Nová Tesla Model X LR je podstatne výkonnejšia a zároveň ľahšia

6

Dokumenty EPA odhaľujú, že vynovená Tesla Model X Long Range prešla ešte výraznejšími zmenami, ako sa zdalo. Tie sa totiž týkajú aj energetickej hustoty batérií, hmotnosti, elektromotorov a najmä výkonu.

Začiatkom roka Tesla prostredníctvom svojho webového konfigurátora odhalila vynovené vlajkové lode Model S a Model X. Potom sa pozornosť uprela najmä na Model S v najvýkonnejšej verzii Plaid, pričom Model X zostal akosi stranou.

A to aj z pohľadu samotného výrobcu, keďže vynovený Model X sa začal na domácom trhu dodávať len nedávno, pričom Európa si počká cca ešte rok. Aktuálne sa pritom dozvedáme, že základná verzia novinky je oveľa zaujímavejšia, ako by sa mohlo zdať.

Tesla Model X samozrejme neprešla len dizajnovými zmenami (úplne nový interiér, nové nárazníky, nahradenie chrómových prvkov čiernymi či nové kolesá…). Tesla totiž uviedla, že prepracovala pohonné ústrojenstvo a zapracovala do vozila tepelné čerpadlo, ktoré dostal ako prvý Model Y. A „úplného prepracovania“ sa dočkali aj batériové moduly a celý pack. V tejto veci sme sa však nedozvedeli nič konkrétnejšie.

Nové údaje

Aktuálne Teslarati upozorňuje na používateľa siete Twitter, „Temp„, ktorý objavil v oficiálnom dokumente Americkej agentúry pre ochranu životného prostredia (EPA) ohľadom novej Tesly Model X Long Range (LR) 2021 zaujímavé údaje.

Základná verzia „faceliftovanej“ Tesly Model X Long Range totiž disponuje elektromotormi (oba s technológiou permanentného magnetu) s výkonom 243 kW (predná náprava), resp. 248 kW (zadná náprava). Pre porovnanie, „pred-facelift“ verzia Modelu X „Long Range Plus“ mala vpredu motor s permanentným magnetom a výkonom 180 kW a vzadu indukčný motor s výkonom 189 kW. Takže rozdiel vo výkone je obrovský, a to 33 %.

Novinka je napriek výkonnejším motorom ľahšia o 99 kg (2 367 kg). Zdá sa, že by za tým mohla stáť aj o 14 % ľahšia batéria, ktorá má po novom hmotnosť 537 kg a gravimetrickú energetickú hustotu na úrovni celého packu 186 Wh/kg namiesto 625 kg a 165 Wh/kg. Líši sa tiež nominálne napätie batérie – 410V namiesto 360V.

Pre úplnosť doplníme už známe špecifikácie z konfigurátora: odhadovaný dojazd 580 km (WLTP), zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 s, maximálna rýchlosť 250 km/h a cena (rakúsky trh): 114 990 € (po nedávnom zdá sa globálnom zdražení).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nové Tesly Model S a X sa dočkali aj významného zvýšenia rýchlosti nabíjania
Nové Tesly Model S a X automaticky zvolia smer jazdy a „vyhodia“ smerovku
Oficiálne predstavenie najrýchlejšej Tesly prinieslo nové detaily

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

  1. V „lepšej spoločnosti“ sa blížime k štandardu 200Wh/kg na úrovni packu. Pritom primárne je väčší tlak na cenu, ako na gravimetrickú hustotu. Skúsme si pozrieť, aké oslavné ódy sú na ICE, ak náhodou zhodia 100kg 🙂

  2. Nechcem spochybňovať žiadne parametre Tesly a nadšenie komentujúcich, chcem len povedať, že pohľad do interiéru, na fotke v pravo, na mňa pôsobí nepríjemne stroho a fádne, ako keby to bolo v lacnom čínskom autíčku ….. Tá cenovka si zaslúži príjemnejší interiér!

    • Díváte se na to ze špatného úhlu. Právě čistý interiér vám dává daleko větší prostor pro individuální customizaci. Dejte si tam obrázky, cingrlátka, sošky svatých, svíčky a prskavky. A nalepte si nějaké pěkné hrany, ať se to hůř čistí. A pokud milujete prasátka do očí, nezapomeňte na spoustu chromovaných pásků. 😉

      • Vážený Pavel, tak tak som to určite nemyslel! Pozrite si interier konceptu elektrického offroadu Mercedes-Benz EQG z 13.09.2021. Tak asi v tom duchu! ….

Pridajte komentár