Tesla zvýšila dojazd Modelu Y a odhalila jeho sériovú verziu

12

Pri príležitosti zverejnenia hospodárskych výsledkov spoločnosti Tesla za Q4/2019 sa dozvedáme ďalšie informácie o horúcej novinke Tesla Model Y. Tie sa týkajú zvýšenia dojazdu, nových diskov kolies a finálneho dizajnu.

Ako sme už informovali, Tesla aktuálne oznámila, že tento mesiac odštartovala výrobu svojho elektrického crossovera strednej triedy, ktorý vychádza z úspešného Modelu 3. Dozvedáme sa však aj to, že Tesle sa podarilo v priebehu času optimalizovať efektivitu svojej novinky.

„Najúčinnejšie e-SUV na svete“

Kalifornská spoločnosť oznámila, že Tesla Model Y s pohonom všetkých kolies (AWD) ponúkne dojazd 507 km podľa realistického testovacieho cyklu EPA. Pôvodne pritom uvádzala hodnotu 451 km (EPA), resp. 505 km (WLTP).

To by mohlo teoreticky znamenať, že v rámci „štandardizovaného“ testovacieho cyklu WLTP, ktorý sa používa aj v Európe, by mohol Model Y ponúknuť dojazd okolo 568 km, čo by bolo viac ako v prípade ľahšieho a aerodynamickejšieho Modelu 3. Na druhej strane treba povedať, že podľa metodiky EPA dosahuje Model 3 Long Range AWD dojazd 518 km, čo je viac ako v prípade porovnateľného Modelu Y (507 km). Nuž, uvidíme, akú hodnotu odhalí testovanie podľa cyklu WLTP.

Tesla v tejto súvislosti uvádza, že zvýšenie dojazdu je dôsledkom pokračujúceho technického pokroku Tesly Model Y s pohonom všetkých kolies. A dodáva, že ide o energeticky najúčinnejšie elektrické SUV na svete, čo sa snaží podložiť nasledujúcim grafom.

tesla model y dojazd

Zdroj: Tesla

1. fotografia sériovej verzie

Spoločnosť Tesla tiež ukázala prvú fotografiu produkčnej/sériovej verzie Tesly Model Y. Tú uverejnila vedľa fotografie prototypu z marca 2019. Z týchto 2 rozdielnych záberov je však ťažko vyčítať nejaké dizajnové zmeny. Každopádne, nám prišli nedávno zachytené testovacie prototypy Modelu Y príťažlivejšie ako dávnejšie prototypy na prvých produktových fotografiách, takže sa v tomto smere zrejme naozaj niečo zmenilo.

Zdroj: Tesla

2 nové varianty diskov

Disky kolies vedia urobiť s celkovým vzhľadom vozidla veľa, preto poteší, že Tesla Model Y bude dostupná hneď s 3 vydarenými variantmi. Základom sú 19″ disky „Gemini“, ktoré sa po prvýkrát objavili v rámci čínskych verzií Modelu 3.

Úplnou novinkou sú však 20″ čierne disky „Induction“ (príplatok 2 100 €) a 21″ disky „Überturbine“, upozorňuje Electrek. Posledné menované sú dostupné len pre verziu Performance, pričom sa zdá, že ide o disky, ktoré sme mali možnosť vidieť v rámci alfaprototypov Modelu 3 ešte v roku 2016. Tie sa ale doteraz neobjavili v žiadnom sériovom modeli.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla oznámila rekordné príjmy a spustenie výroby Modelu Y
Elon Musk: Technológie Maxwell môžu mať na Teslu veľmi veľký vplyv
Dojmy z novej solárnej strechy Tesla V3 od jedného z prvých majiteľov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. Efektivita tesláckého pohonu musí vývojáře konkurenčních automobilek strašit ve snech. Evidentně se silná slova o tom jak doženou a předeženou Teslu do pár měsíců nekonají.

  2. Ja si spustím kábel z okna v bloku. 😀 Ale Vážne. Keby sa upravili lampy verejného osvetlenia tak by sa zvýšila možnosť nabíjania aj na sídliskách. Nové bytové domy by mali mať fotovoltaiku a nabíjačky v podzemných garážach. Len či developeri, ktorí ich stavajú, rozmýšľajú o tej fotovoltaike na strechách. Viem že nabíjačky už tam budú. Len ma stále irituje načo dizajnéri nechávajú v interiéri ten stredový panel keď elektromobil ho nepotrebuje. Stále zmenšujú priestor pre vodiča. Ja sa bohužiaľ nezmestím za volant Tesly kvoli nohám. A SUV nie je moja šálka kávy. Čakám na nejaký sedan kde bude interiér viac otvorený. Aj vo väčšine spaľovákov mám problém. Aj keď Byton zdá sa že má viac priestoru uvidím aký bude mať priestor model K čiže sedan. Som toho názoru že SUV je do mesta dosť nepraktické auto a zvlášť keď je človek sám. Ešte som zvedavý aj na tú novú škodovku na novej platforme pre elektromobily.

  3. Chlapi , firma tesla je par rokov popredu nielen co sa tyka technologie ale aj napr. organizacie prace. To budu velke automobilky tazko dohanat, ak vobec,
    …outube.com/watch?v=pYpd0Iq2NhU…

    Cokolvek co odstavi tie stare smradlave dieselove osobne auta, treba podporit, Bola to hlupost davat diesel do osobneho auta. uff.

Pridajte komentár