Nemecká autopožičovňa Nextmove si posvietila na spotrebu a dojazd elektromobilov Tesla Model Y, 3, S a X vo verzii Performance pri jazde na diaľnici.
Všetky štyri elektromobily, ktoré nájdeme v ponuke Tesly, môžeme označiť za univerzálne vozidlá, ktoré môžu ich majitelia vďaka ponúkanému dojazdu a rýchlonabíjaniu využívať aj v rámci ciest na dlhšie vzdialenosti.
Ich spotreba však stúpa pri vyšších rýchlostiach, kedy odpor vzduchu značne znižuje účinnosť vozidiel, čo sa prejaví na nižšom dojazde. Deje sa tak aj pri jazde diaľničnou rýchlosťou, preto je dobré poznať možnú spotrebu elektromobilov na diaľnici, aby vodič vedel, s akým dojazdom môže v takomto prípade za určitých podmienok počítať.
Dojazd na diaľnici môže byť totiž výrazne nižší ako v prípade všeobecnej výrobcom udávanej hodnoty. Tá sa určuje na základe štandardizovaných testovacích cyklov, ktoré okrem iného simulujú rôzne jazdné situácie, napr. jazdu v mestskej premávke a na diaľnici, pričom namerané hodnoty sa priemerujú.
Podmienky testu
Ale prejdime už k spomínanému testu autopožičovne Nextmove, ktorá mala k dispozícii všetky aktuálne dostupné elektromobily Tesla, t.j. Model Y (zatiaľ len v Severnej Amerike), Model 3, Model S a Model X. Išlo pritom o najvýkonnejšie a najmenej efektívne verzie Performance s pohonom oboch náprav a batériami s kapacitou 75 kWh (modely Y a 3), resp. 100 kWh (modely S a X) zo „súčasnej produkcie“. Z toho využiteľná kapacita má byť 74 kWh, resp. 92 kWh.
Všetky vozidla sa testovali naraz, v tom istom čase za rovnakých podmienok, na nemeckej diaľnici. Tempomat vozidiel bol nastavený na maximálnu rýchlosť 130 km/h, pričom v rámci testovacieho úseku s dĺžkou 225 km dosiahli priemernú maximálnu rýchlosť 120 km/h.
Okolité podmienky sa zdali byť ideálne, veď premávka bola plynulá, fúkal len slabý vietor a teplota dosahovala 19 °C, upozorňuje Insideevs.
Výsledky testu
Testované vozidlá dosiahli nasledovnú spotrebu:
- Tesla Model 3 – 18,5 kWh/100km
- Tesla Model S – 19,4 kWh/100km
- Tesla Model Y – 19,9 kWh/100km
- Tesla Model X – 24,1 kWh/100km
Na základe týchto hodnôt Nextmove vypočítal aj celkový možný dojazd na plne nabitú batériu. Vyšli pritom nasledovné výsledky.

Zdroj: Nextmove
Dodávame, že v prípade Modelu S bola v rámci výpočtov spotreba dodatočne navýšená o 5 % (kvôli objektivizácii porovnania), keďže toto vozidlo nemalo väčšie „Performance“ kolesá ako ostatné modely. Navýšenie pritom korešpondovalo s rozdielmi vyplývajúcimi z oficiálnych testov EPA.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Porovnávací test spotreby pri diaľničnej rýchlosti: Tesly proti Audi e-tron a Hyundai Kona
Priniesol najväčší test dojazdu elektromobilov na svete prekvapivé výsledky?
Kupujúci sú v prípade dojazdu elektromobilov iracionálni, hovorí analytik
Jeden komentár
Ďalší dôkaz, že Tesla je pod úplným drobnohľadom. Ale – je to pre Teslu celkom dobrá reklama. A či?