Tesla ponúka nové lacnejšie verzie Modelu S a X s obmedzenou batériou

1

Tesla prináša nové značenie svojich vlajkových lodí Model S a Model X, ako aj nové verzie. Tie majú softvérovo obmedzenú kapacitu batérie.

Tesla nedávno odstránila z ponuky verzie Modelu S a Modelu X so 75 kWh batériou. To spôsobilo, že najlacnejšie dostupné modely (so 100 kWh batériou) začínali na podstatne vyššej sume. A to na 92 900 € bez DPH (Model S), resp. 96 700 € bez DPH (Model X).

Základné verzie s “uzamknutou batériou”

Americký (USA) konfigurátor Tesly teraz odhaľuje, že kalifornská spoločnosť pristúpila k zmene značenia svojich prémiových modelov, tak ako nedávno avizoval Elon Musk. A to po vzore Modelu 3. Najpotešiteľnejšie však je, že v konfigurátore sa objavili nové verzie so slušným dojazdom, ktoré začínajú na sume 85 000 $ bez DPH (Model S), resp. 88 000 $ bez DPH (Model X).

Tie sa označujú jednoducho ako Tesla Model S a Tesla Model X. Obsahujú 100 kWh batériu, ktorej disponibilná kapacita je softvérovo znížená na hodnotu, ktorá v konečnom dôsledku prináša o 8 % nižší dojazd, v porovnaní s modelmi vybavenými “plnohodnotnou” 100 kWh batériu, ktoré Tesla označuje ako Model S/X Extended Range.

Ich cena pritom začína na sume 93 000 bez DPH (Model S), resp. 96 000 $ bez DPH (Model X). Ponúkajú dojazd 539 km (EPA – veľmi realistická metodika), resp. 475 km (EPA). Základné verzie s “uzamknutou” časťou kapacity batérie disponujú dojazdom 499 km (EPA), resp. 435 km (EPA). Obe verzie ponúkajú rovnaký výkon a dynamické vlastnosti.

Efektívnejšia výroba

Softvérové obmedzenie kapacity batérie nie je u Tesly žiadnou novinkou. V minulosti bola napríklad dostupná verzia so 75 kWh batériou s kapacitou uzamknutou na 60 kWh. Tu bolo možné za príplatok “odomknúť”. To isté zrejme môžeme očakávať aj pri aktuálnom variante. Tesla sa tak snaží týmto krokom zrejme zefektívniť výrobu svojich prémiových modelov, nakoľko výroba jedného typu batérie, ako aj jej integrácia do vozidiel, určite zjednoduší produkciu.

“P100D” sa mení na “Performance”

Výkonné verzie spomínaných modelov dostali taktiež nové označenie, pričom sa rozdelili na 2 varianty. Modely s “dvojitým” elektromotorom na zadnej náprave sa teraz označujú ako Tesla Model S/X Performance. Nezahŕňajú však už štandardne tzv. “Ludicrous Mode“, ktorý z nich dokáže “vydolovať” maximum výkonu.

Ludicrous Mode ako samostatný variant

Posledné verzie “P100D” obsahovali “Ludicrous Mode”, pričom ten bol zahrnutý aj v cene. Aktuálne si však môže zákazník vybrať, či si za tento režim priplatí. K dispozícii tak je “staronový” variant, ktorý obsahuje “dvojitý” výkonnejší elektromotor na zadnej náprave bez “Ludicrous Mode”, pričom je podstatne lacnejší, a to o 20 000 $. Top verzie teraz nesú označenie Tesla Model S/X Performance Ludicrous Mode a stoja 132 000 $ bez DPH (Model S), resp. 137 000 $ bez DPH (Model X).

Ceny v eurách pre náš región “other Europe” by sme sa mohli dozvedieť už čoskoro, a to po aktualizácii lokálnej verzie konfigurátora.

Zdroj titulnej fotografie: Tesla

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Patent: Tesla sama diagnostikuje budúci problém a zavezie sa do servisu
Tesla, ktorá sa stane obeťou lúpeže, zahrá zlodejovi klasiku od Bacha
Ex-zamestnanec Tesly zmenil život. Začal žiť vo svojom Modeli X

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!