Minimálne dvojmotorové verzie modelu Tesla Model Y vyrábané v Číne sa dočkali zvýšenia dojazdu, pričom potešiteľné je, že tie sa dovážajú aj do Európy.
CnEVpost na základe oficiálneho čínskeho konfigurátora spoločnosti Tesla upozorňuje, že Model Y vo verziách Long Range a Performance má na základe zverejnených údajov po novom vyšší dojazd.
V prípade verzie Tesla Model Y Long Range vzrástol dojazd z 594 na 640 km (NEDC), t.j. o 7,7 %. Ak by sme to aplikovali na dojazd WLTP, ktorý Tesla uvádza v rámci svojich európskych konfigurátorov (v nich sa údaje o dojazde zatiaľ nemenili), tak by to teoreticky znamenalo zvýšenie dojazdu z 507 na 546 km.
V prípade výkonnostne orientovanej verzie Performance je zvýšenie dojazdu podstatne „decentnejšie“, keďže dojazd vzrástol z 554 na 566 km (NEDC). Ceny pritom v rámci čínskeho trhu zostali rovnaké.
Čo je za tým?
Ako už býva zvykom, Tesla na takéto čiastkové upgrady neupozorňuje a ani nevysvetľuje, vďaka čomu sa dojazd jej elektromobilov zvýšil. Dôvodov môže byť viacero, napr. na základe nedávnych správ od známeho youtubera Bjorna Nylanda, by za tým mohla byť softvérová aktualizácia, ktorá sprístupnila väčšiu časť využiteľnej kapacity.
Bjornove zistenia sa síce týkajú Tesly Model 3 Standard Range Plus MIC, ide však o príbuzný model, aj keď s odlišným typom batériových článkov (LFP oproti NMC). V tomto prípade sa pritom zvýšila využiteľná kapacita o 7,1 %, čo sa samozrejme prejavilo aj na reálnom dojazde. V rámci oficiálnych údajov sa však nič nezmenilo.
Ďalšou zaujímavosťou, ktorá súvisí so zvýšením dojazdu Modelu Y aj Modelu 3, môže byť údajný, na prvý pohľad dôveryhodne pôsobiaci dokument, ktorý sa týka typového schválenia týchto elektromobilov v Európe.
Z neho vyplýva, že Tesla by mala v prípade základných verzií svojich elektromobilov strednej triedy, t.j. modelov Tesla Model 3 Standard Range Plus (SR+) a Tesla Model Y Standard Range, použiť kapacitne väčšie batérie (60 kWh) namiesto pôvodných 55-kWh.
V dokumentoch sa tiež uvádza, že Model 3 SR+ s pôvodnou 55-kWh batériou ponúka dojazd 448 km (WLTP), zatiaľ čo vozidlo so 60 kWh má dojazd 491 km (WLTP). V prípade základnej verzie Modelu Y (60 kWh) je to 455 km (WLTP). A to je podstatne viac ako Tesla avizovala (390 km WLTP) pri predstavení tohto modelu v marci 2019.
Nuž sme zvedaví, ako sa problematika ohľadom či už oficiálneho alebo neoficiálneho dojazdu elektromobilov Model 3/Y vyvinie. Každopádne sa zdá, že to môže to byť v tomto smere len lepšie.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Európska“ Tesla Model Y MIC z pohľadu továrenskej kvality a „reálneho“ dojazdu
Cenovo najdostupnejšia Tesla Model 3 ponúka väčší dojazd po softvérovej aktualizácii
Tesla zavádza „bezpečnostné skóre“ vodiča. Na čo je to dobré?
7 komentárov
Pre užívateľov, ktorí nejazdia NEDC ani WLTP režim, bude zaujímavé, či a o koľko sa zvýši dojazd v dennej praxi, a to bude asi viac o tom „decentnom“ zvýšení dojazdu …
kup si a povies nam 😉 jaaaaaj pockaj, ty si ten lakomy deutz, tak nic…
Kúp si ho ty, ty mudrlant, ty budeš asi ešte lakomejší ako ten tvoj obľúbený deutz!
Málokto na to príde že má väčší dojazd keď väčšina ľudí najazdí 30km denne.
tak, tak! …
NIKOLA TESLA JAZDIL EL.MOBILOM S NEOBMEDZENYM DOJAZDOM PRETOZÉ VYUZIVAL VESMIRNU ENERGIU KTORA JE NEVYCERPATELNA A BUDE HROBOM PRE CHAMTIVYCH BIZNISMENOV!
Pozitívne je, že sa Tesle podarilo vyladiť náročné nastavenie BMS pre LFP. Určite im k tomu výrazne prispela kvalitná telemetria. Klobúk dole…