Nórska asociácia pre elektromobilitu Norsk elbilforening Association uskutočnila porovnávací test 5 žiadaným plne elektrických SUV, vrátane úplných noviniek. Zamerala sa pritom aj na dojazd v ťažkých zimných podmienkach.
Nedávno sme informovali o laboratórnom teste dojazdu elektromobilov, ktorý zistil, že chladné počasie a vykurovanie, môžu znížiť dojazd vozidla až o 41 %. Členovia Nórskej asociácie pre elektromobilitu si však povedali, že lepší bude test v reálnych podmienkach.
A tak si zvolili atraktívne elektrické SUV a vybrali sa na 900-kilometrový trip po nórskej zimnej krajine. Vonkajšia teplota sa pritom pohybovala od mínus 5 °C po nulu. V interiéri modelov Tesla Model X, Hyundai Kona Electric, Kia e-Niro, Audi e-tron a Jaguar I-Pace pritom vodiči udržiavali teplotu 20 °C.
Výsledný dojazd
V nasledujúcich riadkoch si môžete aj vďaka Insideevs pozrieť, aký dojazd dosiahli jednotlivé elektrické modely na jedno nabitie (v zátvorke nájdete údaj výrobcu), ako aj kapacitu ich batérií (využiteľná / celková).
- Tesla Model X 100D: 450 km (565 km NEDC) – 98,5 kWh / 102,4 kWh
- Hyundai Kona Electric: 415 km (449 km WLTP) – 64 kWh / 67,1 kWh
- Kia e-Niro: 400 km (457 km WLTP) – 64 kWh / 67,1 kWh
- Jaguar I-Pace: 370 km (470 km WLTP) – 84,7 kWh / 90,2 kWh
- Audi e-tron: 360 km (400 km WLTP) – 85 kWh / 95 kWh
Z uvedených hodnôt tiež vyplýva, že najefektívnejším testovaným elektromobilom je Hyundai Kona Electric, pričom Kia e-Niro za ním nezaostáva o veľa. Väčšie a ťažšie prémiové SUV sú na tom v tomto smere logicky horšie. V ich prípade je to pomerne vyrovnané, pričom najlepšie z nich dopadla Tesla Model X.
Test spotreby
Ako ukázal ďalší nedávny test Next Move, Tesla Model X má pred modelmi Audi e-tron a Jaguar I-Pace v tomto smere navrch najmä pri vyšších rýchlostiach. Tento test však prebiehal pri vyššej vonkajšej teplote (8 °C), pričom testovaný Model X bol vybavený menšou 90 kWh batériou.
Na diaľničnej trase dlhej 87 km dosiahla Tesla Model X pri priemernej rýchlosti 120 km/h priemernú spotrebu energie 24,8 kWh/100 km, čo je o 23 %, resp. 26 % lepší výsledok ako v prípade Audi e-tron a Jaguar I-Pace. Svoje pritom určite zohrala aj aerodynamika jednotlivých vozidiel. Podobný test bol pritom vykonaný aj v rámci modelov Hyundai Kona Electric a Kia e-Niro. Viac…
Zdroj titulnej fotografie: Norsk elbilforening Association
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ktorý elektromobil má najnižšiu spotrebu na svete? Tesla Model 3 vs. Hyundai Ioniq
Tesle Model X zima pristane. Nezastavia ju ani šialené disciplíny na snehu a ľade
Test zimného dojazdu modelov VW e-Golf a e-up!, Renault Zoe a Opel Ampera-e
3 komentáre
To „Získajte e-Niro“ namiesto Kia e-Niro ma nieco naznacovat pre citatelov? 🙂 Nebol by som proti.
Vďaka za upozornenie 🙂
Mozno by bolo vhodne porovnat aj percentualny ubytok oproti dojazdu WLTP.