Tesla je s Modelom Y na dobrej ceste k sci-fi továrni, kde „stroje vyrábajú stroje“

3

Elon Musk sľuboval, že Tesla Model Y prinesie v oblasti výroby automobilov revolúciu. Odkazoval pritom aj na novú technológiu a architektúru kabeláže, ktorá premení továrne Tesly na „Alien Dreadnought“, v rámci ktorých budú „stroje vyrábať stroje“. Reverzné inžinierstvo Modelu Y pritom odhaľuje, že Tesla je v tomto smere zrejme na dobrej ceste.

Ako sme už informovali, uznávaný odborník na automobilový priemysel, Sandy Munro, rozoberá novinku Tesla Model Y v rámci reverzného inžinierstva. A aktuálne sa dostal aj k jej kabeláži. V súvislosti s ňou Elon Musk v minulosti povedal, že tá sa dočká obrovských zmien.

Z 3 km na 100 m

Zmeny sa majú prejaviť napríklad obrovskou redukciou celkovej dĺžky káblových rozvodov. Tesla Model Y mala mať podľa jeho slov len 100 m kabeláže, pričom Model S má cca 3 km a Model 3 cca 1,5 km. Táto kabeláž má byť pritom navrhnutá tak, aby ju dokázali inštalovať roboty v rámci výrobných liniek.

Práve inštalácia káblov do automobilov je jedna z činností, ktorú výrobné roboty min. doteraz nezvládali. Takže automatizácia tohto segmentu produkcie je extrémne dôležitá k naplneniu vízie Elona Muska a Tesly, v rámci ktorej budú „stroje vyrábať stroje“. Inak povedané, ide o plne automatizovanú výrobu.

Pre takéto výrobné zariadenia má šéf Tesly dokonca aj špeciálne pomenovanie, a to „Alien Dreadnought“, čo má byť podľa Teslarati odkaz na „hyper-pokročilé mimozemské lode z vedeckej fantastiky“.

Veľké zmeny v porovnaní s Modelom 3

No ale prejdime už k odhaleniam Sandyho Munra. Ten bol podľa Teslarati prekvapený tým, ako veľmi sa líši kabeláž Tesly Model Y od Modelu 3, a to v pozitívnom zmysle. Poukázal pritom napríklad na spôsob prepojenia nabíjacieho portu s batériou.

Toto prepojenie pozostáva z ťažkých káblov, ktoré sú vložené do vnútra kovovej trubice. To má podľa Munra priniesť niekoľko výhod. Napr. dokonalé prepojenia v rámci produkčného procesu, pričom toto riešenie tiež šetrí priestorom a hmotnosťou, v porovnaní s riešením v Modeli 3 (minimálne zo skorej produkcie, ktorý Munro takisto  podrobil reverznému inžinierstvu).

Zdá sa pritom, že nový systém vychádza z patentov spoločnosti Tesla, ktoré boli zaregistrované v roku 2018 a ktoré by mali umožniť automatizovanú inštaláciu prostredníctvom výrobných robotov. Takže to vyzerá tak, že Model Y je správnym krokom k výrobnému závodu „Alien Dreadnought“, v ktorom „stroje vyrábajú stroje“.

V prípade Modelu 3 sa to Tesle nepodarilo, keď Elon Musk priznal, že jedným z dôvodov obrovských problémov v počiatkoch produkcie bolo to, že sa snažili výrobu príliš automatizovať. Z toho zrejme vyplýva, že tento elektromobil na to nebol pripravený. Model Y by však na základe predchádzajúcich poučení mohol byť. Uvidíme, čo časom odhalia výrobné linky, z ktorých schádza Model Y.

Zdroj titulnej fotografie: Steve Jurvetson/Flickr

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Analýza kvality spracovania Tesly Model Y pred jej úplným rozobratím
Reverzné inžinierstvo Tesly Model Y odhaľuje ďalšie vylepšenia oproti Modelu 3
Tesla Model Y disponuje inžiniersky skvostným zariadením, uvádza Elon Musk

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Lacnejšia Tesla nebude, lebo cena závisí od situácie na trhu, Tesla nie je nútená znižovať ceny, možno korona ju prinúti tým, že sa zníži dopyt – ľudia nemajú peniaze.

    • Poukazujú len na fakt, že masové výroby nebudú potrebovať toľko ľudí… Nastavenie robotických rúk nie je až taká veľká veda, len to niečo stojí…
      Len nechápem toho dedka vo videu… Dokopy nič nepovedal…

      • Podľa videa by som povedal že tradičná továreň akých máme na slovensku 3. Táto úroveň automatizácie je pre automobilový priemysel typická.

Pridajte komentár