Tesla Model Y asi nerobí radosť čínskym epidemiológom. Model 3 dostáva ďalšie nové prvky

8

Spustenie predaja Tesly Model Y v Číne za podstatne nižšiu ako pôvodne avizovanú cenu, vyvolalo ošiaľ. Kalifornská spoločnosť pritom zároveň opäť zatraktívnila Model 3, ktorý vybavila novými prvkami.

Spoločnosť Tesla spustila výrobu Modelu Y v továrni Giga Shanghai v decembri, pričom dodávky zákazníkom štartujú tento mesiac. Nový elektrický crossover si však záujemcovia môžu už teraz prezrieť v čínskych showroomoch. A podľa záberov od Tesmanian, ale aj iných správ, showroomy s vystavenou novinkou praskajú vo švíkoch, čo zrejme neteší miestnych epidemiológov.

Podľa „rôznych spoľahlivých zdrojov“ webu Tesmanian si údajne do 10 hodín od oznámenia finálnych cien Teslu Model Y objednalo viac ako 100 000 zákazníkov. A niečo na tom zrejme môže byť, keďže Tesla v tomto čase uverejnila oznam, v ktorom prosí o trpezlivosť ohľadom objednávok kvôli vysokému záujmu.

Ďalšie nové prvky pre Model 3

Nedávno sme informovali, že v Číne vyrábaná Tesla Model Y má „vynovený“ interiér, ktorý sa líši od pôvodného vozidla „Made in USA“. Prepracovaná bola stredová konzola po vzore Modelu 3 2021 a dekoračná lišta z palubovky po novom zasahuje aj do predných dverí.

No a tento dizajnový prvok už prebrala aj Tesla Model 3 „Made in China“ (pozn.: do Európy sa dováža Model 3 SR+ vyrábaný v Číne). V rámci bieleho variantu interiéru pritom došlo k zmene farby výplne dverí z bielej na čiernu, zrejme aby viac vynikla biela dekoračná lišta. A prekvapením nie je ani to, že Model 3 dostal aj vyhrievaný volant, keďže ho má Model Y a tieto príbuzné modely vzájomne preberajú nové prvky a vylepšenia.

Vyhrievaný volant sa podľa aktuálnych správ zatiaľ týka „čínskeho“ Modelu 3 vo verziách s prémiovým interiérom. Tzn., že momentálne nie je dispozícii pre základnú verziu SR+. Je však pravdepodobné, že tento prvok bude už čoskoro zahrnutý do vozidiel vyrábaných v USA a nie je vylúčené, že sa ho časom dočkáme aj v štandardnej verzii.

Čínsky konfigurátor tiež prezrádza, že najvýkonnejšia verzia Performance dostala do štandardu 19″ disky kolies “ Zero-G „. Tento dizajn je pritom už nejaký čas dostupný v príplatkovom „traťového“ balíka (na oficiálnom e-shope). V rámci neho však Tesla ponúka 20″ variant.

tesla model 3 zero-g

Zdroj: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla dosiahla historické „predajné“ rekordy. Celoročný cieľ jej pritom ušiel o chlp
Tesla zdá sa testuje nový Model S Plaid na bežných cestách
Tesla Model Y vyrábaná v Číne bude stáť oveľa menej. Príde aj do Európy?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Dúfam,že po prečítaní tohoto článku,si konečne SLOVÁCI uvedomia na akej úrovni je Čínsky trh a čínsky zákazník!Tu si Slováci majú možnosť potvrdiť skutočnosť,kde Čína je a konečne si uvedomiť fakt,že Čína je druhá najvyspelejšia krajina na svete!Bohužiaľ Slováci je to FAKT!!

  2. Prečítal som si nadpis dnešného článku:
    „Tesla Model Y asi nerobí radosť čínskym epidemiológom“
    a bol som totálne mimo.
    Ako môžu preboha čínski epidemiológovia súvisieť s Teslou Model Y ?
    Dve tak nesúrodé, priamo nekompatibilné veci?
    Rozuzlenie tohto hlavolamu bolo veľmi príjemné, možno až milé…

  3. Podľa počtu prihlásených patentov číňania výrazne vedú nad USA. Nehovoriac o trpaslíkovi EU. Ich inovačné tempo je šialené. Pozrite na skokové zlepšenie ich áut oproti roku 2019. Podľa čínskej vlády majú aktuálne cca 400 modelov BEV na trhu. Koľko ich má EU? Je tam brutálna konkurencia a vďaka tomu inovačný rast. U nás sme zatiaľ povoľovali megafúzie, ktoré naopak výrazne spomalili inovácie. Palubný systém (HW a SW) lacných čínskych áut okolo 15000€ je lepší ako 30000+€ európskych automobiliek. Nie nadarmo sa hovorí, že BEV je mobil na kolesách…

    Zaujímavá je oficiálna stratégia Číny pre rok 2021. Masívna a komplexná podpora BEV pre vidiek. Ide o výstavbu infraštruktúry (dotácie, príprava, realizácia projektov a pod.). Samotneho predaja BEV (subvencie pri nákupe). Propagovanie BEV vládou s vysokou prioritou.
    A to všetko by nebolo možné realizovať bez už existujúcich, dostatočne lacných BEV pre chudobný vidiek…

Pridajte komentár