Tesla Model X „Tesloop“ má za sebou 650 000 km. Čo náklady na údržbu?

3

Mobilitná spoločnosť Tesloop opäť prezentovala svoje prevádzkové záznamy k jednému zo svojich elektromobilov značky Tesla. Tentokrát išlo o náklady na údržbu, ktoré sa vzťahovali na Teslu Model X 90D (2016) s nájazdom cez 650 000 km.

Spoločnosť Tesloop poskytuje mobilitné služby, v rámci ktorých prepravuje cestujúcich na dlhšie vzdialenosti alebo prenajíma svoje vozidlá na predom určené medzimestské trasy. Využíva pritom výhradne elektromobily značky Tesla.

Tie sú podľa spoločnosti vyťažené 24 hodín denne, 7 dní v týždni, čo znie určite prehnane, minimálne z dôvodu potreby nabíjania (nabíja na Superchargeroch). Každopádne je jasné, že ich vozidlá toho majú za sebou skutočne veľa. Veď spomínaná Tesla Model X najazdila za vyše 3 roky 650 000 km.

Spoluzakladateľ spoločnosti Tesloop, Haydn Sonnad, sa pritom opäť podelil o informácie, ktoré súvisia s nákladmi na údržbu tohto elektromobilu s úctyhodným nájazdom. Celkovo ich servis vyšiel na 29 000 $, čo predstavuje 0,045 €/km. A to nemá byť veľa.

Problémy

Sonnad tiež hovoril o konkrétnych problémoch ich Tesly Model X. Po 240 000 km „odišiel“ kompresor klimatizácie, ktorá bola v horúcej Kalifornii využívaná vo veľkej miere. Po 232 000 km sa „odporúčal“ aj spínač  zadných „Falcon Wings“ dverí (neskoršie vozidlá mali dostať spoľahlivejší spínač). Jeho oprava stála 100 $.

Potrebná bola tiež oprava či výmena rôznych častí interiérového a exteriérového obloženia. Centrálny dotykový displej zlyhal po 602 000 km (výmena 2 400 $). Celú doterajšiu životnú cestu nevydržali ani 2 zadné sedadlá (výmena 5 000 $), pričom tie majú byť vo všeobecnosti problematické v rámci skorších ročníkov Modelu X.

Potrebná bola aj výmena krytu nabíjacieho portu, zrejme kvôli poškodeniu spôsobeného neinformovanou obsluhou, ktorá ich zatvárala aj „manuálne“ (nasilu), napriek tomu, že majú elektrický mechanizmus (výmena 1 500 $).

No a dostávame sa k tomu najpodstatnejšiemu, a to batérii. Tá musela byť vymenená za novú po 510 000 km. Dôvodom bolo to, že celý systém indikoval zvyšný dojazd aj viac ako 80 km, pričom v batérii už nebola žiadna šťava. Má ísť pritom o pomerne bežný problém modelov S a X a vysokým nájazdom. Batéria bola vymenená zdarma, v rámci záruky.

Samozrejmosťou boli výmeny pneumatík (konkrétne údaje nepoznáme) a brzdových doštičiek a diskov (po 267 000 km a 626 000 km).

Na záver dodávame, že spomínané problémy sa týkali jedného konkrétneho, extrémne vyťažovaného vozidla, ktoré nemožno generalizovať. Treba tiež povedať, že Tesla svoje elektromobily neustále vylepšuje, a tak niektoré z problémov sa už nemusia týkať novších či najnovších „ročníkov“.

Zdroj: Cleantechnica

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Oplatí sa Slovákom elektromobil? Analýza Ministerstva životného prostredia
Opel porovnal náklady na elektrickú, naftovú a benzínovú Corsu
Tesly z Tesloop najazdili už vyše 4 milióny km. Ako sa im darí?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Ak počítame celé roky to je 4×365 + tento rok povedzme 70dni to je 420km denno denne..realita bude skôr viac. Nejako tomu neverím.

  2. Prečo Sven01, ved 420km po diaľnici znamená 4h. Čo za deň vôbec nieje tak veľa, ak si uvedomíme, že spoločnosť sa snažila prenajať, či predať cesty, čo možno najviac. A ak dali k tomu ešte aj dobre ceny, luxusný taxík s vysokým dopytom bol na svete.
    Čo mi tu nesedí je ta suma za opravy.. Spocitanim uvedeného mi vychádza len 9000,takže buď chýbajú ešte nejaké kľúčové položky, alebo kupovali pozlátené pneumatiky :O

  3. BTW, ten kompresor klímy bol zrejme tiež vymenený v rámci záruky, a keby aj nie, tak predpokladám, že stal max 1000$.. Tak mi tu chýba zvyšných 20k, resp.aspoň 14k, ak teda odratam 6 sád pneumatík po tisícke dukátov.

Pridajte komentár