Oficiálne stanovisko Tesly k smrteľnej nehode Modelu X. “Autopilot bol aktívny” | FOTO+VIDEO

0

V médiách už vyše týždňa rezonuje smrteľná dopravná nehoda Tesly Model X, pri ktorej zahynul inžinier spoločnosti Apple, Walter Huang. Po získaní dôležitých dát zverejnila Tesla svoje stanovisko k tejto nehode. Potvrdila v ňom, že v čase nehody bol aktívny systém Autopilot, ako aj to, že nikdy nevidela svoje vozidlo v horšom stave.

Fatálna dopravná sa stala 23. marca o pol 10 doobeda na diaľnici v Kalifornii. Tesla Model X, v ktorej sedel na mieste vodiča inžinier spoločnosti Apple, Walter Huang, narazila vo vysokej rýchlosti do betónových zvodidiel, ktoré tvorili hranicu medzi vnútornými jazdnými pruhmi. Vozidlo zachvátili po náraze plamene, pričom vodiča sa podarilo vyslobodiť a previesť do nemocnice, kde však svojim zraneniam podľahol.

Stanovisko spoločnosti Tesla

Spoločnosť Tesla úvodom vyjadrila súcit s rodinou zosnulého a zároveň informovala o svoje súčinnosti s vyšetrovateľmi nehody.

Stanovisko Tesly zohľadňuje záznamy z počítača vozidla, ktoré sa podarilo Tesle získať dodatočne. Autopilot sa podľa kalifornskej spoločnosti zapojil do riadenia v rámci funkcionality adaptívneho tempomatu, ktorý mal nastavené udržiavanie odstupu od prechádzajúceho vozidla na minimum.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Vodič, ktorý prežil autonehodu : „Tesla mi zachránila život!”
Bezpečnostnú stránku Tesly Model 3 dokumentuje táto nehoda v rýchlosti 100 km/h
Model S vletel vo vysokej rýchlosti pod kamión, vodič odišiel z vraku po vlastných

Vodič nereagoval na výzvy Autopilota

Vodič bol pred nehodou niekoľkokrát vizuálne a raz zvukovo upozornený, aby položil ruky na volant. Záznamy hovoria o tom, že ruky vodiča neboli na volante detekované 6 sekúnd pred nehodou. A taktiež aj to, že vodič mal pred nehodou neobmedzený výhľad na betónové zvodidlo počas 5 sekúnd na vzdialenosť 150 metrov. Napriek tomu nijako nereagoval.

Chýbala bezpečnostná bariéra

Tesla taktiež vyjadrila presvedčenie, že k závažnosti nehody prispela aj absencia bezpečnostného tlmiču nárazu, ktorý mal byť osadený na začiatku betónových zvodidiel. Ten bol totiž rozdrvený po predchádzajúcej nehode, pričom nebol inštalovaný nový.

Tesla zároveň dodala, že nikdy nevidela svoje vozidlo po nehode v takom dezolátnom stave a že aj naďalej bude spolupracovať pri vyšetrovaná nehody, aby v budúcnosti nemohlo dôjsť k podobnej nehode.

Zdroje. Tesla, Autoevolution, titulná fotografia: money.cnn.com

tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!