Tesla Model X vs. Ferrari 458 Italia v tzv. drag race na 1/4 míle (400 m). Kto bude rýchlejší?
Pre upresnenie, závodu sa účastnila Tesla Model X P90D (Ludicrous mode), čo je “len” druhá najrýchlejšia verzia SUV automobilky Tesla Motors. V talóne má ešte verziu P100D. Majitelia dráhy plánujú preveriť aj schopnosti najvýkonnejšej verzie. Sme zvedaví, ktorý superšport renomovanej značky postavia proti “stovke”. Závod sa uskutočnil na dráhe International Raceway v Palm Beach na Floride.
Resumé: 2,5 tonový SUV “kolos” Tesla Model X pokoril superšport Ferrari 458 Italia. Fascinujúce, očakávané či úsmevné? Neváhajte a vyjadrite sa v diskusii pod článkom.
Pre zaujímavosť uvádzame parametre oboch vozidiel:
Ferrari 458 Italia | Tesla Model X P90D (LM) | |
Hmotnosť | 1 380 kg | 2 440 kg |
Rozmery (d/š/v) v mm | 4 527/1 937/1213 | 5 037/2 271/1 684 |
Batožinový priestor | 230 l | 745/2 492 l |
Objem motora | 4 499 cm³ V8 | 2 x objem melóna* |
Výkon | 419 kW (570 PS) | 568 kW (773 PS) |
Krútiaci moment | 540 Nm pri 6 000 ot./s | 900 Nm od 1 ot./s** |
Prevodovka | 7-st. dvojspojková | 1-st. s pevným prevodom |
Náhon | zadný | 4×4 |
Max. rýchlosť | 328 km/h | 250 km/h*** |
Zrýchlenie (0 – 100 km/h) | 3,3 s | 3,3 s |
Koef. odporu vzduchu | 0,35 | 0,24 |
Rozloženie hmotnosti | 42/58 | 48/52 |
Spotreba:-) | 13,6 l/100 km | 24 kWh=2,6 l/100 km**** |
Cena | 200 000 € (2015) | 120 300 € (10/2016) |
* Na prednej náprave elektromotor veľkosti melónu, na zadnej elektromotor veľkosti 2 melónov vedľa seba:-)
** Krútiaci moment 900 Nm je dostupný v celom spektre otáčok, tzn. od 1 otáčky.
*** Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená.
**** Spotreba 24 kWh el. energie je ekvivalentom spotreby 2,6 l (fosilného paliva)/100 km podľa EPA.
Staňte sa fanúšikom Tesla Motors, elektromobility a eko-tech inovácií
Jeden komentár
Pingback: Bjorn Nyland ničí svoj Model X v lese a snaží sa pretiahnuť Hummera