„Európska“ Tesla Model Y vraj dostane batérie Blade od BYD. Blíži sa základná verzia SR RWD?

1

Informácie, že veľký konkurent Tesly, čínska automobilka BYD, bude dodávať svoje batérie pre spoločnosť Elona Muska, sa objavili už dávnejšie. Nedávno to pritom potvrdil výkonný viceprezident BYD. No a aktuálne sa objavila správa, že ako prvá dostane batérie BYD Blade Tesla Model Y z Giga Berlin, ktorá je určená pre európsky trh. To môže byt teoreticky náznakom, že sa blíži základná, cenovo najdostupnejšia verzia „Standard Range RWD“.

Ako už vieme, európska Tesla Model Y vyrobená v Nemecku mala byť prvým modelom s úplne novou „revolučnou“ štrukturálnou batériou s novými článkami formátu 4680. Nakoniec sa však veci zmenili a Giga Berlin aktuálne do Modelu Y montuje pre Teslu „štandardné“ batérie s článkami 2170.

Podľa aktuálnych neoficiálnych správ, by sa nemecká továreň Tesly predsa len mala dočkať prvenstva ohľadom batérií. Podľa zdrojov Sina Tech, ktoré majú byť „oboznámené s problematikou“, má byť totiž Giga Berlin prvou továrňou spoločnosti Tesla, ktorá bude do vozidiel montovať batérie Blade od BYD, o čom informoval web CnEVpost.

Na li-ion batériu BYD Blade s chémiou LFP (lítium-železo-fosfát) sú pritom zdá sa dobré ohlasy v rámci priemyslu. Batériové články tohto typu majú síce vo všeobecnosti nižšiu energetickú hustotu ako NCM či NCA batérie, avšak BYD používa technológiu CTP (Cell-To-Pack), vďaka čomu sa zvyšuje energetická hustota celého batériového packu (minimálne 140 Wh/kg), keďže batéria neobsahuje „zbytočné“ moduly. Ďalšími výhodami majú byť vysoká bezpečnosť, životnosť (viac ako 3 000 cyklov) a samozrejme cena.

Náznak príchodu základnej verzie Modelu Y?

Zaujímavé je, že Tesla aktuálne používa LFP batérie len v rámci cenovo najdostupnejších základných verzií modelov 3 a Y („Standard Range“ s pohonom zadnej nápravy – „RWD“). Vynára sa pritom otázka, či LFP batéria BYD Blade naznačuje príchod základnej verzie Modelu Y na európsky trh.

Zdroje Sina Tech tvrdia, že batérie BYD Blade sa už začali dodávať do Giga Berlin, pričom prvé elektromobily vybavené týmito batériami majú zísť z výrobnej linky do mesiaca. To by teoreticky mohli byť „pilotné“ či „testovacie“ vozidlá, keďže podľa ďalších zdrojov sa má spolupráca spoločností Tesla a BYD rozbiehať postupne pomalším tempom a k masovému nasadeniu batérií Blade má dôjsť až budúci rok.

To by za predpokladu použitia batérie od BYD v Tesly Model Y Standard Range (SR) teoreticky dávalo zmysel aj z toho pohľadu, že spoločnosť Tesla stále neponúka európskym zákazníkom možnosť objednania tejto základnej verzie.

Nuž, uvidíme. Po prvé, informácie ohľadom dodávok batérií od BYD do Giga Berlin sú neoficiálne a zainteresovanými stranami nepotvrdené. Po druhé, to že by mohli byť použité v základnej verzii Modelu Y, je len našou špekuláciou. A navyše, nikde nie je napísané, že batéria Blade nemá potrebné parametre na to, aby mohla byť použitá v aktuálne ponúkaných verziách Long Range a Performance.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model Y má dostáť novú LMFP batériu kombinujúcu výhody 2 najpoužívanejších technológií
Čínsky BYD prekonal Teslu v predaji „hrušiek a jabĺk“. „Hruškám“ však stále dominuje Tesla
Tesla priznáva problémy s výrobou nových batérií 4680 a informuje o produkčnej kapacite

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár