Tesla spustila dodávky Modelu Y do Európy. Prví zákazníci si už prebrali svoje vozidlá

10

Tesla vkladá do svojho najnovšieho elektromobilu Tesla Model Y veľké nádeje. Podľa Muska by sa totiž časom mohol stať najpredávanejším autom na svete. A spustenie dodávok do Európy je ďalším dôležitým krokom na ceste k naplneniu tohto veľmi ambiciózne vyhlásenia.

Elektrický crossover, ktorý vychádza zo sedanu Model 3 (ani zďaleka však nejde o čistú „prekapotovanú“ kópiu), mal prísť na európske cesty z nového závodu Tesly v Nemecku. Spustenie výroby v Giga Berlin však nabralo oneskorenie, a tak Tesla musela zmeniť plány.

Neprekvapí pritom, že dočasne sa o dodávky na starý kontinent postará čínsky závod Giga Shanghai, z ktorého Tesla nedávno urobila globálny exportný uzol (podľa čerstvých neoficiálnych správ má byť tamojšia produkčná kapacita Modelu Y údajne 1 000 ks denne). To tiež znamená, že prví európski zákazníci sa nedočkajú konštrukčne novej verzie Modelu Y.

Giga Berlin totiž mala byť prvou továrňou, kde sa bude vyrábať Model Y so špeciálnou novou štrukturálnou batériou a novými batériovými článkami 4680. Navyše sa objavili správy, že Giga Berlin začne s produkciou Modelu Y so „štandardnými“ batériovými článkami formátu 2170, ktoré Tesla doteraz nasadzovala napr. do Modelu 3 vyrábaného vo Fremonte, čo pravdepodobne súvisí s meškaním nových štrukturálnych batérií.

Prvými šťastlivcami sú zrejme Nemci a Nóri

Každopádne, najdôležitejšie je to, že Tesla aktuálne spustila európske dodávky Modelu Y. Na základe príspevku manažéra spoločnosti Tesla, Cana Dogana, sa pritom zdá, že jedným z prvých európskych miest, kde odovzdali novinku Tesla Model Y, bol nemecký Dortmund, upozorňuje Teslarati.

Ďalší manažér Tesly, Even Sandvold Roland, zas upozornil na prvé dodávky v nórskom Osle, odkiaľ bude Model Y distribuovaný v rámci zvyšku krajiny.

Aj keď sa v Číne vyrábajú rôzne verzie Modelu Y, vrátane variantu s pohonom zadnej nápravy a menšou batériou „Standard Range“, prví európski zákazníci by sa mali dočkať dvoch najvyšších verzií, a to Long Range (dojazd 507 km WLTP) a Performance (dojazd 480 km WLTP, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,7 s). Len tie bolo totiž možné objednať v rámci európskych konfigurátorov. A tieto 2 verzie tiež budú prvými, ktoré sa začnú vyrábať v Giga Berlin.

V rámci slovenského konfigurátora elektromobil Tesla Model Y zatiaľ nenájdeme. Slováci sú tak odkázaní napr. na zastúpenia spoločnosti Tesla v okolitých krajinách. Jednou z nich je aj Rakúsko, kde je možné novinku objednať za základnú cenu 57 490 € s DPH (Long Range), resp. 63 490 € s DPH (Performance).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Základné Tesly Model 3 a Y majú ponúknuť značne vyšší dojazd vďaka novej batérii, vyplýva z „objaveného“ dokumentu
Tesla Model 3 bola v júni 2. najpredávanejším autom v Európe bez ohľadu na druh pohonu
Tesla sprístupní prvé nabíjacie stanice Supercharger elektromobilom iných značiek

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

    • a ze potom prinesie tesla zastupenie aj na slovensko,,lebo kupou auta v zahranici nic nekoncii,,uz len aj cestovat pre riesenie zarucnych chyb do najblizsieho servisu v zahranici je dost onicom,,

    • Tesla ponúka špičkové vozidlá, čo sa týka technológií, výkonu a efektivity, ktoré sú stavané na výdrž milión kilometrov (podľa toho majú aj dizajn bez módnych prvkov, ktorý bude aktuálny aj o desaťročia). V cene jednej Tesly sú tri či štyri bežné vozidlá, ktoré sú navyše technologicky päť či viac rokov pozadu.

  1. „Teslachtiví“ zákazníci na Slovensku si budú musieť na plný komfort ešte počkať (servis atď.).
    Medzi priority Tesly rozhodne nepatrí budovanie showroomov a servisov v krajinách, ako je Slovakia.
    Už to znie ako otrepané klišé, ale o všetkom rozhoduje trh.
    Isteže by tu Tesla predala o pekných pár kusov viac, ale… Ale to určite nie je v tejto chvíli podstatné.
    Medzi hlavné priority zrejme patrí Giga Berlín, baterkárne a ďalšie.
    Až sa trochu nasýti hladný trh po elektroautách a to vplyvom prudko sa rozvíjajúceho vývoja a výroby BEV, trh upraví ich ceny smerom dolu a nebude sa musieť čakať „x“ mesiacov na auto, tak potom začne Tesla premýšľať – kam by sme to ešte mohli…
    Ale kedy tento okamih nastane, netuší fakt nikto.

    • Dosť naivná predstava, že o všetkom rozhodne trh. Skôr oligopoly a kartelové dohody.

      Preto sa tu nepredávajú lacné BEV. Aj keď evidentne parita bola prelomená. Pozrite si rovnomerné rozloženie modelov BEV na čínskom trhu vo všetkých cenových kategóriách. Ak by boli batérie drahé, aj oni by mali iba luxusné BEV. Logika nepustí!

      • Máte pravdu s tými kartelovými dohodami, ale iba do istej miery.
        Ak sa naplno rozbehne expanzia z Číny – nezastaví sa pred ničím. Tobôž nie pred nejakými kartelovými dohodami. Presvedčili sa o tom už viacerí (napríklad výrobcovia mobilných telefónov a ďalší).

  2. „Teslachtiví“ zákazníci na Slovensku si budú musieť na plný komfort ešte počkať (servis atď.).

    Tesla robí aj mobilný servis priamo u zákazníka.

    • Je to pravda a má to navyše technickú logiku. Keďže Tesla má relatívne vysoko spoľahlivý pohonný systém, najväčší počet porúch tvoria tzv. malé opravy. Väčšina opráv Tesly je zvládnuteľná mobilným servisom, alebo softvérovo na diaľku. A to je zásadná zmena paradigmy!

      Všimnite si, že tento model Tesly na predaj a servis opakujú hlavne čínske automobilky pri prieniku na európske trhy. Elektrický pohon je aj v praxi, pri ešte dnes stále nevyladenej masovej výrobe vysoko spoľahlivý.

  3. Presne. A ja už roky čakám, kedy sa konečne tejto mega aféry chytia poriadny novinári, ktorí budú dostatočne odvážny, aby o tom otvorene písali.
    Skôr ako bude pre EÚ automobilky úplne neskoro.
    Ono by to bolo napokon prospešné obojstranne : tak pre spotrebiteľov ako aj pre samotné automobilky!

Pridajte komentár