Pri príležitosti zverejnenia hospodárskych výsledkov spoločnosti Tesla za Q4/2019 sa dozvedáme ďalšie informácie o horúcej novinke Tesla Model Y. Tie sa týkajú zvýšenia dojazdu, nových diskov kolies a finálneho dizajnu.
Ako sme už informovali, Tesla aktuálne oznámila, že tento mesiac odštartovala výrobu svojho elektrického crossovera strednej triedy, ktorý vychádza z úspešného Modelu 3. Dozvedáme sa však aj to, že Tesle sa podarilo v priebehu času optimalizovať efektivitu svojej novinky.
„Najúčinnejšie e-SUV na svete“
Kalifornská spoločnosť oznámila, že Tesla Model Y s pohonom všetkých kolies (AWD) ponúkne dojazd 507 km podľa realistického testovacieho cyklu EPA. Pôvodne pritom uvádzala hodnotu 451 km (EPA), resp. 505 km (WLTP).
To by mohlo teoreticky znamenať, že v rámci „štandardizovaného“ testovacieho cyklu WLTP, ktorý sa používa aj v Európe, by mohol Model Y ponúknuť dojazd okolo 568 km, čo by bolo viac ako v prípade ľahšieho a aerodynamickejšieho Modelu 3. Na druhej strane treba povedať, že podľa metodiky EPA dosahuje Model 3 Long Range AWD dojazd 518 km, čo je viac ako v prípade porovnateľného Modelu Y (507 km). Nuž, uvidíme, akú hodnotu odhalí testovanie podľa cyklu WLTP.
Tesla v tejto súvislosti uvádza, že zvýšenie dojazdu je dôsledkom pokračujúceho technického pokroku Tesly Model Y s pohonom všetkých kolies. A dodáva, že ide o energeticky najúčinnejšie elektrické SUV na svete, čo sa snaží podložiť nasledujúcim grafom.
1. fotografia sériovej verzie
Spoločnosť Tesla tiež ukázala prvú fotografiu produkčnej/sériovej verzie Tesly Model Y. Tú uverejnila vedľa fotografie prototypu z marca 2019. Z týchto 2 rozdielnych záberov je však ťažko vyčítať nejaké dizajnové zmeny. Každopádne, nám prišli nedávno zachytené testovacie prototypy Modelu Y príťažlivejšie ako dávnejšie prototypy na prvých produktových fotografiách, takže sa v tomto smere zrejme naozaj niečo zmenilo.
2 nové varianty diskov
Disky kolies vedia urobiť s celkovým vzhľadom vozidla veľa, preto poteší, že Tesla Model Y bude dostupná hneď s 3 vydarenými variantmi. Základom sú 19″ disky „Gemini“, ktoré sa po prvýkrát objavili v rámci čínskych verzií Modelu 3.
Úplnou novinkou sú však 20″ čierne disky „Induction“ (príplatok 2 100 €) a 21″ disky „Überturbine“, upozorňuje Electrek. Posledné menované sú dostupné len pre verziu Performance, pričom sa zdá, že ide o disky, ktoré sme mali možnosť vidieť v rámci alfaprototypov Modelu 3 ešte v roku 2016. Tie sa ale doteraz neobjavili v žiadnom sériovom modeli.
- Zdroj: Tesla
- Zdroj: Tesla
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla oznámila rekordné príjmy a spustenie výroby Modelu Y
Elon Musk: Technológie Maxwell môžu mať na Teslu veľmi veľký vplyv
Dojmy z novej solárnej strechy Tesla V3 od jedného z prvých majiteľov
12 komentárov
Tesla si to valí dopredu ako taká neriadená strela. Ona je to ale dokonale riadená strela…
Efektivita tesláckého pohonu musí vývojáře konkurenčních automobilek strašit ve snech. Evidentně se silná slova o tom jak doženou a předeženou Teslu do pár měsíců nekonají.
Už sa tu dávno neozval nejaký kritik e-áut. Tak smelo do toho, nech vývojári vychytajú posledné muchy a aj blchy.
uz to asi aj poslednym kritikom docvaklo, ze Teslu nedobehnu aj keby im oproti utekala 🙂 a prajem im len to najhorsie, nech vsetci skrachuju s tymi smradochmi…
Všetko je pekné len neni na to postavená infraštruktára ktorá je náročnejšia než výroba samotných aút som zvedavý kde budete potom nabíjať.
neviem ako ty, ale ja doma 😉 obcas mozno v praci 😉
Ja si spustím kábel z okna v bloku. 😀 Ale Vážne. Keby sa upravili lampy verejného osvetlenia tak by sa zvýšila možnosť nabíjania aj na sídliskách. Nové bytové domy by mali mať fotovoltaiku a nabíjačky v podzemných garážach. Len či developeri, ktorí ich stavajú, rozmýšľajú o tej fotovoltaike na strechách. Viem že nabíjačky už tam budú. Len ma stále irituje načo dizajnéri nechávajú v interiéri ten stredový panel keď elektromobil ho nepotrebuje. Stále zmenšujú priestor pre vodiča. Ja sa bohužiaľ nezmestím za volant Tesly kvoli nohám. A SUV nie je moja šálka kávy. Čakám na nejaký sedan kde bude interiér viac otvorený. Aj vo väčšine spaľovákov mám problém. Aj keď Byton zdá sa že má viac priestoru uvidím aký bude mať priestor model K čiže sedan. Som toho názoru že SUV je do mesta dosť nepraktické auto a zvlášť keď je človek sám. Ešte som zvedavý aj na tú novú škodovku na novej platforme pre elektromobily.
Ach obmadzenost je velka. Tie vase e-auta. Ze 700km…. Pri to standarde pouzivania u klas.aut asi ne. Zvlast v zime!
obmadzenost? to ako naozaj? no, pan bude trosku obmedzeny…
Ešte šťastie, že sa tu vždy nájde „nehaký ynteligent“, ako ty, TUTKO (nepíšeš sa náhodou Trtko?), ktorý púšťa do sveta také perly ako ty?
No čo, sranda byť musí. Ináč by bol ten život taký fádny…
sranda byt musiet si uz rovno mohol napisat, ty danko…
Chlapi , firma tesla je par rokov popredu nielen co sa tyka technologie ale aj napr. organizacie prace. To budu velke automobilky tazko dohanat, ak vobec,
…outube.com/watch?v=pYpd0Iq2NhU…
Cokolvek co odstavi tie stare smradlave dieselove osobne auta, treba podporit, Bola to hlupost davat diesel do osobneho auta. uff.