Tesla vs Audi vs Mercedes vs Jaguar: Porovnávací test rýchlosti nabíjania prémiových SUV

4

Jeden z najznámejších e-mobility youtuberov, Bjorn Nyland, uskutočnil porovnávací test rýchlosti nabíjania prémiových elektrických SUV Tesla Model X, Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC a Jaguar I-Pace. Naplnili sa papierové predpoklady?

Jednou z hlavných bariér, ktorá bráni prijatiu elektromobility v masovejšom meradle je aj rýchlosť nabíjania elektromobilov. Veď motoristi sú zvyknutí na veľmi rýchle tankovanie, pričom nie všetci si uvedomujú, že e-autá sa nabíjajú predovšetkým v čase, kedy sa nepoužívajú.

Nie každý má však možnosť nabíjať doma či v práci, navyše pri cestovaní na dlhé vzdialenosti je nevyhnutné elektromobily nabíjať na verejných nabíjacích staniciach. Preto je dobre vedieť, ako dlho to trvá jednotlivým modelom.

Vďaka Bjornovi Nylandovi sme aktuálne získali skutočnú predstavu, čo v tomto smere očakávať od súčasných prémiových SUV Tesla Model X LR (Raven), Audi e-tron 55 quattro, Mercedes-Benz EQC a Jaguar I-Pace, a to pri nabíjaní na ultra-nabíjačke, zrejme pri vonkajšej teplote okolo 17 °C (min.  jedno z nabíjaní).

Ešte predtým si však uvedieme súvisiace špecifikácie od výrobcov testovaných vozidiel:

  • Tesla Model X – kapacita batérie: 100 kWh, max. podporovaný výkon nabíjania: do 150 kW (nabíjačky 3. strán) / 200 kW (Tesla Superchager V3), čas nabíjania: oficiálne neznámy (Tesla uvádza zisk 185 km dojazdu počas 15 min nabíjania).
  • Audi e-tron – kapacita batérie: 95 kWh, max. podporovaný výkon nabíjania: 150 kW, čas nabíjania: z 0 na 80 % za 30 min.
  • Mercedes-Benz EQC – kapacita batérie: 80 kWh, max. podporovaný výkon nabíjania: 110 kW, čas nabíjania: z 10 na 80 % za 40 min.
  • Jaguar I-Pace – kapacita batérie: 90 kWh, max. podporovaný výkon nabíjania: 100 kW, čas nabíjania: z 0 na 80 % za 45 min.

Výsledky testu

Výsledky testu nabíjania elektromobilov Tesla Model X LR Raven (cez CCS adaptér na nabíjačke 3. strany, kde by to malo trvať podľa prechádzajúceho testu Bjorna Nylanda podobne dlho, príp. o niečo kratšie ako na Superchargeri), Audi e-tron 55 quattro, Mercedes-Benz EQC a Jaguar I-Pace z 10 na 80 % kapacity batérie (zdroj prepočtov: Insideevs):

  • Tesla Model X – čas nabíjania: 47 min, získaný dojazd (výpočet na základe údajov cyklu EPA): 367 km (8 km za min).
  • Audi e-tron – čas nabíjania: 26 min, získaný dojazd (výpočet na základe údajov cyklu EPA): 234 km (9 km za min).
  • Mercedes-Benz EQC – čas nabíjania: 38 min, získaný dojazd (výpočet na základe údajov cyklu EPA): 247 km (6,5 km za min).
  • Jaguar I-Pace – čas nabíjania: 47 min, získaný dojazd (výpočet na základe údajov cyklu EPA): 264 km (6 km za min).

Z výsledkov vyplýva, že po prepočte na 1 min nabíjania sa najrýchlejšie nabíja Audi e-tron. Vzhľadom na nižší dojazd ho však bude nutné pri cestovaní na dlhé vzdialenosti nabíjať častejšie ako Teslu Model X.

Zdroj titulného obrázku: Audi, Tesla, Mercedes-Benz, Jaguar v úprave Transport Evolved/Youtube

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Triedny boj“ nových sub-kompaktných elektromobilov. Ktorý v čom vyniká?
Tesla a „Kórejci“ porazili nové prémiovky v zimnom teste dojazdu 5 e-SUV
Tesla Model 3 vs. Tesla Model Y. Ktorý elektromobil si vybrať?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Rýchlosti nabíjania sa nejako veľmi moc diametrálne nelíšia. Táto „veličina“ zrejme nebude hrať významnú rolu pri výbere konkrétnej značky. Viac asi osobná sympatia k značke, odporúčanie a referencie známych, osobná skúsenosť a samozrejme v neposlednom rade cena…

  2. toto co je za bulshit, nabijacia krivka sa v case meni prr relevantne porovnanie treba dat do porovnania rovnake casy nabijania aj rovnaku uroven vybitia..

    • Luooo, však práve to tipek urobil. Nabíjal od 10% po 80% každé z áut. Myslím, že konečne jasné porovnanie, keďže každý výrobca to udáva po svojom.
      A ak si dobre pamätám, Porsche so svojím drahým Taycanom chcel uzákoniť novú metodiku – (keďže ničím iným neprevyšuje o polovicu lacnejšiu Teslu S) ktorou má byť počet prejdenych km za 24h aj s nabíjaním. Kde sa má práve ukázať rýchlosť nabíjania s ohľadom na nabité km dojazdu za minútu a maximálnu optimálnu rýchlosť. Takže Porsche malo mať v tomto prvenstvo v EV celkovo.. S rýchlosťou nabíjania 250 kW a pri rýchlosti okolo 200km/h. Čo môže byť zaujímavé ako meranie dojazdu na veľké vzdialenosti. Len pri 200km/h a dvoma 250kw nabíjačkami v DE to nijak extra použiteľne neznie 😉 myslím, že Európanov by skôr zaujímal takýto dojazd s nabíjaním za 24h, ale pri maximálnej rýchlosti 130km/h a nie nereálnych 200.

      • Ahoj , až na jednu maličkosť, tesla bude na dlhých cestách nabíjať výhradne na tesla supercharger, ktoré budú rýchlejšie. Išiel som si pre moju X do Tilburgu lietadlom, a ból som milo prekvapený kolko ich už po ceste domov je… Dokonca ešte v Holandsku som nabíjal a bolo tam 24 stojanov, v nemecku 8-12, nestretol som sa s viac ako 50 percentnou obsadenosťou. Toto ešte dlho žiadna automobilka nedobehne…., mám bmw i3 a keď bola smola, všetky chýchlonabíjačky v Blave boli obsadené… Keď postavia 4 nabíjačky a spustí sa predaj vw id3, a aj iné automobilky, som velmi zvedavý, kto s takým autom pojde na dlhú cestu…..( na sviatky budú asi Čakať 5 hodín v rade na nabíjačke ). Takže jediné elektro auto , ktoré je plnohodnotné auto je a ešte dlhšie zostane tesla ! Do mesta v prípade domáceho nabíjania možem velmi odporučiť aj BMW i3, cez 60 tis km, 0 porúch a 2 krát v servise ( 29000 a 59600 km ) výmena brzdovej kvapaliny a filter klíma zadarmo v BMW.

Pridajte komentár