Test dojazdu Tesly Model Y na nemeckej diaľnici pri rýchlostiach 120 a 150 km/h

5

Nemeckej autopožičovni Nextmove sa podarilo získať na test Teslu Model Y. Môže ísť pritom o prvý Model Y v Európe. A šéf Nextmove okrem iného otestoval spotrebu a dojazd na diaľnici pri rýchlostiach 120 a 150 km/h.

Spoločnosť Nextmove sa dostala do povedomia aj tým, že si objednala 100 elektromobilov Tesla Model 3. Objednávku však napokon zrušila, a to pre údajné problémy s výrobnou kvalitou. Zjavne však na Teslu nezanevrela a druhý „pokus“ by už mohol vyjsť.

Šéf Nextmove, Stefan Moeller, ktorý meria 198 cm ocenil okrem iného aj priestrannosť Modelu Y. Podľa neho ponúka viac miesta pre vyššie osoby, vrátane priestoru nad hlavou a priestoru pre nohy v rámci zadného radu sedadiel a samozrejme podstatne väčší batožinový priestor, píše Teslarati. Dlháň Moeller pritom dodal, že do Modelu Y sa mu nastupovalo podstatne komfortnejšie ako do Modelu 3.

Tesla Model Y je podľa neho ako celok presvedčivým vozidlom, ktoré na neho urobilo dojem. Predpokladá, že pôjde o nový predajný hit kalifornskej značky. A keďže sa bude európska verzia vyrábať pri Berlíne, očakáva viac aj po stránke produkčnej kvality.

„Vozidlom som ohromený. Hneď ako sa Tesla Model Y začne vyrábať v Nemecku, zaradíme ho do zákazníckej ponuky našej autopožičovne,“ dodal Moeller.

Čo ten dojazd?

Ale prejdime už k druhému, špecificky zameranému testu Tesly Model Y, ktorý uskutočnil šéf Nextmove. Ten sa týkal dojazdu na diaľnici pri rýchlostiach 120 a 150 km/h. Prvá časť testu sa uskutočnila pri vonkajšej teplote 24 °C a maximálnej rýchlosti nastavenej na 120 km/h, pričom dosiahnutý priemer bol 108 km/h.

Za týchto podmienok dosiahla najvýkonnejšie verzia Tesly Model Y s prívlastkovom Performance a 21″ diskami kolies spotrebu 16,7 kWh, čo by malo priniesť celkový dojazd 430 km. Tesla pritom pri predstavení vozidla minulý rok uviedla dojazd 480 km podľa cyklu WLTP.

To by znamenalo cca „len“ 10 % pokles dojazdu. Treba však povedať, že Tesla v rámci amerického konfigurátora aktuálne uvádza dojazd 507 km podľa „realistickejšieho“ cyklu EPA (mesto/diaľnica v pomere 50:50), takže percentuálny rozdiel bude zrejme väčší, avšak vzhľadom na rýchlosť uspokojivý.

Ako sa dalo očakávať, výrazne horšie to však dopadlo pri rýchlosti nastavenej na maximálne 150 km/h (dosiahnutý priemer: 145 km/h). Spotreba pritom dosiahla hodnotu 25,4 kWh/100 km, čo by znamenalo celkový dojazd 283 km. A to aj kvôli nižšej okolitej teplote (13 °C) a zapnutému vykurovaniu na 21 °C.

To však až tak nemusí trápiť vodičov, ktorí nejazdia po nemeckých diaľniciach a dodržiavajú predpisy. Škoda len, že test neprebehol aj pri „tempomatovej“ rýchlosti 130 km/h.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dojazd Tesly Model Y významné ovplyvnil inovatívny systém „Octovalve“, uviedol Musk
Tesla Model Y dostane karosériu inšpirovanú hračkárskym autíčkom, hovorí Musk
Top 5 vylepšení Tesly Model Y oproti Modelu 3 na základe reverzného inžinierstva

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Na nedeľu.. a pri priemernej rýchlosti 145km/h…ehm..hlavne na Slovensku, ktoré ma ledva 500km z jedného konca na druhý.. A diaľnice len na polovici.. Neboj, na Slovensku by ti tych 430km úplne stačilo, keby si sa zastavil na 10min na wc tak by ti zvýšilo aj na cestu nazad milý LKJHGFD 😉 netreba z toho dojazdu robiť takú vedu.. Predpokladám, že akonáhle sa nákupné ceny ev vyrovnajú, žiadny slovak nebude váhať, a keďže vozenie bude omnoho lacnejšie odrazu už nikto nebude obmedzený dojazdom 😉

Pridajte komentár