Dodávky vylepšenej Tesly Model Y „Made in Europe“ sa očakávajú v marci

11

Oficiálne spustenie nemeckej továrne spoločnosti Tesla, „Giga Berlin“, je už na spadnutie. Spočiatku sa tam bude vyrábať elektrický crossover strednej triedy Tesla Model Y s novou štrukturálnou batériou a veľkými jednodielnymi odliatkami častí karosérie. Objavuje sa pritom čoraz viac správ, ktoré odhaľujú rôzne novinky a vylepšenia, ako aj očakávané spustenie dodávok. A to aj vďaka oficiálnym e-mailom zasielaným zákazníkom Tesly.

Spoločnosť Tesla si od svojho Modelu Y sľubuje veľmi veľa. Ten má mať podľa nej potenciál stať sa nielen najpredávanejším elektromobilom na svete, čím by prevzal niekoľkoročnú nadvládu „súrodeneckého“ Modelu 3, ale časom dokonca najpredávanejším automobilom bez ohľadu na druh pohonu. A to sa môže zdať ako veľmi optimistické a ambiciózne vyhlásenie.

Každopádne továreň Giga Berlin bude dôležitou súčasťou plánu zvyšovania produkcie elektromobilov Tesla, najmä Modelu Y, ktorý sa tam začne vyrábať už čoskoro. Nemecká továreň Tesly má pritom podľa Elona Muska priniesť množstvo inovácií. V rámci Tesly Model Y sa máme dočkať „radikálneho redizajnu základnej technológie výroby automobilu“. Šéf Tesly tiež uviedol, že po prvýkrát dôjde k „transformácii základného konštrukčného riešenia automobilu“.

Dnes už vieme, že touto inováciou bude konštrukcia pozostávajúca z jednoliatej prednej a zadnej časti vyrobenej vďaka „gigantickému“ stroju Giga press, pričom tieto časti budú prepojené novou štrukturálnou batériou s novými batériovými článkami 4680.

Mnohé novinky a vylepšenia

No a zásadné konštrukčné zmeny zdá sa nebudú jedinými, ktoré prinesie Tesla Model Y „Made in Germany“. Ako sa uvádza na fóre TTF, jeden z nemeckých držiteľov rezervácií na Model Y nedávno obdržal od Tesly e-mail, v ktorom sa uvádzajú aj viaceré vylepšenia.

E-mail pritom odhaľuje, že Tesla Model Y s energeticky hustejšou batériou a dojazdom 565 km (WLTP) bude vybavená:

  • nízkonapäťovou 12V li-ion batériou, ktorá nahradí klasický „olovený“ akumulátor,
  • lepším procesorom (zrejme AMD Ryzen), ktorý vylepší ovládanie vozidla prostredníctvom centrálneho displeja (ale zrejme aj zvýši spotrebu systému),
  • dvojitými sklami nielen predných, ale po novom aj zadných dverí pre vyšší akustický komfort,
  • vylepšeným audiosystémom,
  • vyhrievanými lištami stieračov.

Spomínané vylepšenia pritom nadväzujú na uniknutý „homologizačný“ dokument, ktorý sa objavil začiatkom tohto mesiaca. V ňom sa pritom uvádzajú aj ďalšie zmeny.

Web Tesla Drive Canada, ktorý upozornil aj na spomínaný e-mail zdieľaný cez TTF, tiež informoval, že sa objavil ďalší dokument, v ktorom sa uvádza, že Tesla Model Y vyrobená v Nemecku ponúkne aj podstatne väčšie užitočné zaťaženie (562 kg) ako pôvodný model (390 kg).

Ale vráťme sa ešte k zákazníckemu e-mailu. V ňom sa totiž uvádza aj ďalšia dôležitá informácia. Lokálna jednotka spoločnosti Tesla totiž držiteľa rezervácie na Model Y informuje, že dodanie prvých vozidiel vo verzii Performance vyrobených v Giga Berlin očakáva v marci.

Avizovaný príchod Elona Musk do Giga Berlin v polovici februára by pritom mohol teoreticky naznačovať, kedy bude táto európska továreň spoločnosti Tesla slávnostne „otvorená“. Tá pritom už dostala povolenie k výrobe 2 000 testovacích kusov Modelu Y. Na to finálne však stále čaká.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla aktualizovala hodnoty dojazdu „európskeho“ Modelu Y aj Modelu 3
Tesly Model Y a Model 3 sa dočkajú viacerých vylepšení, odhaľuje európsky dokument
Továreň Tesly na Slovensku nebude. Ukázalo sa, že za tým stál „phishing“ podvod

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Držím Tesle prsty, aby to „už na spadnutie“ a „začne sa tam vyrábať už čoskoro“ netrvalo 4 mesiace, prípadne 2 roky a 4 mesiace.
    Tvrdá nemenovaná lobby môže dokázať veľa. Začnúc trebárs ekologickými aktivistami…

