stroje“. Strojárenská revolúcia by pritom mohla započať v európskej továrni Tesly.

Uznávaný odborník na automobilový priemysel Sandy Munro, ktorý sa už desaťročia venuje zefektívňovaniu výroby áut, vykonal tento rok reverzné inžinierstvo Tesly Model Y. Okrem iného pritom odhalil, že zadná časť vozidla sa skladá len z 2 veľkých častí.

A to považoval za obrovský pokrok, nielen v porovnaní s Modelom 3, pri ktorom našiel stovky častí, ktoré tam nemali byť. Elon Musk pritom priznal, že riešenie zadnej časti ich sedanu strednej triedy nie je najlepšie a vyzerá ako „pečvorková“ prikrývka.

To však nie je ohľadom vylepšovania karosérie Modelu Y zďaleka všetko. Minulý mesiac totiž združenie SAE International informovalo (via Tesmanian), že Tesla si od spoločnosti IDRA Group objednala najväčší stroj na tlakové liatie hliníka na svete („Giga Press“).

Tento stroj by mal zrejme slúžiť k výrobe jednodielnej zadnej tretiny karosérie Tesly Model Y. Tu ale pravdepodobne nekončíme, pretože jednodielnu zadnú časť Tesla avizovala už dávnejšie. A Elon Musk nedávno prostredníctvom siete Twitter napísal, že Model Y vyrábaný v Nemecku prinesie revolúciu v oblasti karosárskeho strojárenstva.

„Jednoliaty“ Model Y najskôr v Európe?

Už jednodielna zadná časť karosérie sa dá zrejme považovať za revolúciu, avšak v apríli šéf Tesly v rámci podcastu, v ktorom diskutoval aj so Sandym Munrom, uviedol, že karosériu Modelu Y má už onedlho tvoriť jeden celistvý odliatok. Dodal, že inšpiráciou bol pohľad na hračkársky Model S od spoločnosti Hot Wheels. Položil si pritom otázku, prečo by nemohol uplatniť koncept jednoliatych hračkárskych autíčok na skutočné vozidlá.

Takže sa môže zdať, že takáto „jednoliata“ Tesla Model Y sa začne najskôr vyrábať v európskej továrni „Giga Berlin„, ktorá je aktuálne vo fáze výstavby. Malo by ísť o obrovský posun, ktorý by eliminoval množstvo inventára, náhradných dielov, surovín, montážnych procesov či časti s potenciálom na zlyhanie.

Inými slovami povedané, produkcia Tesly Model Y bude ešte efektnejšia, rýchlejšia a lacnejšia. Veď nebude potrebné rôznymi metódami spájať zrejme až 70 jednotlivých častí karosérie (na základe dávnejšieho vyjadrenia Elona Muska) ako v prípade konvenčnej stavby.

Musk v apríli tiež povedal, že novej technológie karosárskej výroby sa pravdepodobne dočká aj Model 3. Avšak zrejme až o 2 roky.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Menší elektrický hatchback Tesla by mohol vzniknúť v Európe
Tesla Model Y so „štandardným“ dojazdom nebude. Základom sa zrejme stane LR RWD
Tesla ukázala vizualizáciu nemeckej továrne. Jej plán sa zmenil

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Veľmi rád by som to videl „naživo“, ako výrobného technológa by ma to moc zaujímalo. Ja viem, že čoskoro budú „lietať“ videá z výroby po internete, Tesla sa s tým určite rada pochváli.
    Nuž, je to také „šteklivé“, to slovo „revolúcia“ (karosárska) nie je prehnané.
    Ešte by ma zaujímalo, ako sa to bude opravovať. Dnes vám poškodený diel karosérie veľmi jednoducho vymenia, ale čo tu? „Odpáli“ sa kus hliníka autogénom a „privarí“ sa nový kus? Alebo?

  2. JD – venujes sa Tesle uz dost dlho. Takze vies ze Tesla chce aby ludia brali auto ako mobil. Ked sa poskodi, tak si kupis druhy. Ze to bude lacnejsie, potesi iba Teslu, zakaznik z toho nebude mat nic.

    • Ako to môžeš tvrdiť? Veď zákazník má už dnes z tesly toho veľmi veľa.. Veď zvyšným automobilkám sa stále nepodarilo urobiť konkurencieschopné auto za podobnú cenu.
      A mimochodom, v Nemecku sa auto už tak trochu berie ako mobil, jeden krát buchnute a šup šup predať na východný trh. Ale vadí nám to? Nie, práve naopak. Áno, ekologickejšie by bolo opravovať a používať tie naše stariny ešte 20r.. Ale je to naozaj eko? Dnes sa už recykluje naozaj veľa a tak by ma zaujímalo, či je výmena auta po 10r ekologickejšia po zohľadnení všetkých aspektoch recyklácie, modernej výroby, atď.. Ako vydržiavanie áut 20-30r.

  3. No na takéto liatie karosérie by sa už mal používať s vlastnou pamäťou Po havárii a jeho poškodení sa vráti do pôvodného stavu v akom bol vymodelovaný a odliaty. Pred pár rokmi som zachytil, že taká zliatina pevnosti ocele už existuje. To by bola potom ozajstná revolúcia a nesmierne by sa šetrilo životné prostredie. Necháme sa prekvapiť. Model Y je môj favorit keď sa do neho zmestím za volant kvôli dlhým nohám. Mám 2 m. Tesla Y je dobrý model pre tých ktorí jazdia aj mimo mesta aj po meste.

      • Cybertruck je vhodný do mesta asi tak ako Hummer. 😀 Nechápem dizajnérov. Asi ešte nepochopili, že stredový panel a uzatváranie vodiča je pri elektromobiloch zbytočné. Na poháre a kávu je možné použiť vysúvacie držiaky z palubnej dosky. Stále riešia interiér ako pri spaľovákoch,

Pridajte komentár