Tesla Model Y vyrábaná v Nemecku dostane nové batérie až neskôr. Prednosť má Giga Texas

10

V predchádzajúcom období sa objavovali rôzne správy ohľadom toho, či Tesla Model Y vyrábaná v európskej továrni Giga Berlin bude od začiatku vybavená novou štrukturálnou batériou s novými článkami 4680, čo by znamenalo aj celkovo novú, podľa Muska revolučnú konštrukciu. Aktuálne Tesla potvrdila, že nie. Avšak už onedlho sa zásadne aktualizovaného Modelu Y dočkajú americkí zákazníci.

Ešte v septembri 2020 sa Elon Musk vyjadril, že v Európe vyrábaná Tesla Model Y prinesie „radikálny redizajn základnej technológie výroby automobilu“. A dodal, že po prvýkrát dôjde k „transformácii základného konštrukčného riešenia auta“.

Dnes už vieme, že tým mal na mysli konštrukciu pozostávajúcu z jednoliatej prednej a jednoliatej zadnej časti vyrobenej vďaka „gigantickému“ stroju Giga press, pričom tieto časti budú prepojené novou štrukturálnou batériou s novými batériovými článkami 4680.

Berlín si počká

Aktuálne Tesla potvrdila, že spomínané riešenie nebude spočiatku dostupné pre Model Y vyrábaný v Giga Berlin, informuje na základe konferenčného hovoru spoločnosti Tesla s investormi Teslarati. Výroba totiž začne s „bežnou“ batériou vybavenou článkami 2170, ktoré sa začali používať s príchodom Modelu 3 na trh.

Prvé elektromobily Tesla s novou konštrukciou a novými batériami však majú prísť podľa Tesly k prvým zákazníkom už onedlho. Avšak k americkým zákazníkom. Produkuje ich totiž už ďalšia nová továreň Tesly, Giga Texas, ktorá zdá sa predbehla nemeckú továreň, aj keď sa začala stavať podstatne neskôr. Nemecké „prieky“, ktoré viedli k oneskoreniu, si tak mohli vybrať svoju daň.

Nová továreň Tesly v Texase a v nej vyrábaný Model Y čakajú už len na finálne povolenie, resp. certifikáciu. Potom Tesla spustí dodávky významne aktualizovaného Modelu Y. Viceprezident Tesly Drew Baglino uviedol, že by sa tak malo stať do konca prvého štvrťroka.

Elon Musk na adresu štrukturálnej batérie uviedol, že vďaka nej sa zvýši konštrukčná tuhosť vozidla, ako aj „štrukturálna integrita“. O zmene všeobecne uvádzaných parametrov zatiaľ nepadla zmienka. To by pritom mohlo byť dôležité pre mnohých európskych zákazníkov, ktorí sa na základe toho môžu rozhodovať, či počkajú na nové batérie alebo si Teslu Model Y „Made in Germany“ kúpia čo najskôr.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dodávky vylepšenej Tesly Model Y „Made in Europe“ sa očakávajú v marci
Šéf Tesly kritizoval nemeckú byrokraciu a potvrdil oneskorenie výroby európskeho Modelu Y
Prečo sa Tesla vzdala miliardovej dotácie na batériovú továreň podľa nemeckých ministrov?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. Keď mi tá Tesla Model Y bude hovoriť „pane“, bude mi už vcelku jedno, aké bude mať batérie. Či už tie najnovšie, alebo tie „prednajnovšie“…

  2. Nemecká dôslednosť a zelenosť po jadrových a veterných elektrárňach zlikvidovala aj Teslu Y 4680 – a ani Y 2170 ešte nie je istá.

  3. Pre veľké množstvo novinárov príde ďalší šok v podobe technicky a hlavne výrobne prelomovej Tesle. Tá výrazne a hanebne pokorí akýkoľvek európsky model auta a akúkoľvek európsku fabriku v efektivite a rýchlosti výroby áut.
    To kľúčové je však enormný zisk Tesly, ktorý jej umožní efektívne rozširovať vývoj a výrobu.

    Životný priestor pre európske automobilky sa výrazne zmenší.
    Budúci rok bude Tesla veľkosťou v produkcii porovnateľná s BMW a Mercedes. Trh sa nenafúkne, zato niektoré automobilky spľasnú. Uvoľnia miesto pre tie elektrické.

    Zisk Tesly v roku 2020 a 2021 vymazal všetky straty nahromadené z predchádzajúcich rokov. Je to výrazne najziskovejšia automobilka. Aj bez započítania akýchkoľvek zelených dotácií.

    • …s tym ziskom a „bez zapocitania zelenych dotacii“ by som bol opatrny…
      net income 2009-2021:…acrotrends.net/stocks/charts/TSLA/tesla/net-incom…

      • Ahoj, tento zlom bol prekonaný v minulom roku. V USA už Tesla dokonca nedosiahla na EV dotácie pre vyčerpanie limitu. V Číne končia čoskoro s dotáciami EV plošne (a sú to malé dotácie oproti EU a USA). Zostáva iba nekoncepčne riadená EU, tam nikto nevie čo bude. Pardon, s istotou vieme, že bude pokračovať anarchia a bordel…

        Stačí dať do vyhľadávača:
        Tesla posts €1.1 billion profit without relying on emissions credits, but Semi truck delayed.

        Zhrnuté: Tesla už nie je závislá na akýchkoľvek dotáciách a aj tak je s drastickým náskokom najziskovejšia.

        A aktuálne je Tesla 3 absolútne najpredávanejšie auto v EU v decembri. Dominuje tak výrazne, že to bude extrémny novoročný šok pre riaditeľov konkurenčných automobiliek!

  4. IK- čas ukáže ,či máte pravdu ale všeobecne by som bol zdržanlivejší ! Prečo ?–Pretože Tesla zatial nemá elektroauto v nižšom cenovom segmente !! Stále upozorňujem na to,že Tesla je viac menej pre horné vrstvy obyvatelov Európy !! To ako keby sme sa bavili o tom, kedy Mercedes a BMV zlikviduje ostatné automobilky !?Skôr by som sa obával ,že automobilky, ktoré prídu s cenovo dostupnejšími elektroautami, ohrozia niektoré automobilky s cenovo drahými elektroautami ! Drahé autá nikdy v minulosti nevytlačili cenovo dostupné autá ! To proste nemá logiku !!

    • Tak, ako si Apple uzurpoval trhovú pozíciu so smartfónmi, to isté urobí Tesla Mercedesu a BMW. Teraz sa nachádzame v bode zlomu…

      Tesla je prémiová značka a bez plného obsadenia horných lukratívnejších segmentov nemá zmysel vkladať kapitál do menej ziskových aktivít.

  5. Okrem toho, co pise IK, si dovolim pripomenut, ze ostatne eu-automobilky zatial stale realne nevedia konkurovat v predajoch a to aj napriek chvilkovemu uspechu (ak sa to tak da povedat) VW s ich dvoma ID modelmi. A je im k nicomu fakt, ze dokazu vyrobit vela ks, ak nedokazu byt pri tom v zisku. Nehovoriac o tom, ze tie ceny rozhodne nie su o moc ludovejsie nez ceny tesiel.
    Pricom treba pripomenut, ze cinske automobilky si pomaly ale isto robia zastupenia v Norsku odkial sa velmi lahko rozbehnu dalej do EU. Dopyt je a bude velky, ci uz to „nase“ automobilky vidia, alebo si pred tym zakryvaju oci. A rovnako to asi „prekvapi“ vsetkych tych nasich šenkovych mudrlantov, ci hejterov EV.

Pridajte komentár