Tesla zo SR prekonala nájazd 320 000 km. Ako sa to podpísalo na batérii? | Aktualizované

12

Máme tu ďalší elektromobil Tesla, ktorý prekonal nájazd 320 000 km. Konkrétne ide o Model X 100D jedného slovenského majiteľa. Ako je na tom vozidlo nielen po stránke poklesu kapacity batérie?

Youtuber Kyle Conner z kanálu Out Of Spec Reviews vyspovedal Slováka Kristiána, ktorý vlastní Teslu Model X 100D už takmer 5 rokov, informoval Insideevs. Dozvedeli sme sa pritom viacero zaujímavých vecí, ktoré súvisia so spoľahlivosťou vozidla.

Kristián svoj Model X zjavne nešetrí, keďže za necelých 5 rokov na ňom najazdil viac ako 320 000 km. „Obeťou“ nekvalitných ciest vo východnej Európe sa pritom stali pôvodné 20″ kolesá, ktoré boli vymenené za „komfortnejšie“ devätnástky.

Ani to však nezabránilo problémom s odpružením, ktoré nie sú v prípade vozidiel Tesla so vzduchovým odpružením ničím výnimočným. Servis Tesly to ale vyriešil. A v úplných počiatkoch Modelu X neboli výnimočným ani problémy s konštrukčne zložitými zadnými dverami Falcon wing. Kristiánov model z roku 2017 však problémy v tomto smere nemá, možno aj vďaka každoročnému meneniu tesnení.

Úprava na základe komentára majiteľa vozidla: Na takmer 5-ročnom vozidle je už možné nájsť pár drobných hrdzavých miest a kufor vozidla začína prepúšťať vodu. V rámci exteriéru je možné nájsť drobné defekty spôsobené továrenským lakovaním. Netesnosť v prípade menenej zadnej parkovacej kamery (po rozbití vandalom) spôsobuje prenikanie vody, čo sa chystá majiteľ dodatočne riešiť.

V interiéri je však zdá sa všetko v poriadku, až na pomerne opotrebovaný volant. „Kožené“ sedačky sa pritom držia veľmi dobre.

No ale prejdime už k tomu, čo väčšinu z nás zaujíma najviac. A to, ako sa zub času a nabíjacie cykly podpísali pod degradáciu batérie. Podľa slovenského majiteľa takmer 5-ročnej Tesly Model X 100D s nájazdom cez 320 000 km má aktuálne jeho vozidlo k dispozícii využiteľnú kapacitu 83,8 kWh, zatiaľ čo nové vozidlo ponúkalo 93,7 kWh.

To znamená pokles kapacity batérie o necelých 11 %, čo je určite výborný výsledok. Obzvlášť, keď berieme do úvahy, že tento elektromobil sa nabíjal prevažne na vysokovýkonných DC nabíjačkách Supercharger (zhruba 75 % všetkých nabíjacích relácií), čo rozhodne nie je štandardom.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Model 3 má za sebou 320 000 km. Ako je na tom batéria a čo prevádzkové náklady?
Tesla Model S v službách Uberu má za sebou takmer 700 000 km. V akom je stave?
Tesla Model X „Tesloop“ prešla už 650 000 km. Čo náklady na údržbu?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

      • Vacsi pocet km znamena viac hrdze? Skor mam skusenost ze cim menej auto jazdi tym skor hrdzavie.
        Ale uznavam mozno som to s tou hrdzou ponal zle. Automaticky som predpokladal viditelnu hrdzu na kasni a tak, kde by nemala byt (preco inak ju zmienovat). Na podvozku a v motorovom priestore urcite kazde auto ma nejlaku hrdzu. Na brzdovych kotucoch je uz po par dnoch statia hrdzavy film aj na tyzdnovom aute. 🙂
        Tak stahujem namietku.

    • Jozef Kotík on

      Rád by som videl, Taur, to tvoje 16r bez stopy hrdze. To sa určite zapíše do knihy rekordov.
      A nie je to náhodou Trabant? Plasty obvykle nehrdzavejú…

  1. Tesla pravdepodobne nemá pozinkovanú karosériu, a to by auto za „100 litrov“ malo mať ! „Eloni“ však žijú poväčšine v Californii a Texase, a tak nemajú „ani paru“ o posolených cestách na Slovensku! 🙂

    • V prímorských štátoch sa tiež rieši soľ, ako v krajinách, ktoré soľou posýpajú cesty. Kvôli slanému morskému vzduchu, ktorý oni majú celoročne. Tam na soľ autá trpia možno viac, ako u nás.

      • Tak, čosi vysvetlil Kristián okolo zatekania a „hrdze“! Nepomyslel som na to, že v CA bude pri mori slaný vzduch, a kam až bude zasahovať! Slaný poväčšine suchý vzduch na pobreží v CA ale asi nebude až taký problém, ako vysoko na severe a dole na juhu,
        kde s tým problém určite je!

        Pozor! U posypových soliacích áut som videl „hrdzou“ zožratý hliník až „na kosť“ !!!

        P.S. Samozrejme som to vo vzťahu k Tesle myslel s nadsádzkou! …..

      • Áno, to sa medzičasom ujasnilo. Tesla mala problémy s kvalitou lakovania, a soľ dokáže poničiť „holý“ hliník, ako píšem vyššie Ľubovi!

  2. Toto je moje auto. Vo videu sme použili nesprávny pojem. Auto má celohlinikovu karosériu, miesta, kde je „hrdza“ sú už od začiatku, je to spôsobené zlým lakovanim. Voda do interiéru nezateka, len cez zadnú parkovaciu kameru. Tú mi žiaľ vandal rozbil a po výmene je tam netesnosť. To budem riešiť

Pridajte komentár