Tesly Model Y a 3 by sa mali nabíjať rýchlejšie vďaka novým batériám

0

Nové informácie naznačujú, že elektromobily Tesla Model Y a Model 3 sa nabíjajú. resp. budú pomerne čoskoro nabíjať rýchlejšie. A to vďaka novým batériovým článkom NMC 2170 a LFP.

Elektromobily Tesla Model 3 a Model Y využívajú predovšetkým batériové články NMC vo formáte 2170, ktoré sú výsledkom spolupráce spoločností Tesla a Panasonic, pričom ich výroba prebieha pod patronátom Japoncov v továrni Tesla Giga Nevada/Gigafactory 1.

V júli šéf batériových operácií spoločnosti Panasonic v USA, Yasuaki Takamoto, uviedol, že začínajú zvyšovať energetickú hustotu batériových článkov, ktoré vyrábajú pre Teslu. A tá sa má v priebehu nasledujúcich 5 rokov zvýšiť celkovo o 20 %.

To však nebude jediné vylepšenie, ktorého sa tieto batériové články dočkajú. Celina Mikolajczak, viceprezidentka batériových technológií spoločnosti Panasonic Severná Amerika totiž nedávno v rámci svojej prednášky na medzinárodnom sympóziu Stanford StorageX uviedla, že okrem skorého zvýšenia energetickej hustoty o 5 % získajú vylepšené články aj „vynikajúce rýchlonabíjacie schopnosti“, informuje Electrek.

Panasonic podľa nej v tejto dobe prerába svoje výrobné linky v továrni Tesla Giga Nevada, pričom „nové“ batériové články majú byť pripravené už čoskoro. Žiadne podrobnejšie informácie ohľadom ich rýchlosti nabíjania zatiaľ nie sú známe, spomínané „vynikajúce rýchlonabíjacie schopnosti“ však zrejme naznačujú, že batérie by sa mohli nabíjať vysokým výkonom počas dlhšej doby, čo by skrátilo celkový čas nabíjania.

Čo čínske LFP batérie?

Prvé údaje z praxe však už máme ohľadom nabíjania Tesly Model 3 Standard Range Plus „Made in China“, ktorá je po novom vybavená novými článkami LFP od spoločnosti CATL. Tá sa pritom už začala dovážať aj do Európy.

Ray4Tesla uverejnil výsledky testu nabíjania od čínskeho webu 42HOW, v rámci ktorého boli porovnané Tesly Model 3 SR+ s novou LFP batériou a pôvodnou NMC batériou. V prípade novej LFP batérie trvalo nabíjanie zo 41 na 99 % stavu nabitia batérie (SoC) cez Supercharger (pravdepodobne s výkonom 120 kW, Model 3 SR+ pritom podporuje max. 170 kW) 42 min, zatiaľ čo v prípade pôvodnej batérie (40 – 99 % SoC) to bolo 62 min, upozorňuje Cleantechnica.

Samozrejme, ide o veľmi netypický rozsah SoC. Zverejnenie práve týchto výsledkov zrejme naznačuje, že LFP batéria bude mať nad NMC batériou výhodu práve v rámci horného spektra SoC. A to by nemalo byť prekvapením, nakoľko Tesla Čína informovala, že batérie LFP odporúča nabíjať na 100 % SoC. V prípade rýchlonabíjania NMC článkov sa vo všeobecnosti odporúča 80 až 90 % SoC.

Radi by sme pritom videli krivku nabíjania oboch batérií na Superchageroch s výkonom 150 a 250 kW, a to v čo najväčšom rozsahu SoC. Snáď sa dočkáme už čoskoro, keďže Teslu Model 3 SR+ s novou batériou dostáva čoraz viac zákazníkov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Prinesie nová batéria Tesly „4680“ aj vyššiu rýchlosť nabíjania?
Tesla môže mať „v talóne“ batériu so životnosťou 3 500 000 km
V Európe vyrábaná Tesla Model Y bude vybavená novou štrukturálnou batériou

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár