Opäť tú máme viacero zaujímavých noviniek z kuchyne Tesly, ktoré sa týkajú zvýšenia dojazdu, zníženia cien a plne autonómneho riadenia.
Tesla pomerne často upravuje ceny svojich vozidiel. Našťastie v drvivej väčšine prípadov smerom dole. Keďže Tesla tieto zmeny prestala komentovať, objavujú sa rôzne názory, prečo tak činí. A to napríklad, že sa tak deje vďaka znižovaniu výrobných nákladov, kvôli zvýšeniu dopytu pre dosiahnutie stanovených predajných cieľov či pre nedostatočný dopyt.
V prípade aktuálne zlacnenej Tesly Modelu S zrejme nemožno vylúčiť ani jedno z tvrdení. Insideevs uvádza, že Tesla znížila cenu verzií Long Range a Performance o 3 000 $ (71 990 / 91 990 $ bez DPH), resp. o podobnú sumu aj na ďalších trhoch, vrátane Európy (Rakúsko: 78 790 / 95 990 €), Číny či Kanady.
AKTUALIZÁCIA (15.10.2020): Tesla s odstupom veľmi krátkeho času opäť znížila cenu Modelu S, a to na 69 420 $ (a opäť si neodpustila symbolický odkaz „420„). S najväčšou pravdepodobnosťou ide o reakciu na zverejnenie ceny základnej verzie modelu Lucid Air.
Zvýšenie dojazdu Modelu X
Ďalšou dobrou správou je, že podľa „Monroneyho nálepky“, ktorá je povinná v rámci každého nového vozidla predávaného na americkom trhu, Tesla zvýšila dojazd minimálne v prípade Modelu X Long Range Plus. Majitelia „čerstvých“ vozidiel totiž podľa Electrek hlásia, že na spomínanej nálepke sa uvádza certifikovaný EPA dojazd 371 míľ (597 km).
Doterajšia hodnota dojazdu, ktorú ešte stále nájdeme v rámci amerického konfigurátora, bola 351 míľ (565 km). Takže tu máme slušné zvýšenie o 32 km, a to bez navýšenia kapacity batérie. Tesla tak zrejme opäť zvýšila efektivitu vozidla na „systémovej“ úrovni.
Čo sa týka hodnôt uvádzaných v európskych konfigurátoroch, tie sú zrejme už dlho neaktualizované a podhodnotené. Veď Tesla Model X Long Range Plus má mať podľa nich dojazd 507 km. A to v rámci benevolentnejšieho a „optimistickejšieho“ cyklu WLTP.
Certifikačný proces WLTP zrejme nebude jednoduchý a lacný, keď to Tesla necháva tak. Je totiž nepravdepodobné, že by sa vylepšenia vedúce k vyššiemu dojazdu mali týkať len amerických verzií.
„Prvotina“ plne autonómneho riadenia už čoskoro
Elon Musk pred 2 dňami oznámil niečo, čomu sa až ťažko verí. Limitovaná beta verzia systému plne autonómneho riadenia Full Self-Driving (FSD) má byť totiž dostupná budúci týždeň v utorok. To znamená, že prví vodiči si budú môcť vyskúšať autonómnu jazdu, ktorá nevyžaduje zásahy do riadenia.
Samozrejme ide o beta verziu, ktorá zrejme nebude dokonalá a poslúži skôr na „vychytanie múch“. Ale aj tak sa zdá, že Tesla v tomto smere naozaj napreduje. Šéf Tesly pritom dodal, že novú verziu obdrží len veľmi malý počet vodičov, ktorí sú „odborníci“ a zároveň jazdia „opatrne“. Nuž, sme veľmi zvedaví na ich skúsenosti.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla začína vyrábať vynovený Model 3. Mal by priniesť aj vyšší dojazd
V Európe vyrábaná Tesla Model Y bude vybavená novou štrukturálnou batériou
Predčasné dodávky Tesly Model Y pre Európu by mohla zabezpečiť Čína