Elektromobily Tesla patria dlhodobo k najlepším automobilom z hľadiska bezpečnosti na základe rôznych testov svetových autorít. A to nedávno potvrdila aj Tesla Model Y vyrobená v Nemecku, keď v testoch Euro NCAP dosiahla dokonca rekordné skóre.
Štandardizované bezpečnostné testy ako Euro NCAP sú podľa minuloročných vyjadrení inžinierov Tesly zrnkami piesku na pláži. V skutočnosti totiž nastáva veľké množstvo rôznorodých scenárov súvisiacich s dopravnými nehodami. A Tesla vďaka pokročilému zbieraniu dát z reálnej prevádzky svojej približne 3-miliónovej flotily vie tieto scenáre identifikovať a prispôsobiť im návrh vozidla alebo zaviesť OTA upgrade systémov, ktoré súvisia s bezpečnosťou.
Každopádne elektromobilom Tesla sa darí získavať vynikajúce hodnotenia aj v rámci štandardizovaných bezpečnostných testov. Najnovšie sa pritom môže „rekordným“ výsledkom pochváliť Tesla Model Y vyrábaná v Giga Berlin, a to v rámci testov Euro NCAP.
Gratulácia od Euro NCAP
„Gratulujeme spoločnosti Tesla k skutočne vynikajúcemu, rekordnému hodnoteniu Modelu Y. Tesla ukázala, že si nevystačí s ničím iným ako s tým najlepším a dúfame, že sa o to bude usilovať aj v budúcnosti,“ uviedol v rámci tlačovej správy generálny tajomník Euro NCAP, Michiel van Ratingen.
Organizácia Euro NCAP tiež informovala, že Tesla Model Y získala „pôsobivých 97 % v oblasti ochrany dospelých cestujúcich a takmer dokonalých 98 % v oblasti bezpečnostného asistenta, vrátane plného počtu bodov za podporu jazdy v jazdných pruhoch a za nový systém monitorovania vodiča založený na interiérovej kamere.“
Zaujímavé pritom je, že Euro NCAP vyzdvihol „pozoruhodne dobré výsledky v rámci systému pre predchádzanie kolíziám s inými vozidlami, cyklistami a chodcami“, za ktorým stojí systém Tesla Vision (na báze neurónových sietí) využívajúci len kamery. Tesla si pritom za rozhodnutie odstrániť z protikolízneho systému radar, ktorý vo svojich systémoch bežne používajú ostatné automobilky, v minulosti vyslúžila (neoprávnenú) kritiku.
Graf od Tesly
Tesla na hodnotenie Modelu Y od Euro NCAP zareagovala aj zverejnením grafu vozidiel s najlepším priemerným skóre v testoch Euro NCAP od roku 2020, ktorému ich najnovší model dominuje. Treba pritom povedať, že testovací protokol Euro NCAP sa priebežne sprísňuje, takže je čoraz ťažšie získať vysoké skóre.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
AXA sa ospravedlnila za sfalšovaný crash test elektromobilu Tesla
Dacia sa vyjadrila k zlým výsledkom elektromobilu Spring v bezpečnostných testoch
Elektromobily Tesla po stránke bezpečnosti vychádzajú z reálnych scenárov a nie len zo štandardizovaných crash testov
2 komentáre
Asistent jízdy v jízdních pruzích je fajn, když je zapnutý AP. Co ale v posledních verzích tak nemjak zmizelo je hlídání jízdních pruhů při vypnutém AP. Dřív auto sáhlo do řízení, když se řidič pokusil vyjet z pruhu bez signalizace změny směru, a spustilo aluatickou i vizuální signalizaci. V posledních verzích ale v podobných situacích mlčí a nedělá nic.
Tak to je otázka priamo na TESLU ! ….