  2. Mentálna zaostalosť ostatných šéfov európskych automobiliek bude iba viac byť do očí. Pretože bežní zamestnanci z Tesly si v krčme povedia, ako to bolo u starých zamestnávateľov a ako to funguje v Tesle. Podobne aj skorumpovaní novinári nebudú môcť ďalej popierať realitu. To čo človek číta v bežných médiách a následne porovná s realitou EV na vysoko konkurenčnom čínskom trhu je v zásadnom rozpore. Táto továreň bude mať výrazný dopad na transformáciu myslenia Európanov. Možno aj na ostatné automobilky, pokiaľ nestihnú skrachovať…

    • Preco by mali skrachovat? Najlacnejsia tesla bez dotacie stoji 50k s Dph…kolko susedov okolo teba s rodinami a vlastnym byvanim ma auto za 50k? Ostatne automobilky maju servisne strediska skoro vsade vo velkych mestach….maju vyhodu….nabijacie stanice mozu vybufovat na vlastnych pozemkoch atd…peniaze vzdy rozhoduju,,cash rules everything around me ,,….ale tesle fandim od zaciatku….zmenila automobilovy priemysel to je iste….

      • Skrachuju, pretoze su uplne nekonkurencie schopni tesle (z technologickeho pohladu) a cinanom celkovo pomerom kvalita-cena.
        Navyse aj preto, lebo im vsetci pridu na to, ako sa tu na vlastnych europanoch obohacuju 3x.
        1. Najprv si „vybavili“ dotacie, aby mohli o to drahsie predavat = ziskavat
        2. Ev ceny stale zamerne nafukuju, pretoze chcu este do poslednej minuty zarobit na tych 40 rocnych ice motoroch (do ktorych vraj „hrozne vela“ investovali
        3. So suciastkami zamerne vyvinutymi na par tisic km nas este kasiruju servisoch.
        Nehovoriac o tom, ze predavaju o 40% lacnejsie rovnale modely, ktore si vyrabaju v cine.
        A nie, uz nieje cinska praca lacnejsia nez ta nasa. Uz par rokov to nieje pravda. V cine predavaju europske automobilky svoje auta lacnejsie, pretoze tam maju velku konkurenciu.
        Tazit z mena-znacky sa da chvilu, ale nie 20 rokov a bez inovacii.

      • Pre odpoveď sa občas treba pozrieť do histórie. Podobnosť určite nájdete v príbehu Nokia vs Apple.

        Aktuálny a vysoko poučný príbeh nájdete v Číne, kde domáce automobilky rýchlo nakúpili megacasting. Aby zvýšili svoju konkurencieschopnosť. V EU sú takéto technológie bez povšimnutia, samozrejme okrem Tesla Berlín.

        Ďalším významným indikátorom prepadu európskych automobiliek je výrazná strata trhového podielu ICE na čínskom trhu. Jednoducho kríza covid výrazne zrýchlila transformáciu a Európa sa dostáva do špirály úpadku…

      • to je vsak len docasny stav,,preco by mala tesla vyrabat auta za 30000,ked nestiha vyrabat auta za 50 000 a ma na nich lepsiu marzu ako vyrobcovia premiovych ice za 50000? v giga berlin sa planuje vyroba cca 500 tisic aut rocne, myslim,ze tu naplnia dopyt samotnym modelom Y a na lacnejsie tesly pribudne dalsia europska tovaren.

        • Viliam, myslis docasny stav, kedy eu automobilky nevedia konkurovat?
          Suhlasim, je to docasny stav pred tym, nez uplne skrachuju a predaju svoje zbytky fabrik tesle, pripadne cinanom.
          Popravde, sa im to pripominalo velmi dlho, a napriek pomerne jednoduchemu rieseniu-sklonit trosku hlavu a realne si nasypat popol na hlavu, a pretransformovat svoje fabriky na vyrobu EV, tu stale machrovali a omielali, ako sa to neda, pricom este donutili staty platit im dotacie.. Co im samozrejme najviac uskodilo a nadopovani si vobec nevsimli, ze na trhu je konkurencia uz 10 rokov podstatne dalej.

  3. Nebudem s nikým z Vás polemizovať! Držím Tesle palce, aj keď sa mi Model Y moc na vzhľad nepáči. Určite je všeobecne pokrokový a potrebný !!!

  4. Stále tvrdím,že Tela nebola ani nikdy nebude určená pre masy ! Tesla pod 30 – tis. eur najbližších 10 rokov nepôjde a Tesla Čína ak tam vyvinú menšiu teslu , tak bude na hranici 30- tis. eur. Dostupná cena elektroauta pre masy sa musí pohybovať od 15-tis. eur nadol , pretože to by musely najprv obyčajným ľuďom zdvihnúť platy aspoň o 50%
    aby si móhli dovoliť auto za 30 tis. eur !? A to sa v blízkej budúcnosti určite nestane . Tesla v Európe tento rok rýchlo nasýti trh a začne stagnovať , pretože jej autá sú neni určené pre široké masy!! A silne pochybujem ,že pôjde s cenou prudko dole !?

Pridajte komentár